Skip to content

כוכבי על מניעת קצינת חינוך להנחות טקס השבעה בכותל: חמור מאוד – חמורה היא גם התערבות גורם זר בהליך צה"לי

באגרת שיצאה לקציני צה"ל כותב הרמטכ"ל כי המפקדים שהחליטו על החלפתה בקצין גבר לאחר התערבות רב הכותל, טעו בשיקול הדעת וכי דין נשים בצה"ל הנו דין גברים ואין להפלות אישה בצבא רק משום היותה אישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל, רב אלוף רביב כוכבי התייחס היום (רביעי) ) להדרתה ואיסור על קצינת חינוך להנחות טקס השבעה של לוחמי חטיבת גבעתי בכותל המערבי בירושלים שנערך בחמישי האחרון בכותל המערבי, רק בגלל היותה אישה. " הבעיה בהחלטת המפקדים היא כפולה. ראשית, פגיעה בכבודה של הקצינה ואפלייתה רק על בסיס המגדר שלה סותרות לחלוטין את רוח צה"ל. ההחלטה פוגעת בערכים הבסיסיים ביותר שעליהם מושתת צה"ל ובראשם ערך כבוד האדם, שבמרכזו עיקרון השוויון בין כולם ושוויון בין נשים לגברים. בצה"ל, אבחנה בין אישה לגבר יכולה להתקיים רק על בסיס מקצועי וענייני. שנית, ההחלטה מנוגדת לפקודות הצבא ולפקודת 'השירות המשותף'", כתב כוכבי באגרת.

רב אלוף כוכבי (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

לקריאת אגרת הרמטכ"ל לחצו כאן

"ביום חמישי האחרון, בטקס השבעה ברחבת הכותל המערבי, בעקבות לחץ של גורמים חיצוניים שאינם צבאיים רב הכותל א.מ), החליטו מפקדים שלא לאפשר לקצינה בצה"ל להקריא במהלך הטקס, רק משום שהיא אישה. התוצאה היא פגיעה בערכינו ובפקודות", כתב הרמטכ"ל. הוא אף זעם על העובדה כי רב הכותל הוא זה שהחליט עבור המפקדים בטקס ההשבעה לאסור על הקצינה להנחות את הטקס: "עוד בעיה חמורה הייתה באירוע, והיא השפעתו של גורם חיצוני שאינו מצה"ל על תהליך קבלת ההחלטות של המפקדים. רק המפקדים בצה"ל קובעים את הערכים ואת הנורמות ביחידה, ורק הם קובעים מהם הכללים ביחידה. אסור למפקדים בצה"ל להיות מושפעים מקבוצות לחץ או מגורמים חיצוניים לשרשרת הפיקוד". כוכבי: "נשים משרתות בצה"ל, חיוניות לצה"ל ושירותן הכרחי בצה"ל. הן מפקדות, הן מדריכות, הן חוקרות, הן לוחמות והן מבצעות משימות מסוגים רבים, ודינן הוא בדיוק כדין הגברים המשרתים בצה"ל".  הרמטכ"ל פנה אל המפקדים וקציני צה"ל ואמר כי רואה אותם מפעילים שיקול דעת ראוי ומאוזן מידי יום ביומו. "אך מזכיר לכם ודורש מכם לממש את העיקרון הזה: על המשרתים בצה"ל מוטלת החובה לבצע את משימותיהם, ועליכם מוטלת החובה לייצר סביבה בטוחה, הוגנת ושוויונית, שתכבד כל משרת ומשרתת, סביבה שמבטאת את ערכי העם היהודי, רוח צה"ל והחברה הישראלית שעליה אנו מגינים." כתב כוכבי.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן