Skip to content

רוקדת עם חפצים חיים ונושמים: רנה שינפלד עם אבי קייזר וסרגיו אנטונינו

הפעם אני מעדיפה לרקוד עם גבר ולא עם מקל!" אומרת רנה שינפלד. ב"פגישה" - יצירת המחול החדשה נפגשים על הבמה רנה שינפלד וצמד היוצרים והרקדנים בחיים ועל הבמה אבי קייזר וסרגיו אנטונינו. המופע המרתק ב-19.5.2022 בהיכל התרבות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזמנו שאלו אותי עיתונאים אם אני מעדיפה לרקוד עם מקל במקום עם גבר ואמרתי: כן!

הפעם אני מעדיפה לרקוד עם גבר ולא עם מקל!"

אומרת רנה שינפלד כשהיא מתייחסת ל"פגישה"- המופע החדש בו היא חוברת לשני הרקדנים – יוצרים הוותיקים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו .

"פגישה" יצירה חדשה ומסקרנת. צילום שביט ווס

במופע שיתקיים ב-19.5.22 בהיכל התרבות, אולם צוקר, במסגרת הסדרה "מחול חדש" בניהולו של יאיר ורדי, נפגשים רנה שינפלד, אבי קייזר וסרגיו אנטונינו במרחב בימתי וחולקים עם הקהל את המהות העיקרית של יצירתם- התנועה והמחול כשפת תקשור- תוך כדי אינטימיות הנוצרת מהקירבה לקהל ובצורת ישיבתו סביב הרקדנים.

זהו מפגש מרתק של שלושה רקדנים בוגרים עם ניסיון עשיר ועמוק בריקוד ובחיים. הם ייפגשו וייפרדו בשלבים שונים של היצירה כאשר חלק מהיצירה תהיה מובנית וחלקה מאולתר. ביחד הם יוצאים לחוויה חד פעמית של גילוי עולמות חדשים בהשראת המקום והקהל והמוסיקה של באך, הנדל ושופן.

"פגישה" מפגש בין דורות על הבמה. רנה שינפלד, אבי קייזר וסרגיו אנטונינו

הרעיון שמנחה את שלושתם: לרדת לגובה העיניים של הצופה, להימנע מווירטואוזיות לשמה, מהתייפייפות ומציאת חן, ולהגיע לאמת השורשית והבסיסית: "אנו עוברים תקופה מאד קשה ועלינו למצוא את מקומנו בעולם ואת מקומה של האמנות. אמנות – אמת – אמונה. ללא צביעות. בצניעות, בחיפוש אמיתי ובקשר וקשב נכונים. המביאים לבמה חשיבה מחולית נועזת ושונה מהידוע והמקובל", הם אומרים.

עבור רנה שינפלד – היצירה עם אבי ואנטונינו היא בבחינת חוויה מיוחדת השונה מעבודה אישית של יצירה לבד בסטודיו. "כיף להתמסר לזולת. ליצור מחדש את הריקוד ואת עצמי למצוא קודים חדשים ואיכויות חדשות היא אומרת "אני ידועה בתור הגברת עם החפצים ובאמת בלי חפץ ביד קשה לי לרקוד. הפעם החפץ הוא חפץ חי אנושי וזה כיף גדול. זה ממלא אותי מבפנים ופורץ החוצה. ביחד אנחנו מחפשים את החיים ביצירה משותפת".

קישור לצפייה:

https://www.youtube.com/watch?v=fsmheVUsDos

פגישה

יום חמישי, ה 19 במאי, שעה 21:00, היכל התרבות תל אביב, אולם צוקר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן