Skip to content

המחבל דאוד זביידי נפטר בבית החולים

זביידי הובא במצב אנוש לבית החולים רמב"ם. מבית החולים נמסר כי למרות מאמצי הרופאים הוא נפטר. הרשות הפלסטינית גינתה את מותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

יומיים לאחר שנפצע אנושות בחילופי אש, מת הבוקר (ראשון)  דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי, בבית החלוים רמב"ם בחיפה. זביידי נפצע קשה ביום שישי האחרון בעת שכוחות הביטחון פעלו בג'נין, והוא ומחבלים אחרים ירו לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון. זכריא אחיו של זביידי, הנו אחד מששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע בספטמבר 2021. יתכן כי מותו של המחבל לא היה עולה לתקשורת, לולא פעיל הימין הקיצוני, ח"כ איתמר בן גביר שטרח להגיע אמש לבית החולים, עם קומץ תומכים בטענה כי שום מחבל לא צריך להיות מאושפז ומטופל על חשבון משלם המיסים הישראלי. בן גביר הגיע לחדרו של זביידי, נעצר בידי שוטרים צבאיים שלא אפשרו לו גישה לחדרו של המחבל ואמרו לו כי זבידי מטופל כשהוא מצוי במעצר. גם סוכנות וואפא הפלסטינית דיווחה כי שפחתו של זביידי מסרה כי הרשויות בישראל מסרו להם כי הוא פצוע אנושות ומצוי במעצר בבית החולים רמב"ם.
הרשות הפלסטינית גינתה את מותו וממשרד החוץ של הרשות נמסר: "המשרד מגנה בחריפות את הפלישות המתמשכות לג'נין ולמחנה, וירי של כדורים חיים במטרה להרוג, בתוקפנות מתמשכת שגורמת לא פעם ליותר הפרות ופשעים. המשרד שב ומדגיש כי ההסלמה בהפקעת אדמות, נכסים, בתים ומקומות קדושים וחייהם של אזרחים פלסטינים. על הקהילה הבינלאומית לספק הגנה בינלאומית עבור עמנו חסרי ההגנה, כהנחת יסוד הכרחית ודחופה כדי לאפשר להם לממש את זכותם להגדרה עצמית בחופש מלא. המשרד קורא לבית הדין הפלילי הבינלאומי לשבור שתיקה , לקחת על עצמו את אחריותו ולהתחיל מיד בחקירותיו על פשעי הכיבוש והמתנחלים נגד עמנו".
פרופ' אבינועם רכס, יו"ר ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לשעבר, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו ־103FM, והתייחס לסערת אשפוזו של זביידי: "אנחנו חיים בתקופה נורא רגישה, והדברים שאני הולך להגיד – אני משוכנע שלפחות חצי מהמאזינים לא יסכימו איתם, אבל ברפואה אין שכר ועונש. אם יש לך אח רוצח או אם אתה רוצח בעצמך, אני לא יכול להעניש אותך על זה ולא לטפל בך. כך זה נכון וכך זה ראוי לעשות. זו המחויבות הראשונה של עולם הרפואה, ואנחנו נשמור על צלם האנוש שלנו. אסור לנו להתלהם ולהגיע לכך שאנחנו לא נטפל במחבלים שמנסים לפגוע בנו. זה ההבדל בינינו ובינם".

זביידי לאחר שנורה (צילום מהרשתות החברתיות ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בבית החולים רמב"ם הבינו את רגישות הנושא ומבית החולים נמסר:  אל הקריה הרפואית רמב"ם הובא במהלך יום שישי האחרון דאוד זביידי כשהוא במצב אנוש. הנ״ל אושפז וטופל במחלקת טיפול נמרץ ומצבו תוקשר בשקיפות מלאה לכל אמצעי התקשורת תוך שמירה על סודיות רפואית. מחלקת טיפול נמרץ הינה מחלקה המעניקה טיפול מקצועי ואינטנסיבי לכלל המאושפזים בה. מצבו הרפואי של דאוד זביידי הדרדר וכפי שדווח על ידי צוות דוברות בית החולים, הוא נפטר מפצעיו היום בשעות הבוקר.
דוברות בית החולים הוסיפה כי "בשעות האחרונות מופצות חדשות כזב דרך הרשתות החברתיות על נסיבות פטירתו, ובתוך כך גם פוסטים מזוייפים בשם רופאים שכלל לא קיימים ובטח שלא עובדים ברמב"ם. אנו ערים לכך וחוזרים ומדגישים שמדובר בפייק ניוז. דוברות בית החולים וצוותה עומדים לרשותכם לאימות המידע בטרם פרסומו".
הדוברות אף הוסיפה והעבירה את הודעתה בערבית:
مكتب الناطق بلسان مستشفى رمبام

تم نقل داوود الزبيدي إلى المجمع الطبي "رامبام" في يوم الجمعة الماضي وهو بحالة حرجة. تم إدخاله تقديم العلاج له في قسم العناية المركزة حيث تم إبلاغ كافة وسائل الإعلام بشأن حالته الصحية بشفافية كاملة ومع الحفاظ على السرية الطبية. إن قسم العناية المركزة هو عبارة عن قسم يقدم الرعاية المهنية والمكثفة لجميع الأشخاص الذين يرقدون فيه. تدهورت حالة داوود الزبيدي الطبية وكما أعلن فريق مكتب الناطق بلسان المستشفى، هو توفي متأثرًا بجروحه صباح هذا اليوم.

خلال الساعات الأخيرة تم ترويج أخبار كاذبة عبر شبكات التواصل الاجتماعي بخصوص ملابسات وفاته، وبضمن ذلك يتم تداول منشورات مزيفة باسم أطباء لا وجود لهم أصلاً ولا يعملون اطلاقا في مستشفى رامبام. نعي ذلك ونؤكد مجددًا على كون هذه المنشورات بمثابة أخبار كاذبة وملفقة. إن مكتب الناطق بلسان المستشفى وفريقه متاحون في خدمتكم لغرض التأكد من صحة المعلومات قبل نشرها."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן