Skip to content

שלום עכשיו: אנחנו עוד נחזור ונפרק את המאחז העברייני בחומש

המשטרה בלמה בצומת קדומים את מפגיני שלום עכשיו ועכבה את נהגי הדחפורים בדרכם לפרק את מאחז חומש. קודם לכן עצרה המשטרה את ישי הדס ממנהיגי קריים מיניסטר בדרכו להפגנה. הוא נעצר בשל סירובו לעיכוב בגין חשיבה להפרת צו ההתנתקות והפרעה לסדר ציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות פעילי "שלום עכשיו" הפגינו  היום (שבת) בצהריים (יום שבת) בצומת קדומים שבשומרון, כשממול עמדו עשרות שוטרים שחסמו את דרכם למאחז חומש – לאור הצהרתם שיגיעו "לפרק את המאחז". המשטרה שמנעה מהם להגיע לחומש עצרה קודם לכך את ישי הדס (קריים מיניסטר), בסמוך לראש העין. שוטרי הבילוש הודיעו לו כי הוא מעוכב בשל מחשבה להפרת צו ההתנתקות ולהפרת סדר. הדס סירב לעיכוב, נעצר ונלקח לתחת משטרת קאסם.  במקביל לכך עוכבו 2 נהגי הדחפורים, אותם הזמינו פעילי שלום עכשיו לצורכי הריסת המבנה הפירטי בחומש.

מעצרו של ישי הדס (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: שלום עכשיו

מהמשטרה נמסר כי "משעות הבוקר המוקדמות, ערוכים כוחות המשטרה וכוחות הביטחון, למחאה לא חוקית העתידה להתקיים ביישוב חומש. במהלך הפעילות  המקדימה ולאור החשש הממשי לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו ומפני עימותים אלימים, עיכבו השוטרים 3 חשודים אשר בכוונתם להפר את הסדר הציבורי, להפר את חוק ההתנקות ולהזיק לרכוש". במשטרת מדגישים כי "נמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק תוך שמירת הסדר הציבורי ובטחון המפגינים". בהמשך נעצרו המפגינים בצומת קדומים ובמקום התפתח מאבק בן המפגינים שישבו על הכביש מול השוטרים שהרימו אותם ונשאו אותם אל המדרכה. לטענת שלום עכשיו, "שוטרים שפועלים בחוסר סמכות מעכבים לחקירה אזרחים שומרי חוק בגין סעיפים מומצאים על עבירות שקיימות בדמיונם. במקום לפנות את חבורת העבריינים האלימה מחומש, הממשלה, הצבא והמשטרה שומרים עליה מכל משמר ומפלים. יום שבו המדינה מגינה על עבריינים מפרי חוק ומתעמרת באזרחים שומרי חוק, הוא יום עצוב למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה. הימים הנוראים האלה, בהם חבורה קטנה, משיחית ואלימה מחזיקה את ממשלת ישראל בת ערובה חייבים להסתיים". "אותנו מרדדים?, כן אתכם מרדדים" כתבה מתן גולן, אחת מפעילות שלום עכשיו. "אנחנו נחזור לכאן ונפרק את המאחז הבלתי חוקי הזה ובזה זה לא יגמר" אמר אלק יפרמוב מנהל פעילות ציבורית בשלום עכשיו, בסיום ההפגנה, וזה לא יגמר רק פה, יש עוד מאה מאחזים פירטיים וגם אותם נפרק". ח"כ מוסי רז שהשתתף בהפגנה: "נעצרנו בדרך למאחז העבריינים חומש, שאתמול צעדו אליו עוד עבריינים ללא הפרעה. אבל את מי שבא באופן לא אלים לקדם שלום עוצרים. בושה. צריך לפנות אותם מיד."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן