Skip to content

התפרעויות ועצורים בלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה

מסע ההלוויה שהחל בבית החולים והסתיים בבית הקברות בהר ציון, החל בהתפרעויות ובהמשך קריאות כנגד ישראל, לנקמה ורמיסת דגלי ישראל וירושלים בידי משתתפים. שישה בני אדם נעצרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפים רבים השתתפו היום (שישי) בהלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה השבוע מפגיעת קליע בראשה בעימותים בין כוחות צה"ל לבין מתפרעים בג'נין. משטרת ישראל נערכה בעוד מועד לקיום הלוויה בכוחות מתוגברים, לרבות שיח מקדים שבוצע עם בני המשפחה לתיאומים במכלול ההיבטים הנוגעים לקיום הלוויה כחוק. במהלך נשיאת ארונה של העיתונאית קראו המשתתפים לנקם על מותה ואף תלשו דגלי ישראל וירושלים אותם השליכו אל הכביש ודרכו עליהם. טרם יציאת מסע הלוויה ובתחילתו, לאחר שהחלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים משם יצא אורנה שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, נאלצו השוטרים לפזר ולהדוף את פורעי החוק ולבצע מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק. על פי המשטרה יידויי האבנים והחפצים השונים היו גם מאלו שהיו בקרבת ארון הקבורה בבית החולים. "פורעי חוק אלו אף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה. המשטרה פעלה למנוע שיבוש מסע הלוויה והמשכו כמתוכנן" נמסר מהמשטרה. עוד הוסיפה המשטר כי "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו", וכי "עד כה נעצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה".

צילום: ציפי מנשה
רמסו את דגלי ישראל ועיריית ירושלים (צילום: ציפי מנשה)


מסע ההלוויה (צילום: משטרת ישראל)


צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בתגובה לעימותים אלו תקף ח"כ טאהא וליד (רע"מ): "‏כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור! הכיבוש גם רצח את שירין אבו עאקלה, זכרה לברכה, בדם קר, וגם מונע מהמוני המשתתפים לכאוב את מותה! התנהלות גורמי הביטחון לפני ובמהלך הלוויה מעוררת מיליון סימני שאלה לגבי אלה שקיבלו את ההחלטות! בושה וחרפה".
השר עיסאווי פריג (מרצ) טען כי "משטרת ירושלים ביזתה היום את זכרה ואת הלווייתה של שירין אבו עאקלה. האלימות המשטרתית והלהט להחרים כל דגל פלסטיני, בניגוד להנחיית השר לביטחון פנים, הם שהביאו להתלקחות מיותרת. המשטרה גילתה אפס כבוד לאבלים ואפס הבנה של תפקידה כמי שאמונה על שמירת הסדר, לא על הפרתו".
תוך כך פורסם היום דו"ח תחקיר הביניים של צה"ל בו  נטען כי ללא בדיקת הקליע שגרם למות העיתונאית וסירובה של הרשות הפלסטינית לשתף פעולה מקשה על כך. בישראל העבירו בקשה רשמית לקבל לידם את הקליע שהוצא מגופה של אבו עאקלה, אך נתקלו כאמור בסירוב. ללא הקליע, מעריכים במערכת הביטחון, ספק רב אם ניתן יהיה לקבוע מי גרם למותה של העיתונאית.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן