Skip to content

זו כבר שגרה: מגיעים לדרום הר חברון, מפגינים, חוטפים רימוני גז, מכות, כדורי גומי ומתפזרים

מדינת ישראל לא עושה כלום עקב מאחזים בלתי חוקיים של פורעי חוק בגדה המערבית. אבל על מנת להשיב את "הסדר", על כנו צה"ל חוצץ בין מפגינים פלסטינים לפורעי החוק, מכריז על השטח כשטח צבאי סגור (רק בפני הפלסטינים) ושולח את המפגינים לביתם ספוגי גז מדמיע, חבולים ומוכים. עוד שישי שגרתי (דיווח וצילם: שי קנדלר)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זוהי כבר שגרה של ימי שישי. בעצם, הכל צפוי מראש. המתנחלים יודעים שאיש לא יזיז אותם מתפיסת שטח בכוח הזרוע. צה"ל, "אץ ורץ" לאבטח אותם על פי ההגדרה, הצבא חייב לאבטח יהודים וחייליו באים ל"חצוץ", בין הפלסטינים שזועקים על שדידת אדמתם בידי מתנחלים פורעי חוק, לפורעי החוק עצמם, חציצה שמגיעה עם הגב לפורעי חוק ורימוני ההלם וכדורי הגומי אל הפלסטינים ש'מעזים' למחות. פעילי זכויות אדם יהודים בחלקם אזרחים אמריקאים, שהגיעו לעזור לפלסטינים לפנות חסימות של תלוליות עפר על דרכי העפר, אותן ערם הצבא בסמוך לדרכים למאחז הבלתי חוקי בעליל הקרוא "מצפה יאיר", ידעו מראש שבשם הביטחון הם יעצרו, לא אומרים נואש ומגיעים שוב ושוב אל השטח באזור הישוב הפלסטיני מסאפר יטא (בערבית: مسافر يطا) שהיא קבוצה של 19 כפרים פלסטיניים קטנים בנפת חברון שבדרום הגדה המערבית, הנמצאים בין 14 ל-24 ק"מ דרומית לעיר חברון, ושוכנים סביב העיר יטא. האזור עצמו מוגדר כשטח C . שטח C מגדר כשטח שאמור להיות בשליטת הרשות הפלסטינית על פי הסכמי אוסלו ב מאז חודש ספטמבר 1985. כלומר, לישראל אין זכות לבנות בו אך הביטחון הוא בידי המדינה. כשזה נוח למתנחלים הם משתמשים בהסכמי אוסלו ובשטחי A  – B  ו-C. כשזה לא מתאים לנוחותם הם יוצאים בשצף קצף על ההסכמים ה"שמאלניים", כל גם ממשלות ישראל מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל עד הממשלה נוכחית.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
מתנחלת מתעמתת עם מפגין (צילום: שי קנדלר)
לאחר שהתעמתה עם מפגין, המתנחלת מורה לחיילי צה"ל איך לפעול (צילום: שי קנדלר)

וכך – היום (שישי) בשעות הצהריים יצאו כמאה פעילי זכויות אדם ישראלים ואמריקאים ללוות שוב את המקומיים בניסיונם לפנות חסימות דרכים אותם הקים הצבא ליד המאחז הלא חוקי שהקימו פורעי החוק. צריך להבין כי חסימה זו ואחרות הינם חלק מהצעדים הננקטים לפגיעה בחופש התנועה של המקומיים באזור מספר יטא שבדרום הר חברון. הצרת חופש התנועה, פגיעה בפרנסה אמורה להביא לתקוות המתנחלים לפינוי הפלסטינים כשאלו יבינו שאין להם אפשרות לחיות  באדמותיהם. לא בשלווה, לא בשלום ולא בכבוד.

צה"ל "חוצץ" בין מתנחלים למפגינים ויורה גז מדמיע אל הפלסטינים (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
לא התפניתם במוח? תפונו בכוח ( צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
נקודת "התאג"ד הרפואי", שהקימו המפגינים. במילים פשוטות גזיבו עבור פצועים (צילום: שי קנדלר)

בהתאם לתפיסה זו ישנו ניסיון מתמיד של המתנחלים להשתלט על שטחים באזור הזה באמצעות מאחזים לא חוקיים, צה"ל מזדרז כבכול שישי ובשם הניסיון ל"חצוץ" כביכול בין הצדדים נשלפת מיד הכרזה על שטחי אש, ישראל פועלת למנוע מהם  (מהפלסטינים) מים. פורעי החוק מביאים אתם עדר צאן קטן שתפקידו ללחך ולפגוע בכל גידול שמנסים הפלסטינים לגדל באדמתם החקלאית, וכך אף אירע היום.
צבא ההגנה לישראל פשוט הגיב בכוח להפגנה זו ופיזר אותה באמצעות רימוני הלם וגז מדמיע. לא היו עצורים אך מספר מפגינים מבוגרים נפגעו משאיפת גז. חשבתם שבכך תמו הדברים? הצבא מנע פינויים מהשטח והם המתינו בתוך מאחז מאולתר (גאזיבו) עד לבואו של רכב מקומי שפינה אותם. הפינוי בכוח של המפגינים החל כאמור מיד לאחר הכרזה על שטח צבאי סגור. לסיום ההפגנה מספר פעילים ישראלים צעירים יותר נפצעו בעקבות מכות ודחיפות שספגו מחיילים. עוד שישי בדרום הר חברון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן