Skip to content

מצרים: עומר סלימאן הגיש את מועמדותו לנשיאות

עומר סלימאן, שכיהן כשר המודיעין במשטר מובארק ואף שימש סגן נשיא מצרים בשבועיים הראשונים של פברואר 2011, הודיע על הצגת מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. סלימאן פרש מהחיים הפוליטיים מאז הדחתו של מובארק ולא נראה בציבור מאז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עומר סלימאן, שכיהן כשר המודיעין במשטר מובארק ואף שימש סגן נשיא מצרים בשבועיים הראשונים של פברואר 2011, הודיע על הצגת מועמדותו למשרת נשיא המדינה. סלימאן פרש מהחיים הפוליטיים מאז הדחתו של מובארק ולא נראה בציבור מאז

מאת יצחק קמחי-זוארץ

עומר סלימאן (Wikimedia)
עומר סלימאן (Wikimedia)

מקורבים לעuמר סלימאן, שכיהן כשר המודיעין במשטר מובארק ואף שימש סגן נשיא מצרים בשבועיים הראשונים של פברואר 2011, מסרו ליומון המצרי "אל-מסרי אל-יום" כי בשבוע שעבר החליט סלימאן להציג את מועדותו למשרת הנשיא. לדבריהם סלימאן הכין מבעוד מועד מצע בחירות המתאים לכלל אזרחי מצרים וכולל רפורמות חוקתיות, קידום צדק חברתי ועידוד כלכלה חופשית. סלימאן החליט על הצגת מועמדותו לאחר שקיבל עידוד ממספר דמויות ציבוריות מרכזית במצרים, אשר נשענו על הותק והנסיון שלו במשרות הנהגה.

על-פי הדיווח בעיתון, סלימאן עדיין לא הודיע רשמית על כוונתו להתמודד לנשיאות "מסיבות השמורות עמו", אולם בכוונתו לעשות זאת בשבוע הבא.

מן העבר השני, קמפיין בשם "אימסק אל-פולול" – תפוס את שרידי המשטר המודח – הודיע כי הוא מחדש את פעילותו נגד שיבת אנשי משטר מובארק לחיים הציבוריים. על יעדי הקמפיין נמנים אנשים כסלימאן; ראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק; ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן