Skip to content

מפורד ועד טויוטה: דגמי הרכב האהובים ביותר באמריקה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה מייחד את שוק הרכב בארה"ב ומבדל אותו מכל אחד אחר בעולם? למה האמריקאים אוהבים טנדרים במיוחד ואיך קרה שיצרניות יפניות מכרו יותר משפחתיות מכל חברה מקומית? לפניכם כל התשובות

שוק הרכב האמריקאי נחשב למאתגר במיוחד עבור כל יצרנית: תרבות הנהיגה המקומית של טקסס שונה בתכלית מזו של ניו יורק, וגם דרישות האבזור וציפיות הביצועים והמחיר מגוונות למדי. זאת, בעוד ארה"ב כולה מתאפיינת בנהגים ביקורתיים שלא מוותרים ליצרן שכשל ומכאן שחברה אשר כבשה פלח שוק אמריקאי, יכולה להתגאות בעצמה – ובצדק. הנה כמה מיצרניות הרכב המובילות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בקטגוריות השונות.

צילום: Shutterstock

קטגוריית פנאי/שטח גדול: פורד אקספלורר

פורד אקספלורר שנתון 2021 היה רכב השטח השבעה-מושבי הפופולרי בארה"ב, והגיע ל-219,871 מסירות הודות לשילוב מעולה של סגנון שאמריקאים אוהבים, ביצועים ואבזור. בגלל ריבוי השמורות, תרבות הטיולים והעובדה כי רוב האמריקאים נוסעים לחופש במכוניתם ולא בטיסות, התפתחה בארה"ב תחרות קשה בקטגוריית רכב הפנאי הגדול – בה התבלט האקספלורר; יש לו נוכחות יוקרתית והוא מרווח ביותר, אך גם בעל היגוי המאפשר תמרון מדויק בחניון ובציר הררי כאחד. בכך, קסם מאוד למשפחות שאוהבות לטייל.

לצד המרווח, לאקספלורר יתרון טכנולוגי בדמות אבזור בטיחות עשיר, סביבת נהג אלגנטית ומערכות שמע ובידור שלא תביישנה סלון בבוורלי הילס. במבחנים מקומיים הציג דגם זה צריכת דלק לא מרשימה, הדומה לזו של רכבים בגודל ועוצמה דומים. זה שהגיע אחריו, הפורד אקספלורר שנתון 2022, אף קיבל מספר שיפורים חשובים בתחום הממשק, המאפשרים לעבור מהר ובנוחות בין מצבי הניהוג – ולפי הערכות, יתבלט בטבלה גם בשנה הבאה. מתחרהו הקשוח הוא הג'יפ גרנד צ'רוקי, שהציג נתוני מכירות מרשימים ברבעון האחרון של 2021, בזכות זמינות גבוהה.

קטגוריית פנאי/שטח בינוני: טויוטה ראב 4

בדומה לאקספלורר, גם הראב 4 של טויוטה מרווח וחזק, אם כי בידוד הרעשים שלו פחות מוצלח והוא יקר יחסית למתחרים בקטגוריה. את קטגוריית הפנאי/שטח הבינוני כבש בזכות ההיצע המגוון: הראב 4 זמין בארה"ב בשלל חבילות אבזור, מנועים (ביניהם היברידי פלאג אין) וגימורים – וכך הגיע ליותר מ-407,000 מסירות. אחריו ניצב בטבלה ה-CR-V של הונדה, עם כ-361,200 מסירות.

צילום: Shutterstock

קטגוריית הטנדרים: פורד סדרה F

כאן התחרות היא הקשוחה ביותר שכן האמריקאים רוכשים יותר טנדרים ממשפחתיות, קרוסאוברים או מכוניות מיני. הסיבה היא כי ארה"ב מורכבת ברובה משטחים חקלאיים, בהם הטנדר הוא גם רכב עבודה. בנוסף, בדרום ארה"ב מהווה הטנדר עניין תרבותי; העיר דאלאס נמצאת עשרות קילומטרים מאזורי חוות ומרעה ועדיין תמצאו בה יותר טנדרים מכל סוג אחר של מכונית. זו אחת הסיבות שהטנדר האמריקאי מרווח מאין כמותו ומפנק במיוחד: הוא מהווה גם סמל סטטוס, גם רכב משפחתי וגם כלי עבודה חשוב. לאור זאת, מספקות נציגויות הרכב שלל הזדמנויות ומבצעים לרכישה, מה שמייצר תחלופה גבוהה יחסית.

את הקטגוריה מובילה סדרה F של פורד, שדגמיה נמכרו אשתקד ביותר מ-726,000 יחידות. אחריה ניצבת סדרת RAM של דודג', שמכרה 569,338 מכוניות. במקום השלישי ניצב השברולט סילבראדו, עם 519,114 מסירות. מובילי הקטגוריה מתאפיינים במרחב פנימי עצום ואבזור מפנק.

צילום: Shutterstock

קטגוריית המשפחתיות: טויוטה קאמרי והונדה סיוויק

בשוק האמריקאי מתחרות מכוניות מנהלים ומשפחתיות גדולות רבות, ולכולן אבזור עשיר. הנמכרת מכולן ב-2021 היתה הקאמרי, שהגיעה ל-313,800 מכירות הודות לשמירת ערך מעולה ושוק משומשות תוסס המאפשר החלפה נוחה ושלל הזדמנויות טרייד אין. כמו כן, היות הקאמרי סיפור הצלחה מתמשך מילא את השוק בחלפים המבטיחים תחזוקה זולה לאורך זמן. אחריה מדורגת ההונדה אקורד, עם 202,676 מסירות.

בקטגוריית המשפחתיות הסטנדרטיות מובילה ההונדה סיוויק, עם 263,787 מסירות. גם היא הגיעה לכך בזכות אמינות ושמירת ערך, וביקוש גדול לסיוויק יד שנייה. בעורפה נושפת הטויטה קורולה, עם 248,993 מסירות. בעוד שיצרניות זרות מודעות לחשיבות השוק האמריקאי, הן מציפות אותו מזה שנים בדגמים במחיר תחרותי – וכך מובילות על פני אלו המקומיות.

קטגוריית החשמליות: טסלה Y

במקום הראשון תמצאו את ה-Y של טסלה, עם 190,395 מסירות. זהו קרוסאובר בינוני שקסם למעמד הבינוני-גבוה בזכות הסטייל והמיתוג, לצד השימושיות בטיולים. יש להניח שעם החרפת משבר האנרגיה והצמיחה במחירי הדלק נראה יותר נוכחות חשמלית בטבלה האמריקאית.

ומה עם המיני והסופרמיני? 

קטגוריות אלה מתבלטות פחות; בערים ישנה תחבורה ציבורית נהדרת המייתרת רכישת מכונית, ורוב הקטנות נמצאות בידי חברות ליסינג למיניהן. בין הדגמים הבולטים נמנים השברולט ספארק, המיצובישי מיראז', הקיה ריו ועוד. כולן נמכרות היטב הודות למחירן הנגיש ואפשרויות מימון מעולות.

לסיכום, שוק הרכב האמריקאי הוא זירת קרב סוערת בין חברות זרות ומקומיות, ההופכת צפופה וקשה אף יותר עם השינויים במחירי הדלק, זמינות הרכיבים ואתגרי יצרן נוספים. ועדיין, חברה שתדע לקלוע לטעמו המיוחד של הנהג האמריקאי תוכל לשלוט בקטגוריות לאורך זמן – ולהמשיך לקחת נתח שוק משמעותי במיוחד ממתחריה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן