Skip to content

סוריה: שלושה בני אדם נהרגו בתקיפת ישראל מספר יעדים בדרום דמשק

על פי דיווחי סוכנויות הידיעות הסורית, האיראנית ומרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, נפגעו מטרות צבאיות באזור הנשלט על ידי האיראניים ובני בריתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה הלילה (שבת) יעדים בדרום דמשק, כך מדווחת סוכנות SANA  הסורית. ע"פ הדיווח נהרגו שלושה בני אדם בתקיפה הזו. על פי סוכנות הידיעות האיראנית פארס, פגע אחד הטילים במתחם באזור העיר השיעית-"א-סיידה זינב", בדרום דמשק. הסוכנות מוסרת כי אחד הטילים הישראלים פגע בכניסה למקום. (זהו מקום קדוש לשיעים הנשלט לחלוטין על ידי האיראנים והפרוקסי שלהם. יש שם מפקדות צבאיות).

צילום: סוכנות SANA הסורית


צילום: סוכנות SANA

השריפה באזור המותקף (צילום: אבו עלי אקספרס ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

על פי המקורות האתר הדתי לא נפגע,  בדמשק הותקפו מכולות נשק שהגיעו על סיפון מטוס מטען איראני לשדה התעופה בדמשק לפני שלושה ימים. בטרטוס הותקפו מכולות שהגיעו לנמל על סיפונה של הספינה איראנית "ארזין". גורם צבאי אמר בהצהרה ל-SANA כי בסביבות השעה אחת עשרה בערב ביצע האויב הישראלי תוקפנות עם טילי קרקע-קרקע מכיוון הגולן הסורי הכבוש, כשהוא מכוון לכמה נקודות בדרום דמשק. וכי "תקשורת ההגנה האווירית שלנו התעמתה עם טילי התוקפנות והפילה את רובם". הגורם הוסיף: התוקפנות הובילה למותם של שלושה אנוסים ולהתרחשות של כמה אבדות חומריות. במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית, ציינו כי מדובר ב"מתקפה ישראלית נגד מתקנים צבאיים". במרחב הזה של דרום-מערב דמשק היו מספר תקיפות בחודשים האחרונים שיוחסו לישראל. מניסיון העבר ידוע שלרוב מדובר ביעדים שמזוהים עם המיליציות הפרו-איראניות הפועלות בסוריה. על פי הסורים, שלושת ההרוגים הם קצינים במערך ההגנה האווירית הסורית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן