Skip to content

שלוש וחצי שנות מאסר למהגר מאפריקה שהורשע בשוד בתחנה המרכזית

השופט גורפינקל: "הנאשם לא ניצל כראוי את ההגנה שניתנה לו במדינה כפליט. הותר לו להישאר בארץ, והוא מנצל את שהותו כאן לביצוע מעשים חמורים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט גורפינקל: "הנאשם לא ניצל כראוי את ההגנה שניתנה לו במדינה כפליט. הותר לו להישאר בארץ, והוא מנצל את שהותו כאן לביצוע מעשים חמורים"

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 3.5 שנות מאסר בפועל היום (יום ב') על אגוקו צגוקי, מהגר מאפריקה, שהורשע בתחילת החודש בשוד של טרנסקסואלית, שסיפקה שירותי מין בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. הנאשם נתפס רק לאחר מרדף משותף שערכו השוטרים, בסיוע המתלוננת.

בהחלטתו כתב השופט צבי גורפינקל: "מגמת ההרתעה הינה המרכזית בתיק זה. הנסיבה המקלה היחידה הינה מצבו המשפחתי של הנאשם ומעמדו כפליט, אולם עובדה זו מחמירה עימו דווקא לאור ניצול שהייתו הבלתי חוקית בארץ לביצוע עבירה חמורה". במקום אחר בפסק דינו כתב השופט: "יש להתייחס בחומרה לעבירת שוד, בעיקר כשזו מבוצעת כלפי אוכלוסייה חלשה, וידוע שאנשים מסוגה (של המתלוננת – א.ז.) נמנעים מלפנות למשטרה ולהתלונן. הנאשם לא ניצל כראוי את ההגנה שניתנה לו במדינה כפליט. הותר לו להישאר בארץ, והוא מנצל את שהותו כאן לביצוע מעשים חמורים".

על פי הכרעת הדין, ב-11 באוקטובר בשנה שעברה, סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר, עסקה ד', טרנסקסואלית, במתן שירותי ליווי באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. ד' השיבה ללקוח שבילה עמה עודף והחזיקה בידה כחמש מאות שקלים. צגוקי התקרב אליה, לאחר שהלקוח עזב, וגנב מידה של ד' את הכסף, תוך שהוא תוקף אותה באמצעות חפץ חד. בהמשך השליך בקבוק ריק לעברה, כדי למנוע ממנה לרדוף אחריו. ד' נפצעה קל ברגלה השמאלית. רק לאחר מרדף משותף של המשטרה ו-ד', נלכד השודד, לא לפני שהיא הספיקה לרסס אותו בגז פלפל כדי למנוע ממנו לברוח.

בהרשעתו קבע השופט, כי "גרסת המתלוננת אמינה וקיימות ראיות חיצוניות התומכות בגרסתה על אירוע השוד". העונש שנגזר על צגוקי הוא שלוש וחצי שנות מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי וקנס של אלפיים שקלים למתלוננת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן