Skip to content

פרידה קאלו: תערוכה בינלאומית רב חושית חדשה בישראל

התערוכה מציגה ציורים שיוצאים מהמסגרת ומוצגים ב- 360° בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה דיגיטלית שמעניקה פרספקטיבה חדשה וחוויה חושית לעבודות האייקוניות של פרידה קאלו. החל מה-26/5 במתחם הקובייה פארק פרס חולון ולמשך כחצי שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרידה קאלו היתה אמנית נועזת שהקדימה את זמנה והתפרסמה במהלך חייה, כאשתו של הצייר דייגו ריוורה. מאוחר יותר  זכתה להכרה עצמאית במקסיקו, כאישיות רבגונית יוצאת דופן וכאישה אמיצה בעלת סיפור חיים ייחודי וטראגי. קאלו אהבה להציג את עצמה בזהויות שונות: כאשתו של ריוורה המפורסם, כציירת חובבת ונאיבית וכמקסיקנית מושבעת. אך למעשה, מתחת למעטה התחפושות, היתה אישיות מורכבת ביותר רבת סבל.

צילום: שרה פלד

פרידה קאלו נולדה במקסיקו ב 1907 לאב גרמני ואם מקסיקנית והפכה לאחת האמניות הגדולות בדורה שהתפרסמה בזכות הדיוקנאות העצמיים שלה והיכולת שלה לתאר בציור את החוויה הנשית. סיפור חייה רווי קשיים ומהמורות, היא חלתה בפוליו כילדה, עברה תאונת דרכים קשה מאוד בגיל 18, ממנה סבלה כל חייה עד מותה בטרם עת בגיל 47. פרידה קאלו נישאה לצייר הנודע דייגו ריברה וסיפורם המשותף רווי גם הוא דרמות שהוצגו לא מעט בציוריה. חייהם הזוגיים ידעו עליות ומורדות ובגידות הדדיות, בין היתר לקאלו היה רומן מפורסם עם המהפכן הקומוניסטי לאון טרוצקי.

יצירתה של קאלו זכתה להערכה מרובה לאחר מותה, בחייה הציגה תערוכת יחיד אחת בלבד. בסרט הביוגרפי שיצא על חייה, גילמה אותה סלמה הייק. בשנת 2021 נמכר דיוקן עצמי שלה במחיר שיא לאמן לטיני – 34.9 מיליון דולר.

התערוכה

תערוכת פרידה קאלו הבינלאומית היא אחת התערוכות הכי מדוברות בעולם כיום. אחרי שהוצגה בלמעלה משלושים ערים ברחבי העולם עם מיליוני מבקרים שהתאהבו לצד ביקורות מפרגנות בעיתונות העולמית שהכתירו אותה כמצוינת, חשובה, חדשנית, איכותית, מרגשת ופורצת דרך, סוף סוף, היא מגיעה לישראל.

צילום: שרה פלד

התערוכה מתפרשת על פני שטח של 1000 מ"ר. התקופות השונות בחייה והסיפורים שמאחורי הציורים מקבלים בתערוכה מימד חדשני עם ציורים שיוצאים מהמסגרת ומוצגים ב-360° בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה שמעניקה פרספקטיבה חדשה. הציורים מלווים בצלילים, ציטוטים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית.

התערוכה איננה תערוכת אמנות. זוהי הנגשת מולטי מדיה של אישיותה ויצירתה של פרידה קאלו. תערוכה מסחרית לחלוטין.

מתחם הקובייה | THE CUBE, חולון, פארק פרס חולון – מפרץ שלמה 66 חולון.

פרטים באתר התערוכה הרשמי.

2 Comments

  1. דתיה לנדבר
    25 ביוני 2022 @ 15:22

    תת רמה. איזה חושים? רק הוסף קיטשי ברמות ופגיעה בוטה באומנית אדירה כמו פרידה קאלו ובאומנות בכלל. איזה בושה!!!

  2. הילה
    27 במאי 2022 @ 14:25

    בסרט הביוגרפי שיצא על חייה גילמה אותה סלמה הייק.. לא פנלופה קרוז..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן