Skip to content

הסרט “אייפל” של מרטין בורבולון יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-19

המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תתקיים החל משבוע הבא בסינמטקים השונים ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסטיבל ייפתח  בהקרנת בכורה ישראלית לסרטו של הבמאי מרטין בורבולון: "אייפל", בכיכובו של רומן דורי ולצדו השחקנית הצרפתית-בריטית, אמה מקיי, המוכרת מן הסדרה "חינוך מיני". זהו סיפורו של הארכיטקט והמהנדס הנודע, גוסטב אייפל, וסיפור הקמתו של המגדל שהפך לסמלה האייקוני של פריז. דרך סיפור אהבה מרגש, מביא הבמאי סרט אפי מרשים ומרתק על אחד המוניומנטים המוכרים ביותר בעולם כולו: מגדל אייפל.

הפסטיבל ינעל עם הסרט "מישהו שומע אותי", סרטו של השחקן-במאי פסקל אלבה, המופיע בסרט לצדה של סנדרין קיברלן. העלילה מתפתחת כדרמה מרגשת על גבר בראשית שנות ה-50 לחייו, המגלה שהוא מאבד את השמיעה ומנסה להתעלם מכך, אבל המציאות מזמנת לו התמודדות מעניינת ואולי פתח לתקווה ואהבה.

16 סרטים יוצגו בפסטיבל, ומנהלת הפסטיבל, קרולין בונה בחרה סרטים מן השנה האחרונה המציגים את הדימיון והגיוון בקולנוע הצרפתי היום, מסרטים תקופתיים ועד לסרטים חברתיים, כאשר רבים מסרטי הפסטיבל השנה מבוססים על יצירות ספרותיות.

מבין סרטי הפסטיבל

סרטו של פרנסואה אוזון: "הכל עבר בשלום" בכיכובן של סופי מארסו ושרלוט רמפלינג, הסרט הוצג בבכורה בפסטיבל קאן האחרון וזכה לביקורת מצוינות.

"אשליות אבודות" של קסבייה ג'יאנולי, יצירתו המרהיבה המבוססת על ספרו של בלזק, הזוכה הגדול של תחרות הסזאר השנה, בה זכה בשבעה פרסים בהם לסרט הטוב ביותר ולצמד השחקנים הצעירים בנג'מן וואזן ו-ונסן לקוסט.

ז'ולייט בינוש תרגש בסרט "בין שני העולמות", המבוסס על ספרה של פלוראנס אובנה, העיתונאית שנפלה בשבי דאע"ש ושוחררה. בינוש מגלמת עיתונאית המתחזה לעובדת נקיון בספינות המעבורת בעיירה קטנה בצפון צרפת, וחושפת את חייהן הקשים של העובדות. במפגן משחק מרשים, לצדן של נשים שזו עבודתן בחיים ומופיעות על המסך בפעם הראשונה.

איזבל הופר מוכיחה שוב שהיא אחת השחקניות הגדלות בעולם בדרמה הפוליטית, "ההבטחות", לצדו של השחקן רדה כאתב.

נטלי ביי כובשת את המסך כמנהלת מתפרה, יהודייה בבית האופנה דיור שהעבודה היא כל חייה. מפגש עם נערה מן הפרברים, השחקנית העולה לינה קודרי, מעמיד בפניה אתגרים חדשים.

קרין ויאר תפעים  אותכם בדרמה "טוקיו רועדת", כבנקאית הנמצאת בטוקיו בזמן רעידת האדמה והאירוע בפוקושימה. כשהיא צרכיה להתמודד עם המסירות שלה לעבודה, האחריות לעובדים הצרפתיים, הזרים והיפנים ובעיקר עם בני משפחתה. סרט מרתק על נטילת אחריות בימים לא פשוטים.

אנייס ג'אוי וניה בנסעיד בפינג פונג מרתק בסרט "הקומפניונס", העוסק בנערה חובבת אמנות רחוב ששרותי הרווחה מנסים למצוא לה דרך להתרחק מן הרחוב המאיים עליה.

וריג'ני אפירה תשבור את הלב כקאמי הדמות האקסצנטרית בסרט "מחכים למר בוג'נגלס", האישה שכל חייה מחפשת הנאה, פאן וריקודים, עד שמתגלה שהיא סובלת מדו-קוטביות ומאלצת את בני משפחתה להתמודד עם המצב הלא פשוט. הסרט מבוסס על רב המכר של אוליבייה בורדו שתורגם לשפות רבות ובעברית יצא לאור בשם: "ככה החיים יפים".

עוד שתי נשים מנהלות דיאלוג מיוחד הן השחקנית הוותיקה סבין אזמה, המוזה של הבמאי אלן רנה ושוב השחקנית העולה לינה קודרי בדרמה המעובדת מספר בריטי של וילקי קולינס, "בדמותה של אישה אחרת", בבימויה של אורליה ג'רוג.

היוצרת הצעירה והיהודיה פרנקי וואלר יצרה דרמה משפחתית, "יותר מדי אהבה", על יוצרת סרטים המתכוננת לביים סרט על הסבתא שלה בת ה-90 פלוס ניצולת השואה. סרט אותו כתבה עם אנאיס הוסטרל.

"דלשיס", על מסעדת השף הראשונה בהיסטוריה. סרט שיעורר את התיאבון, "שביר" – קומדיה על אהבה ושברה ועוד. כמו כן, הזדמנות לצפות בסרטו הנפלא של אלבר דופונטל "שלום ולא להתראות", הזוכה הגדול של הסזאר בשנה שעברה בכיכובה של וירז'ני אפירה.

חגיגת הקולנוע הצרפתי בין ה-16 במאי ל-31 במאי, 2022, בסינמטקים ברחבי הארץ , תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות וראש פינה.

הפסטיבל מופק על יד חברת עדן סינימה בניהולה של קרולין בונה, בשיתוף המכון הצרפתי בישראל ובסיוע סרטי  יוניפרמס וחברת ל'אוקסיטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן