Skip to content

פרקליטות המדינה על סרטה של אילה חסון / גל הירש: "סרט חד-צדדי ומגמתי אשר יש בו כדי להטעות את הציבור"

הפרקליטות: הירש ושלושה משותפיו נאשמים בהעלמת הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. הירש נאשם שהעלים באופן אישי הכנסה בסך 6 מיליון שקלים. להירש מיוחסים מעשי מרמה פליליים חמורים כלפי פקיד השומה, שמקומם להתברר בהליך הפלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלשלום פרסמה אילת חסון בערוף 13 סרט תחקיר / ראיון עם גל הירש ש"שבר שתיקה" בנוגע לשנים האחרונות מאז שנענה בחיוב למי שהיה אז השר לביטחון פנים לעד ארדן ולהתמנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הירש משוכנע שגורמים עלומי שם ובהם פרקליטות המדינה חברו יחדיו על מנת לסכל מינוי זה. חסון ראיינה מספר "מליצי יושר", שטענו כמו הירש עצמו כי ניסו להדביק לו האשמות שונות החל מחקירות השוחד שנסגרו ועד לתיק עבירות המס שעדיין מתנהל בימים אלו, ולטענת הירש ומקורביו כל אלו "עלילות שלא היו ולא נבראו", שלהן אחראיות "קבוצות כוח ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם ומניעות בפועל את חיינו"
בפרקליטות המדינה זעמו ומסרו כי מדובר בשידור סרט חד-צדדי ומגמתי אשר יש בו כדי להטעות את הציבור, אנו מביאים לידיעתכם את התגובה המלאה של הפרקליטות, כפי שנמסרה לשידור.

הירש וחסון (צילומי מסף מערוץ 13)

תגובת הפרקליטות לסרט:

"גל הירש ושלושה משותפיו נאשמים בהעלמת הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. הירש נאשם שהעלים באופן אישי הכנסה בסך 6 מיליון שקלים. להירש מיוחסים מעשי מרמה פליליים חמורים כלפי פקיד השומה, שמקומם להתברר בהליך הפלילי, ואין מדובר בסוגיית מס אזרחית.

כתב האישום הוגש לאחר חקירה מורכבת, שכללה מתחילתה את החשדות החמורים לביצוע עבירות המס ובמסגרתה בוצעו חיקורי דין בחו"ל, וכן לאחר שנבחנו בכובד ראש הטענות שהעלו הנאשמים בשימוע.

לפי כתב האישום, הירש ושותפיו ניהלו מערך מסועף של חברות ישראליות וזרות ושל חשבונות בנק רבים ברחבי העולם, באמצעותו ביקשו להסתיר ולהסוות את פעילותם מפני רשויות החוק. התנהלות זו, וכן העובדה שהירש – בניגוד לאחרים – סירב להעביר תדפיסי חשבונות בנק זרים, תרמו להימשכות החקירה.

אחד משותפיו של הירש והנאשמים האחרים, שערך ביחד עמם את הפעילות הלא-מדווחת, הודה והורשע זה מכבר בעבירות מס, במסגרת הסדר טיעון, לאחר ששילם את חובו לרשויות המס.

הטענות לרדיפתו של הירש או רצון לסכל את מינויו למפכ"ל הן חסרות שחר ואין להן כל ביסוס, מה גם שהחקירה הפלילית נפתחה לאחר שהוסרה מועמדותו של הירש לתפקיד המפכ"ל.

כאמור, החקירה בפרשת פעילות חברת דיפנסיב שילד בגיאורגיה כללה מיומה הראשון חשדות לביצוע עבירות מס, בהן הואשמו הירש ושותפיו, כמו גם חשדות למתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון, שבעניינן לא גובשו ראיות עוד בשלב החקירה.

היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו פעלו באופן שקול ואחראי ובדקו מידע שהגיע לפתחם כפי שהתחייב מהם לפעול. ההליך המשפטי בעניינו של הירש מתנהל בימים אלה בבימ"ש, וכל הטענות יתבררו במסגרתו".

גל הירש (צילום יח"צ – וויקיפדיה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בפרקליטות התייחסו אחת לאחת לשלל הטענות של הירש, מקורביו ושל חסון:

הטענות: "חקירת השוחד בגיאורגיה נמשכה 7 שנים, ואחרי שלא נמצא דבר, החליטו לטפול לו עבירות מס שוליות כדי להצדיק את "סיכול המינוי"

עובדות האמת: בניגוד לנטען, החקירה בעניין הפעילות בגיאורגיה לא נמשכה 7 שנים. מתחילת החקירה הנוגעת לפעילות הירש ושותפיו בגיאורגיה החשדות היו לעבירות מס, שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. גם המשטרה וגם רשות המיסים ביצעו פעולות חקירה במשותף עוד בטרם החשודים נחקרו בעצמם. בעניין החשדות למתן שוחד זר והלבנת הון לא גובשו ראיות עוד בשלב החקירה. אולם החשדות לעבירות מס התבססו ראייתית וגובשו לכדי כתב אישום.

לעניין משך חקירת עבירות המס – מר הירש סירב (ועדיין מסרב) להעביר מסמכי בנק רלוונטיים בשליטתו לבחינת הרשויות, בניגוד לחלק משותפיו, דבר שהביא להימשכות החקירה.
לבקשת סנגוריו של הירש, התקיימו מספר ישיבות שימוע ארוכות שבסופן לובנו טענותיהם עד תום. הפרקליטות מגישה כתבי אישום על בסיס ראיות, כאשר יש יסוד סביר להרשעה, ודוחה מכל וכל טענה של "חיפוש בכל מחיר".
כפי שמסרנו בהודעה רשמית ב-2015, המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של הירש לא הגיע ממשטרת ישראל אלא מגוף אכיפה אחר. עוד בשנת 2018 הובהר במכתב לסניגוריו של הירש, כי אין אמת בטענתם לפיה הבדיקה החלה אך ורק על סמך חומר ישן שנגנז. גם מכתב זה פורסם בשעתו לתקשורת.

הטענה: "הסדר הטיעון שכבר נחתם בפרשה לא קשור לגל הירש ולעבירות שלו"

עובדות האמת: זה לא נכון. גל הירש ושלושה משותפיו נאשמים בהעלמת הכנסות ובדיווחים כוזבים לרשויות המס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. אחד השותפים לפעילות בגיאורגיה ולחלוקת הרווחים שנצמחו ממנה, הודה בעבירת מס במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. דינו צפוי להיגזר בקרוב.

הטענה: "הפרקליטות טוענת שהירש העלים 6 מיליון שקלים באופן אישי. על 3.5 מיליון שקל הוא שילם מס כדין, אז את זה צריך להוריד מהחשבון, על זה אין מחלוקת"

עובדות האמת: עניין זה נתון במחלוקת. סך העבירה של הירש היא 6 מיליון שקל, כפי שמופיע בכתב האישום. הסכום שצוין הועבר ארצה לא בשנה בה הופקה ההכנסה, וכנגד חשבונית שאינה משקפת עסקת אמת, ולכן הינה עבירת מס.

הטענה: התייחסות לתיק על העלמת הכנסות במיליונים כתיק "קטנטן", שהוא "אבק".

עובדות האמת: עבירות המס שנאשם בהן הירש הן עבירות חמורות, הפוגעות בקופה הציבורית, שעונשן המרבי הוא עד 7 שנות מאסר. ממש לא "אבק".

"האמור לעיל נועד להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע את הטעיית הציבור. צר לנו על שידורו של סרט כה חד-צדדי ומגמתי, בעוד ההליך תלוי ועומד בבית המשפט. מקומן של כל הטענות להתברר במקום הראוי לכך – במסגרת ההליך השיפוטי", נמסר מהפרקליטות

הביקורת הקשה על תפקודו של הירש במלחמת לבנון השנייה

בתוך כל אלו רצוי שנתייחס היום, יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל ונבדוק את כל האמור לגבי תקודו של הירש במלחמה ההיא. חסון התייחסה לסוגיה באזכור בודד, ולפיו הירש "ספג ביקורת נוקבת על חטיפת החיילים בגזרתו".
מהי הביקורת הנוקבת הזאת? כך נכתב בדו"ח ועדת וינוגרד: "איום חטיפה הוגדר באוגדה 91 כאיום החשוב ביותר בגזרה, וההיערכות אליו היתה אמורה להיות ליבת הפעילות של היחידות ברמות השונות — מודיעינית ומבצעית כאחד". הירש, שהיה מודע לסיכונים, ניסח פקודה מפורטת שמהותה מניעה ושיבוש של חטיפה, אולם "בפועל, מרכיבי הפקודה והתובנות שעמדו מאחוריה לא מומשו ברובם בשטח, כפי שהסתבר הלכה למעשה באירוע החטיפה של 12 ביולי… במבחן התוצאה, אירוע החטיפה היווה כשל מבצעי צה"לי של הפיקוד ושל האוגדה".
לגבי הקרב בבינת ג'בל אמר בדו"ח כי אחרי החטיפה ההיא בקרב שבו נהרגו שמונה חיילים ונפצעו 18, ושזכה לטיפול מיוחד של הוועדה: "יש כאן עדות לתקשורת לקויה, לא רק בין מפקד האוגדה למח"טים, אלא גם בין המח"טים למפקדם. אנו מניחים כי לתקשורת לקויה מסוג זה יש לעתים שורשים עמוקים יותר של תרבות ארגונית בעייתית, ושל מרקם מכשיל של יחסי עבודה בלתי תקינים בין מפקדי שדה בכירים בכלל, ובעת מלחמה בפרט".
צריך גם לזכור כי חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, התרחשה בגזרה (המערבית) שהייתה באחריותו של הירש. בעיצומה של המלחמה גברה הביקורת על הירש לאחר שערוץ 10 שידר כתבה שבה הופיע מפקד חטיבה 7 אמנון אשל, ששירת תחת פיקודו, ובה מתח ביקורת על תפקודו של הירש. הירש ספג ביקורת גם על כך שאמר שכוחות צה"ל שולטים על בינת ג'בייל, ערב הקרב הקשה בעיירה שבו נהרגו שמונה מחיילי חטיבת גולני.
זאת ועוד: "הפעלת כוחות האוגדה, גם עפ"י דברי מפקדה, תא"ל גל הירש, היתה לא החלטית ולא ברורה. היא גרמה לאי מיצוי הכוחות, ולתחושות קשות בקרב המפקדים, עקב השינויים התכופים". נכתב בדו"ח.
על מוכנות האוגדה למלחמה נכתב בדו"ח וינוגרד: "ראינו כבר כי ברמת הפיקוד לא היו תוכניות שלמות למצב של התלקחות והתדרדרות… מפקדת האוגדה פיתחה מערכת מושגים ושפה ייחודית לה. היוזמות האלה התגלו כמגבלה במהלך המלחמה".

טענות כנגד הפרקליטות? נתניהו מאמץ בקרב לב

בימין האופוזיציוני עלו בשמחה על גל ההאשמות כלפי הפרקליטות ובראשם ח"כ בנימין נתניהו, שמנהל את משפטו הפלילי בימים אלו שמיהר לצייץ: "צפו בתחקיר המטלטל על תפירת התיקים נגד גל הירש. משפחתי ואני מכירים מקרוב את הכאב שחוו גל ומשפחתו. אותם אנשים שתפרו אותו מנסים לתפור אותי".  במקביל לנתניהו צייצה בת טיפוחיו בכנסת, חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן: לפני שעה קלה התנעתי את תהליך הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקה מקיפה וכוללת בנושא גל הירש. הצעד הראשון הוא ההצעה הדחופה לסדר שהצבתי על שולחן מזכירות הכנסת. שי ניצן, ליאת בן ארי ויצחקי חייבים לתת את הדין על מסע הצייד האכזרי שגבה מחירים בלתי אנושיים מגל וממשפחתו". נאמנה נוספת של נתהיהו, חברת הכנסת קטי שטרית מיהרה לצייץ: ראיתם את הסרט על גל הירש? עכשיו אתם יכולים להבין למה אנחנו נלחמים שנתניהו לא יישבר ויוותר."

1 Comment

  1. ברוך אבינועם בן יוסף
    9 במאי 2022 @ 4:13

    בס"ד
    תגובתכם אכן מסוגננת במקצועיות, בלשון חדה, מצוחצחת ומשכנעת להפליא, כפי שאתם יודעים לעשות. אך אני שואל את עצמי: האם מאחורי המילים הכתובות עומדים רובוטים, או אנשים? הרושם שלי הוא, שאילו הם אנשים, שבמהלך תפקידם, איבדו את אנושיותם ולמגינת לב, פועלים כרובוטים. עיזבו את הירש! אתם, בוודאי, מודעים אך בוחרים להתעלם, מתוך כהות-חושים, האופיינית לרובוטים), להלך רוח, המשותף לחלק גדול מהציבור, לאורך ה-20 שנים האחרונות, לפחות, המתאפיין בתחושת מיאוס, אכזבה, תסכול, כאב עמוק וחוסר אימון הולך וגובר, ממערכת המשפט, שאתם חלק ממנה, הפועלת מתוך שרלטנות, אינטרסנטיות ומגמתיות, העומדים בניגוד גמור לעצם מהותה, כגוף, האמור לשרת את טובת האזרחים והמדינה. לצערי הרב, לפרקליטות יש חלק נכבד ביותר במגמה הרסנית זו. אם תסתכלו על המכלול, התמונה הכללית ולא על הפרטים- הירש, נתניהו וכו'. מזווית זו, ניתן להבחין בבירור בהרס והנזק המצטבר ורב הממדים לאושיות החברה והמדינה, כדמוקרטיה. אני ועוד רבים רבים אחרים, נוכחים, פעם אחרי פעם, כיצד המערכת מייצגת את עצמה, ובכך רק מעמיקה יותר ויותר את הנתק בינה לבין האזרחים. אחרי בקשת סליחתכם, אבקש לפנות אליכם בשאלה: האם זה העיתוי והבמה המתאימים, לבוא חשבון עם אדם, המתמודד עם מחלה העלולה, ח"ו, לגרום למותו, על תפקודו המקצועי, כמפקד צבא, לאחר שנים, בהן חרף את נפשו למעננו?(והפרטים ידועים) גם במצבו הקשה ביותר, אינכם מסוגלים להרפות ממנו?! וכל זאת, כדי להוכיח, קבל עם ועדה, עד כמה אתם צודקים?! אין לכם שום בושה?! זוכרים את כהות החושים, עליה דברנו? זהו בדיוק, ביטוי אפייני של התופעה. זהו הזמן לגלות אהבה, אנושיות, חמלה, רחמים כלפי אדם שהקריב את חייו למען כל אחד ואחד מאתנו. לצערי הרב ולצערם של רבים אחרים,
    רגשות אילו, שהן חלק מנשמתכם, שהתנתקתם ממנו, ברבות השנים, עקב תחום עיסוקכם. אך השער תמיד פתוח ואם רוצים, באמת ובתמים- אפשר לשוב ולהיכנס אליו. אני כולי תקווה, שתגובתי זו, תפתח בפניכם זווית ראיה שונה וחדשה, שאינה מוכרת לכם כלל-הן למקרה הפרטי הנ"ל והן לאופן מילוי תפקידכם ככלל.
    אני מבקש לאחל לכולנו בשו"ט ישועות ונחמות, שאנו זקוקים להן כ"כ!
    נ.ב
    גם אם זה ממש בוער בכם, תתאמצו להתגבר ולא לנבור בעברי, ע"י שלל האמצעים העומדים לרשותכם, כדי לחדור לצנעת הפרט, במטרה לתפור גם תיק עבורי. אני מודה לכם מראש על המאמץ ומקווה שתעמדו בניסיון!
    בהצלחה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן