Skip to content

שלום עכשיו: למרות התנגדות צה"ל – בשבת אנו מגיעים לחומש

אלוף פיקוד המרכז הודיע כי איננו מאשר את צעדת התנועה למאחז הלא חוקי בחומש ופירוק מבנה "הישיבה" המצוי בו. חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין פנו לשר הביטחון שיורה על אישור הצעדה. שלום עכשיו: "אלוף הפיקוד פוגע בחופש הביטוי ובזכות שלנו למחות. אם אכיפת חוק ההתנתקות כל כך חשובה לאלוף, איך ייתכן שחבורת שונאי ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות התנגדות צה"ל, תנֹועת שלום עכשיו מתכננת לקיים את צעדתה ביום שבת הקרובה תחת הכותרת: באים עם בולדוזר לפרק את חומש". כך הודיעה היום (חמישי) התנועה. הודעה זו יצאה בהמשך למכתבו של אלוף פקוד המרכז יהודה פוקס לתנועת שלום עכשיו כי בהמשך לכוונתה להגיע למאחז הלא חוקי, צה"ל לא יאבטח  ולא יאפשר את צעדת התנועה על פעיליה. התנועה מבחינתה הודיעה כי היא מתכננת לקיים את הצעדה כרוחה למרות הודעת אלוף הפיקוד.
משלום עכשיו נמסר בתגובה: "אלוף הפיקוד פוגע בחופש הביטוי ובזכות שלנו למחות. אם אכיפת חוק ההתנתקות כל כך חשובה לאלוף, איך ייתכן שחבורת שונאי ישראל שוהה כעת בחומש ואיש לא מפנה אותה? נראה שיש דין אחד לעבריינים, שעושים מה שרוצים ועוד מקבלים אבטחה צמודה, ודין אחר לישראלים שומרי חוק. אנו דורשים משר הביטחון להורות לאלוף הפיקוד לחזור בו מהאפליה, ולאפשר לנו לצעוד לחומש בדיוק כפי שהתאפשר למתנחלים". בעקבות ההודעה, פנה ח"כ מוסי רז, לשר הביטחון ואמר: "על שר הביטחון לאפשר את הפגנת שלום עכשיו בשבת במאחז העבריינים חומש בדיוק כפי שאיפשר את צעדת המתנחלים למקום לפני חודש. הגיע הזמן לפנות את העבריינים מחומש".

מודעת שלום עכשיו

מתנועת לוחמים לשלום נמסר: מלוחמים לשלום נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים לגלות שאלוף פיקוד מרכז מכיר היטב את חוק ההתנתקות ומצפים שלאור כך יורה על פינוי מידי של חומש. אם הבולדוזר שלו יגיע לפני שלנו בשבת – נשמח מאוד". חברת הכנסת מיכל רוזין (מרץ) דרשה משר הביטחון, בני גנץ להתערב ולהורות את אישור הצעדה. "על שר הביטחון להתערב מייד ולאפשר את הצעדה", צייצה אוזין בחשבון הטוויטר שלה. בואו איתנו בשבת.
כזכור הודיעה התנועה על כוונתה לקיים צעדה אל חומש ומסרה כי "נגמרו הימים בהם חבורה קטנה, אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה בוחרת להתכופף בפני בריונים שונאי ישראל, אנחנו עוברים למעשים!".
בתנועה צופים להיענות גבוהה במיוחד ומדווחים על עשרות פעילים שכבר גויסו לפעולה וזאת עוד בטרם הופצו פרסומים באופן רשמי. עוד מדגישים בתנועה כי זוהי רק ההתחלה ולאחר חומש, יגיעו פעילי התנועה לפרק מאחזים לא חוקיים נוספים.
מדובר צה"ל נמסר "המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה", המדיניות היא אכיפת חוק ההתנתקות שאוסר כניסת ושהיית ישראלים בשטח היישוב המפונה חומש למעט אנשי הישיבה אשר הוחרגו לכך באישור שר הביטחון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן