Skip to content

צה"ל פוליטי: צעדת הימין למאחז הפירטי בחומש – כן. צעדת שלום עכשיו לאותו מאחז – לא

בעוד שלפני חודש אפשר הצבא ואבטח צעדת מתנחלים ופעילי ימין אל המאחז הפירטי שהוקם בחומש, צה"ל מסרב לאפשר צעדת פעילי שמאל לאותה נקודה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד ראש הממשלה סיכם כי מצעד הדגלים יתקיים כסדרו ועפ"י המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים ולפיכך, יסתיים המצעד בכותל ולא יעבור בהר הבית. בעוד אלפי שוטרים נפרשים בירושלים על מנת לאבטח את מצעד הדגלים שמאחוריו עומדים תנועת הימין הקיצוני אם תרצו ופעיל הימין הקיצוני ח"כ איתמר בן גביר, סירב צה"ל לאבטח צעדת שמאל אל המאחז הפירטי בחומש. למרות הסירוב הודיעו היום (שישי) תנועות שלום עכשיו ולוחמים למען שלום כי פעיליהן יערכו מחר את הצעדה תחת הכותרת: באים לפרק את המאחז בחומש. ראשי התנועה נדהמו לגלות כי בעוד שצה"ל אפשר לפני כחודש ימים ואבטח את צעדת המתנחלים לחומש ובתוכה חברי כנסת מהימין הקיצוני כמו ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ אורית סטרוק, הודיע אלוף הפיקוד יהודה פוקס לשלום עכשיו כי צה"ל לא יאפשר את צעדת פעיליה ולא יאבטח אותה.

מודעת שלום עכשיו


צעדת הימין אותה אבטח צה"ל

תשובת אלוף הפיקוד לשלום עכשיו

במכתב ששגרה היום תנועת שלום עכשיו לאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס נכתב כי ראשי התנועה נדהמו לקרוא את תשובתו של האלוף פוקס אליהם לפיה צה"ל לא יאפשר ולא יאבטח את הצעדה המתוכננת למחר. "נדהמנו לקרוא שהצעדה שלנו לא חוקית על בסיס חוק ההתנתקות, בזמן שחבורת עבריינים אלימה יושבת במקום זה בדיוק, רומסת את החוק ברגל גסה וזוכה לאבטחתכם", נכתב במכתב, "ב – 19/04 צעדו אלפי מתנחלים אל המקום, תחת אבטחתכם, ואיננו מעלים על דעתנו שהצבא יפלה בין ציבורים ויבחר צד בוויכוח הפוליטי בישראל". למרות כך הודיעה התנועה לאלוף הפיקוד כי בכוונתה לצעוד מחר אל חומש ולפרק את המאחז הלא חוקי. "אנו דורשים ממך להנחות את הכוחות בשטח לאבטח את הצעדה מפני כל אפשרות של אלימות מתנחלים", כתבו ראשי התנועה.
אתמול פנו ראשי תנועות שלום עכשיו ולוחמים מען שלום לאלוף הפיקוד, הודיעו לו על כוונתם לצעוד לחומש ולפרק את המאחז הלא חוקי שנבנה שם . מדובר במבנים שהקימו המתנחלים לצורכי "ישיבה" וצה"ל שלא הצליח למנוע את הקמת המאחז הפירטי שזכה לתמיכת ראש המועצה שומרון ואחרים בלי שום התנגדות ממשלתית למעשה הפירטי, העדיף לאבטח את המבנה ולהתכופף לעבר הזרם הפוליטי הימני קיצוני של ממשלת השינוי. בתשובת אלוף הפיקוד נאמר לתנועת שלום עכשיו כי צה"ל לא יאפשר צעדה לחומש, לא יאבטח אותה ולא יאפשר שום פעילות למעט אבטחת מבנה 'הישיבה' שהקימו מתנחלי נוער הגבעות.
לשאלת מגפון "האם צה"ל מתכנן למנוע את הצעדה ומסרב לאבטח את הצועדים, כמו גם למנוע אלימות שעלולה להתפתח בין מתנחלי נוער גבעות לפעילי התנועה, בחרו בדובר צה"ל לומר שהשאילתה בטיפול. יצוין כי השאלה הועברה לדובר צה"ל ב 11:58 וטרם נענתה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן