Skip to content

"איש המערות": תערוכה המוקדשת לעבודותיו של הצייר והאנימטור דוד מלסה

שלוש שנים לאחר מותו הטרגי בנחל דן, יוצגו עבודותיו בתערוכת יחיד בגלריה 58 מרכז עזריאלי חולון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמנות היתה מרכז חייו של דוד מלסה, בן העדה האתיופית, תושב שכונת ג'סי כהן לשעבר. העבודות שהותיר אחריו מעידות על הרצון הבוער שלו ליצור אומנות בכל רגע ורגע ובכל מקום: על דפים אקראיים בבית, טפסים של מס הכנסה, תחתיות קפה, על קנבסים, קרטונים וכל הבא ליד. מבחינתו העולם כולו הוא מצע של יצירה ועשייה.

צילום: סיגלית מלסה

שמה של התערוכה "איש המערות" נגזר מהשם שכינו אותו בני משפחתו כבדיחה משום שסירב להשתמש בטלפון חכם, לא התמצא ברשתות החברתיות, אהב להתבודד "במערה" שלו, לצייר, לכתוב ולנגן.

צילום: סיגלית מלסה

הוריו עלו מאתיופיה ואת השנים הראשונות בישראל העבירו בגוש קטיף. כשמלאו לו שנתיים עברו לעיר חולון, שם התגורר עד לשירותו הצבאי בחיל השריון. בהמשך נולדו אחיותיו ואחיו הקטן. לאחר השירות בצבא טייל בחו"ל ולאחר מכן עבר להתגורר בצפון הארץ, שם למד במסלול אנימציה במכללת תל-חי. לאחר סיום הלימודים, החליט להישאר בצפון האהוב עליו במיוחד ונשאר לגור בקיבוץ דן, עד למותו בטרם עת בגיל 32.

צילום: סיגלית מלסה

לפני כשנה הוצגו עבודותיו בתערוכה קבוצתית במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון שם הציג עבודות אנימציה של סרטים קצרים המעידים כולם על ההומור והדמיון השופע שלו, וכן על זיקתו העזה למוזיקה. נוכל למצוא בהם רובוט פוצח בריקוד עם כדור מראות, אריקה באדו שרה מתוך מסך מלא פרחים, ראסטהמאן מעשן וציפור מתפוצצת. כל אלה מעידים על יכולתו המופלאה של מלסה לתת ביטוי חזותי לעולמו הפנימי המורכב – ולעסוק כמעט בכל נושא העולה על הדעת.

14.6-31.8.2022

גלריה 58, מרכז עזריאלי חולון, רחוב הרוקמים 26 אזה"ת חולון, שעות פעילות כל יום בין 08:00-22:00

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן