Skip to content

שיח' ג'ראח: פצוע קל בעימותים בין יהודים לפלסטינים

הרשתות החברתיות סערו הערב: מתנחל ירה בפלסטיני. תמונת הפציעה הופצה והתקשורת מיהרה לדווח. "אם זה היה הפוך, זה היה פותח את המהדורות", הגיב לאירוע חבר הכנסת אחמד טיבי. בדיקת מגפון העלתה כי כל הסיפור הוא עוֹרְבָא פָּרַח. הצעיר נפצע קלות אבל לא מירי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיצד ידיעה כוזבת הופכת לסיפור האמתי כשמאחוריה אין אמת, על כך בסיפור שלפניכם –  היום (מוצאי שבת) נפוצה ידיעה כי במהלך הפגנה של תושבי שיח' ג'ראח, ירה מתנחל ירה בפלסטיני ופגע בו בחלקו התחתון של בטנו. הפלסטיני, צעיר בשנות ה- 20 לחייו, תושב שיח' ג'ראח, כך נפוצה הידיעה, נפצע בינוני והועבר בהכרה מליאה לטפול בבית החולים הדסה הר הצופים. מקורות פלסטינים מיהרו להפיץ את המידע ונראה היה כי תושבי שיח' גראח היהודים עלו מדרגה בחיכוך בינם לבין הפלסטינים.
על פי המידע שהגיע לידי מגפון התפתחה קטטה כשבין המעורבים היה צעיר יהודי שהגיע למקום ולטענתו ירה באוויר אבל לא בפלסטיני. מהמשטרה נמסר כי בשכונת שיח׳ ג'ארח בירושלים, התפתחה הקטטה שכללה יידויי אבנים בין הצדדים ובמהלכה ככל הנראה בוצע ירי באוויר על ידי אחד המעורבים. כתוצאה מהאירוע, נפצע אזרח באורח קל והוא פונה לקבלת טיפול רפואי ונבדקת בשעה זאת נסיבות הפציעה. עוד נמסר כי כוחות המשטרה שהגיעו לאירוע, הותקפו אף הם על ידי מתפרעים שיידו לעברם אבנים ובעקבות כך, הכוחות החלו לפעול להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים עד להפסקת ההתפרעות.


"פלסטיני נורה ע׳י יהודי בשכונת שייח׳  ג׳ראח ונפצע בבטנו. אם זה היה הפוך זה היה פותח מהדורות", הגיב לאירוע "הקשה" חבר הכנסת אחמד טיבי.  לדברי אמו של הפצוע מוחמד אשתי בשנות ה 20 לחייו, שהתראיינה לתקשורת פלסטינית המתנחלים תקפו את הפלסטינים ובלהט הוויכוח שלף אחד מהם אקדח וירה בבנה. אלא שכאמור בירור מגפון מעלה כי אכן היה ירי באוויר וכי הפצוע קל, מוחמד אשתי, נפגע מנתז כלשהו ולא מקליע אקדח. הוא טופל בבית החולים שערי צדק ושוחרר במצב טוב.


הציוץ של ח"כ אחמד טיבי

מבירור מגפון עולה כי בשעות אחר הצהריים התפתחה הפגנה בשיח ג'ראח שהתפתחה לוויכוחים בין צעירים יהודים לפלסטינים. במהלך הוויכוח והאלימות שפרצה בין שני הצדדים, נפצע הצעיר, הועבר בהכרה מליאה לבית החולים הדסה הר הצופים ושוחרר לאחר טיפול.
אלא שתוך כך וללא בירור מקיף, החלה הפצת המידע ברשתות החברתיות לפיה הצעיר נורה בידי מתנחל. "כמות המידע השקרי מדהימה", אמר מקור למגפון, "היורה טוען כי ירה באוויר ולטענתו חש מאוים, אבל הוא לא ירה בפלסטיני וגם לא פצע אותו. בהדסה הר הצופים מסרו כי הצעיר שוחרר לביתו לאחר קבלת טיפול במצב טוב.
ניתוח הצילום שהופץ ברשתות החברתיות מראה את בטנו של הצעיר עם פצע שנגרם ככל הנראה מנתז של אבן או מאבן שהושלכה לעברו, או מסיבה אחרת, אבל אין ספק שהוא לא נורה וזאת מהסיבה הפשוטה: לו הוא היה נורה והקליע היה חודר לגופו ונותר שם, הוא היה מובהל לניתוח בבית החולים להוצאת הקליע ולא היה משוחרר. לו הוא היה נורה והקליע היה חודר ויוצא היה נראה פצע חדירת הקליע ופצע גדול יותר של יציאתו.  אלא שגם בצילום הפציעה כפי שהופץ ברשתות החברתיות נראה כי יש פצע ואין פצע יציאת הקליע מגופו. "יש גורמים שמיהרו לנצל את המצב ולהפיץ ידיעות שקריות", אמר גורם המעורה באירוע. עוד נודע למגפון כי היורה מצוי כעת בתחנת המשטרה ותחקירו נמשך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן