Skip to content

ונתן חבקוק (44) ובועז גול (49) מאלעד, ואורן בן יפתח (35) מלוד הם הנרצחים בפיגוע הטרור באלעד

הלימודים בעיר החרדית מתקיימים הבוקר כסדרם, כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק אחרי שני המחבלים החשודים אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20 מהכפר רומאנה שבמחוז ג’נין. ראש הממשלה: "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמות הנרצחים אמש בפיגוע הרצחני באלעד הותרו היום (שישי) לפרסום: יונתן חבקוק (44) ובועז גול (49) מאלעד, ואורן בן יפתח (35) מלוד. חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. גם גול תושב אלעד וגם הוא הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, תושב לוד, הותיר אחריו שישה ילדים. לוויות הנרצחים תצאנה ה-12:45 ממקום הפיגוע באבן גבירול.

בועז גול, אורן בן יפתח ויונתן חבקוק

משטרת ישראל וכוחות הביטחון מבצעים החל מאמש פעילות מוגברת כולל טכנולוגיות במרחב אלעד כדי לעצור 2 תושבי הכפר רמאנה שבאזור ג'נין החשודים בביצוע הפיגוע באלעד, בו נרצחו 3 ונפגעו 3 נוספים. שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע הם אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20 מהכפר רומאנה שבמחוז ג’נין.

שני המחבלים: צבחי ואסעד

מבית החולים בלינסון, שם מאושפזים 2 הפצועים שהגיעו מהפיגוע באלעד נמסר הבוקר כי לפני שעה הסתיים הניתוח של הפצוע הצעיר, הוא בהתאוששות  כעת. מצבו מוגדר קשה ועדין לא יצא מכלל סכנה. וכי כעת הורד לחדר ניתוח הפצוע מטיפול נמרץ לניתוח נוירוכירורגי.  מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. בנוסף במהלך הלילה הגיעו עוד 5 נפגעים קלים למלרד: 4 חרדה ו 1 שנפצע בידו מרסיסי זכוכית באחת מזירות האירוע. הם טופלו ושוחררו לביתם.
בעיריית אלעד הודיעו לתושבים כי בהיוועצות עם גורמי הביטחון, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה זה עתה, הוחלט כי היום, יום שישי, ה באייר, 6/5, יתקיימו לימודים במוסדות החינוך, תוך עיבוי של מערך האבטחה בכל רחבי העיר. "ראשית, תנחומנו למשפחות הנרצחים הי"ד. ותפילתנו להחלמתם המלאה של הפצועים", נמסר מהעירייה, "זמן קצר לאחר הפיגוע, החלו כוחות הבטחון במרדף אחר המחבלים, שזהותם ידועה, תוך שימוש באמצעים רבים במטרה להגיע אליהם במהירות הגבוהה ביותר. בעיר נוכחים עתה עשרות שוטרים וצוותי בטחון במטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. אנא, נהגו בזהירות, ודווחו למשטרה במוקד 100 על כל תנועה חשודה".
עוד הוסיפו בעירייה כי "החל מאמש פועל מוקד מידע מאוייש למשפחות העיר, על ידי השירות הפסיכולוגי החינוכי ומחלקת הרווחה. להלן מספרי הטלפון: סיוע לילדים בחרדה: 03-9078145 מוקד מידע כללי:  03-7478842 ; 03-7478862, מוקדי סיוע ותמיכה נפשית של קופות החולים: לאומית- 073-2800539, מאוחדת- *3833, כללית- 03-7472010, מכבי- 03-5143831.

ממד"א סיכמו את האירוע ומסרו כי בשעה 20:36 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על 7 נפגעים בפיגוע באלעד. חובשים ופרמדיקים של מד"א מטפלים ב-7 נפגעים, בהם 3 הרוגים, 2 במצב קשה, 1 במצב בינוני ו-1 במצב קל.
פרמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".
פרמדיקית מד"א ספיר אילוז סיפרה: "טיפלנו בצעיר בן 20 שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח ופינינו אותו תוך כדי טיפול לבי"ח שיבא כשמצבו קשה והוא הורדם והונשם".
חובש מד"א אליהו לוינשטיין סיפר: "צעיר בן 23 היה בהכרה מלאה וסיפר לנו שהוא נפצע בידו בזמן שנאבק במחבל שתקף אותו כשישב ברכבו. הוא סבל מחבלה ביד, הענקנו לו טיפול מהיר בשטח ופינינו אותו לבית החולים השרון כשמצבו קל".

זירת הפיגוע (צילום: מד"א מבצעי)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הלילה (חמישי), התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים. בשיחה הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בעיר אלעד, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבלים. כמו כן, הוחלט על המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל, הימ"מ והשב"כ לשעות הקרובות ולימים הקרובים. ראש הממשלה: "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".
גם שר הביטחון בני גנץ קיים הלילה הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ. בסיום הערכת המצב הנחה שר הביטחון: – להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון – בסוף השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא. – לתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות, ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש ולמקד מאמצים מודיעיניים והתקפיים רלבנטיים. בסיום הערכת המצב אמר שר הביטחון כי מדובר בפיגוע קשה, שהוא חלק מסדרת פיגועים. עוד אמר, כי מערכת הביטחון תגבה מחיר על הפיגועים וההסתה, וכי הוא משתתף בצער משפחות ההרוגים ומאחל החלמה לפצועים.
בעזה ברך החמאס את הפיגוע ודובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי חמאס מברך את "הגיבורים שביצעו את הפעולה שמגיעה בעקבות הכעס הפלסטיני על התוקפנות המתמשכת של הכיבוש ומוסדותיו ומתנחליו נגד אל-אקצא". עוד אמר קאסם לערוץ אל-אקצא של חמאס כי "העם הפלסטיני מגן על המקומות הקדושים שלהם ולא ייתכן שפגיעה באל-אקצא תעבור מבלי שהכיבוש ייענש", לדבריו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן