Skip to content

מסר ברור לאירן? – צה"ל: הסתיים תרגיל של צוללת וספינות קרב בים האדום

על פי צה"ל עגנו הבוקר באילת כלי השיט אחרי סיום תרגיל בים האדום. אתמול הודיע צה"ל כי הסתיים תרגיל אווירי של מטוסי קרב שתרגלו התקפות בטווחים ארוכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איום מרומז לאירן? –  צוללת מדגם דולפין ושתי ספינות טילים עגנו הבוקר בנמל אילת אחרי שסיימו תרגיל משותף בים האדום.  הצוללת אח״י תקומה מדגם ״דולפין״ עגנה הבוקר בבסיס חיל הים באילת (זירת ים סוף), לאחר שהשלימה הפלגה בים האדום.
דובר צה"ל מסר כי במסגרת תרגיל ״מרכבות האש״, צוללת אח״י תקומה מדגם ״דולפין״ לוותה על ידי ספינת הטילים מדגם סער 5 אח״י אילת וספינת הטילים מדגם סער 4.5 אח״י חץ בים האדום. יחדיו ביצעו משימות להשגת עליונות ימית, תוך שמירה על החופש הימי במרחב הים האדום והגדלת מרחב הפעולה של זרוע הים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה: ״כוח לוחמי זרוע הים משייטת הסטילים ושייטת הצוללות שבו הבוקר מאימון מורכב ומתמשך בים האדום. אימון ארוך טווח אשר דימה תרחישים שונים לרבות השגת עליונות וחופש שייט בים האדום. זרוע הים תמשיך להעצים את יכולותיה המבצעיות ולהגדיל את מרחבי פעילותה״.

צילום: דובר צה"ל
אתמול בבוקר הודיע דובר צה"ל כי עשרות מטוסי קרב ביצעו מעל הים התיכון אימון אווירי לתרגול תקיפות ארוכות טווח. האימון, שהתקיים שלשום, כלל לפי דובר צה"ל "עשרות מטוסי קרב ביצעו אימון אווירי לתרגול תקיפות ארוכות טווח במרחב הים התיכון, האימון שהתקיים כלל עשרות כלי טיס שדימו טיסה ארוכת טווח ותקיפה בעומק, כולל תרגול תדלוק אווירי", עוד הוסיף הדובר כי "האימון נערך במהלך תרגיל ״מרכבות האש״ כחלק מהאצת המוכנות לתרחישי מלחמה רב-זירתיים קרובים ורחוקים". אמנם בהודעה עצמה לא צוין במפורש שמדובר בדימוי תקיפה באיראן, אבל אין ספק כי המסר מכוון לאירן על רקע האצת ייצור המים הכבדים לצורך יצור פצצה גרעינית. כל זאת נעשה כשהמשא ומתן בין אירן לאירופה וארצות הברית למניעת יצור הפצצה וחזרת טהראן למשא ומתן נראה כקפוא לחלוטין.
על פרסומי האתר לענייני ביטחון Israel Defense,  מכון מחקר אמריקאי בשם ISIS, העוקב אחרי תכנית הנשק הגרעיני של איראן, טוען כי בסוף אפריל השנה כבר הגיעה איראן לכמות מספקת של חומר בקיע ברמת העשרה 60 אחוזים לבניית פצצה גרעינית אחת. כמו גם, נטען בפרסום, כי איראן משתמשת בייצור איזוטופים לרפואה ככסות להליך העשרת אורניום ל-90 אחוזים.
בהודעה שפרסם אמש הבית הלבן בתום פגישה בין  היועץ הביטחון לאומי ג'ייק סאליבן עם עמיתו הישראלי אייל חולתא נמסר כי נציגי שני הצדדים "התחייבו לתאם את המאמצים" למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולהרתיע את איראן מלהמשיך ב"פעולות אזוריות אגרסיביות".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן