Skip to content

חומש – בית המשפט העליון נתן למדינה חודשיים לעדכן אותו על פינוי המאחז

המדינה השיבה היום לעליון בעתירה שהגישו תושבי בורקה וארגון יש דין כי המאחז יפונה ובית המשפט נתן לה 60 יום אורכה לעדכנו בדבר הפינוי. "לכולם ברור שעל חומש  להתפנות מידית. אנחנו קוראים לשר הביטחון להפסיק לשחק עם החוקים ולהתחיל לבצע אותם", מסרו העותרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט עליון הורה היום (חמישי) למדינה לעדכן אותו תוך חודשיים על פינוי מאחד חומש, זאת לאחר שהמדינה השיבה בעתירה שהגישו תושבי הישוב בורקה וארגון יש דין בנושא פינוי המאחז.
המדינה השיבה כי ישנה נוכחות קבועה ל כ 50 מתנחלים. בית המשפט מהחליט לאפשר למדינה לסיים את פינוי המאחז תוך חודשיים. בסוף חודש מאי האחרון הודיעה המדינה לבית המשפט כי המאחז יפונה, אך לא נקבה בתאריך. בית המשפט אפשר למדינה לעדכן אותו תוך חודשיים על קיום ההתחייבות לפינוי המאחז.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות לדרישת בג"ץ מהמדינה להודיע תוך חודשיים מתי יפונה הישוב חומש ומפנה אצבע מאשימה לממשלה:  "אני דורש מראש הממשלה נפתלי בנט ומשר הביטחון בני גנץ שלא להמשיך ולהסתתר מאחורי בג"ץ. שופטי בג"ץ נצמדו להודעת המדינה שדין המקום להתפנות, ולכן ביקשו לוחות זמנים", לדברי דגן חומש איננו עניין משפטי אלא פוליטי.

חומש. צילום ישיבת חומש

הדיון בבית המשפט העליון בנושא עתירת תושבי בורקה וארגון זכויות האדם יש דין לפינוי חומש, התקיים על רקע עליות רבות של ישראלים לאזור המאחז בניגוד גמור לפסיקת בג״ץ הקודמת. עורך הדין שלומי זכריה מהצוות המשפטי של יש דין, פירט את הפעילות העבריינית של מתנחלי חומש בפני בית המשפט. באולם נכחו חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת כמו גם דיפלומטים רבים. עורכת הדין מטעם המדינה נשאלה על ידי כבוד השופט פוגלמן האם בעלי הקרקעות יכולים לעבד את אדמתם ותשובתה: אנחנו לא מונעים גישה, אבל אכן יש במקום נוכחות ״מצומצמת״ של כ-50 בחורי ישיבה ישראלים. עורך הדין שלומי זכריה סיפר לבית המשפט כי ניסיונות של בעלי האדמות לעבד את אדמתם נתקלו באלימות קשה על ידי שוכני המאחז או במניעה על ידי צבא. כאמור, בית המשפט  החליט בעקבות הדיון כי בהמשך לתשובת המדינה לפי היא מתחייבת לפנות את המאחז, עליה לעדכן  את בית המשפט בהתקדמות הפינוי תוך מסגרת זמן של עד חודשיים. מיש דין נמסר: ״גם למדינה, גם לבית המשפט – לכולם ברור שעל חומש  להתפנות מיידית. אנחנו קוראים לשר הביטחון להפסיק לשחק עם החוקים ולהתחיל לבצע אותם״.
לקריאת העתירה וההחלטה

קודם לכך, הגיעו הבוקר כוחות הביטחון לחומש והרסט גל-עד זיכרון שהקימו המתנחלים  לזכרו של יהודה דימנטמן  שנחנכה אתמול במקום הרצח סמוך ליישוב חומש. ראש מועצת שומרון התייחס גם לכך ואמר כי "זהו טרוף מערכות. הרס האנדרטה מצטרף לרדיפה האובססיבית של הממשלה כנגד חלוצי חומש. הממשלה רודפת את הקורבנות ואת אנשי חומש, והפעם גם את בני משפחת דימנטמן היקרים, משפחת הנרצח בפיגוע."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן