Skip to content

עשרות מתנחלי נוער גבעות, חלקם חמושים נעים אל חומש תוך יידויי אבנים על פלסטינים

בהמשך להודעת שלום עכשיו כי פעיליה יגיעו מחר לפרק את המאחז הפירטי בחומש, נעים בשעה זו עשרות ומאות מתנחלים, חלקם חמושים בנשק וחלקם באלות עץ לעבר המאחז בכוונה להתעמת מחר עם פעילי התנועה, המתנחלים עברו דרך בורקה, יידו אבנים ושדות הוצתו. הפלסטינים הגיבו באבנים - צה"ל פתח באש. 15 פלסטינים נפצעו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: מקורות פלסטינים – סדאם סלאח

עשרות או מאות מתנחלי נער גבעות עולים בשעה זו (אחר הצהריים – ערב שבת) אל המאחז פירטי בחומש. התקבצות המתנחלים באה לאחר שתנועות שלום עכשיו ולוחמים למען השלום, הודיעו כי יגיעו מחר למאחז הפירטי שבנו המתנחלים כ"ישיבה" ויפרקו אותו. מקורות פלסטיניים דיווחו למגפון כי מרבית המתנחלים נושאים עמם נשק ואלות. המתנחלים לא עולים באמצעות כביש המוביל אל ההתנחלות הפירטית שעובר דרך הכפר בורקא, לו שייכות אדמות המאחז, אלא דרך שבילים ודרכים עוקפות את מחסום צה"ל תוך כדי יידויי אבנים לעבר פלסטינים. עליית המתנחלים לחומש באה עקב הודעת התנועה כי פעיליה באים לפרק את המאחז הלא חוקי שצה"ל נמנע מלפרקו. צה"ל הודיע היום לפעילי התנועה כי איננו מאשר הגעתם למאחז ולא יאבטח אותם.  אין ספק כי אם לא תהיה התערבות מידית של צה"ל וכוחות הביטחון, מתכננים המתנחלים להתעמת עם פעילי השמאל, עימות שעלול להוביל לשפיכות דמים. לשאלה: מדוע צה"ל איננו פועל מיד לעצור את הסתננות המתנחלים לעבר חומש, ענו בדובר צה"ל כי הנושא בבדיקה.
בתוך כך דווח מגפון כי כי מאות מתנחלים הגיעו מהצד המערבי של הכפר הפלסטיני בורקה ונכנסו לאדמות הכפר בדרכם למאחז, בדרכם מתנחלים יידו אבנים על בתים בכפר והתושבים מדווחים גם על ירי חי. הצבא חסם את היציאות והכניסות לכפר ובמקום התפתחו עימותים בין הצבא לתושבים. עד ככה דווח על 15 פצועים.
שלום עכשיו: "אם אלוף פיקוד המרכז לא עוצר את עשרות המתנחלים שעושים כרגע את דרכם למאחז, הוא צריך להניח את המפתחות. נראה שכשמדובר במתנחלים, חוק ההתנתקות הוא בגדר המלצה. אם האלוף פוקס מפלה בין ציבורים וגורם לצבא לבחור צד בוויכוח הפוליטי – שר הביטחון חייב להתערב".

מנחלים הציתו שדות. צילום: תושב בורקה

מדובר צה"ל כי "בשעות האחרונות התקבלו דווחים על הגעת אזרחים לדרכים צדדיות במטרה להיכנס לשטח מרחב היישוב המפונה חומש. כוחות הביטחון פרוסים במרחב ופועלים על מנת למנוע את הגעתם ליישוב ושהייתם במרחב. נדגיש כי המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המונה חומש לא השתנתה".  מבחינת צה"ל מדובר במדיניות שאוכפת את חוק ההתנתקות האוסר על כניסת ושהיית ישראלים בשטח היישוב המפונה חומש, למעט אנשי ישיבה שהוחרגו לכך באישור שר הביטחון.

צילום: מקורות פלסטינים – סדאם סלאח
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן