Skip to content

תחקיר הביניים: לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית בלי לבדוק את הקליע

על פי צה"ל. "קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין שתי האפשרויות", ירי שבוצע ביחידי חייל או ירי חמושים פלסטינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסקנות תחקיר הביניים קובעות כי כל עוד לא יועבר לידי ישראל קליע הכדור שהרג את העיתונאית שירין אבו עאקלה, לא יהיה ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע בה, כך מסר היום (שישי) דובר צה"ל.
על פי תחקיר בנערך בפיקוד מרכז, קיימות שתי אפשרויות למקור הירי – חמושים פלסטינים שירו באופן בלתי מבוקר לכיוון כלי הרכב הצהליים, או חייל צה"ל שירה בחשוד שעמד בסמוך לכתבת מתוך חרך בג'יפ. על פי צה"ל המרחק בין כלי הרכב לעיתונאית היה כ-200 מטר.

שירין אבו עאקלה (צילום: אל ג'זירה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

על פי צה"ל בליל יום רביעי ביצע צה"ל מעצרים בנפת ג'נין. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה״ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, באור יום ובעת יציאת הכוחות מהכפר, נפגעה עיתונאית פלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה גם בזמן חילופי האש. "המסקנה מתחקיר הביניים היא שלא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג את הכתבת", נטען בצה"ל ומעלה שתי אפשרויות למרור הירי שפגע בה: " כחלק מהניסיון של החמושים הפלסטינים לפגוע בכלי הרכב הצה״ליים נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב הצבאיים, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה. האפשרות השנייה כך על פי התחקיר, היא "שבמהלך הלחימה אחד הלוחמים ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם. המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים וישנה האפשרות שהכתבת שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב  לכתבת הינו כ- 200 מטרים". עוד נמסר מצה"ל כי "קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין שתי האפשרויות הללו. נכון לרגע זה הפלסטינים לא נענו לבקשתנו לקיים תחקיר משותף או להעביר לנו את ממצאי החקירה שלהם ובין היתר גם את הקליע". ישראל הציעה לפלסטינים להיות נוכחים בחקירת המקרה. "הצעות אלו נתקלו בחוסר שיתוף פעולה וללא מענה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן