Skip to content

הקהל הירושלמי קיבל בתשואות סוערות את להקת המחול דורטמונד

28 רקדנים ונגנים הפעימו את הקהל במופע עם יצירות מופת של תיאטרון מחול עכשווי.
״הריגוש המובהק של דיוק״ – כמחווה חושני של ווליאם פורסייט לג'ורג' בלנשין. ב״פולחן האביב״, יצירה מחשמלת ומהפנטת של אדוארד קלוג, על הבמה שהופכת לאגם קסום, נוצרת התרחשות שעוסקת דרך הגוף באלימות, הקרבה, שחרור, טיהור.
״קקטוס״ של אלכסנדר אקמן, שקטפה את פרס ״הברבור״ היוקרתי, שילבה פיסול בתנועה, תפאורה שמשתנה מרגע לרגע בידי הרקדנים, שיוצרים ומפרקים אותה, תמונות, צלילים, קקטוסים ונגני כלי קשת שהצטרפו לרקדנים על הבמה.
בירושלים ובחיפה הוצגה היצירה של שין פנג וואנג- ״עדן״ למוזיקה מאת  48° Nord בהשראת ״הקומדיה האלוהית״ של דנטה אליגיירי, במקום פולחן האביב.

הקהל הירושלמי קיבל בתשואות סוערות את להקת המחול דורטמונד

28 רקדנים ונגנים הפעימו את הקהל במופע עם יצירות מופת של תיאטרון מחול עכשווי.
״הריגוש המובהק של דיוק״ – כמחווה חושני של ווליאם פורסייט לג'ורג' בלנשין. ב״פולחן האביב״, יצירה מחשמלת ומהפנטת של אדוארד קלוג, על הבמה שהופכת לאגם קסום, נוצרת התרחשות שעוסקת דרך הגוף באלימות, הקרבה, שחרור, טיהור.
״קקטוס״ של אלכסנדר אקמן, שקטפה את פרס ״הברבור״ היוקרתי, שילבה פיסול בתנועה, תפאורה שמשתנה מרגע לרגע בידי הרקדנים, שיוצרים ומפרקים אותה, תמונות, צלילים, קקטוסים ונגני כלי קשת שהצטרפו לרקדנים על הבמה.
בירושלים ובחיפה הוצגה היצירה של שין פנג וואנג- ״עדן״ למוזיקה מאת  48° Nord בהשראת ״הקומדיה האלוהית״ של דנטה אליגיירי, במקום פולחן האביב.

בערב ירושלמי סגרירי נשמעו מחיאות כפיים סוערות באולם שרובר בתיאטרון ירושלים שהיה מלא מפה לפה. במופע של להקת המחול שהגיע מדורטמונד, וביצעה יצירות של יצירות של גדולי הכוריאוגרפים בני זמננו: וויליאם פורסיית, אדוארד קלוג, אלכסנדר אקמן ושין פנג וואנג שהוא גם המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקהההפגינו הרקדנים כשרון וירטואוזי, ויכולת תנועה במינעד רחב של סגנונות בלט שונים.  החל מריקוד קלאסי על אצבעות וכלה ביצירה מודרנית ומליאת הומור. הלהקה לא הפסיקה להפתיע כשיחד עם הרקדנים הופיעו על הבמה גם ארבעה נגנים שהשתלבו נפלא בקסם שהתרחש לעיני הקהל הנדהם.

השבוע סיימה הלהקה סבב הופעות בארץ בבית האופרה של תל אביב, תיאטרון ירושלים ואודיטוריום חיפה.

בלט דורטמונד. מריקודי בלרינה על קצות האצבעות עם טוטו קלאסי ועד לצלילים שמופקים מתיפוף על הגוף. צילום: יח"צ

בלט האופרה של דורטמונד, אחת הלהקות הרפרטואריות המסעירות והחשובות ביותר באירופה, בניהולו האמנותי של שין פנג וואנג כבשה את הקהל בסיבוב ההופעות שלה בישראל.

הלהקה הנודעת בשל המושגים האמנותיים הבלעדיים שהיא יוצרת והפקות הבלט הייחודיות שלה הפגינה את יכולותיה הווירטואוזיות בתכנית הכוללת יצירות של כוכבי הכוריאוגרפיה: ויליאם פורסייט, אדוארד קלוג, שין פנג וואנג  ואלכסנדר אקמן.

בתוכנית האמנותית של המופע נכללו יצירות מופת של כוריאוגרפים חשובים:

״הריגוש המובהק של דיוק״  מאת ויליאם פורסייט למוזיקה  מאת שוברט, מחווה חושני של פורסייט, כוכב הכוריאוגרפים, לאמנות המחול של ג'ורג' בלנשין. משחק הטעיה גיאומטרי ברמת דיוק גבוהה ביותר, בסגנון ניאו-קלאסי עכשווי, הפורץ את גבולות האמנות כלפי החיים.

״קקטוס״  מאת אלכסנדר אקמן למוזיקה מאת היידן, שוברט, בטהובן שזיכה את יוצרו בפרס ״הברבור״ היוקרתי. יצירה מלאת הומור ל-16 רקדנים ו-4 מוזיקאים היוצרים ביחד סימפוניה  מקורית עם מכות גוף, מחיאות כפיים, נשימות, מילים, מיתרים, כלי קשת וקקטוסים.

קקטוס, השחקנים שיוצרים ומפרקים את התפאורה שמשתנה מרגע לרגע יחד עם תנועת הגוף שלהם

״פולחן האביב״ מאת אדוארד  קלוג  למוזיקה מאת סטרוינסקי: יצירה מחשמלת ומהפנטת העוסקת באלימות, הקרבה, שחרור, טיהור,  הבמה הופכת לאגם חלק וקסום. היצירה הוצגה במופעי בית האופרה בתל אביב בלבד.

״עדן״ מאת שין פנג וואנג , מנהלה האמנותי של הלהקה, למוזיקה מאת  48° Nord שהיא חלק מטרילוגיה בהשראת ״הקומדיה האלוהית״ של דנטה אליגיירי. דנטה וביאטריס רוקדים אהבתם הנצחית במימד שמיימי, בו מסלולי הכוכבים מתמזגים ללא הפרדה עם צהלת המלאכים, "אהבה המניעה את השמש והכוכבים!" היצירה הוצגה בירושלים ובחיפה במקום ״פולחן האביב״.

המופע זכה בביקורות משבחות: ״ריגוש עליז בטכניקה מושלמת… בלט דורטמונד בליגה הראשונה.״ ((Music Magazin, "יצירת מופת של תיאטרון מחול עכשווי, פיצוץ אדיר!״  (Ruhrnachrichten),  ״קקטוס- מחול קומדיה חכם, וירטואוזי, מקורי ומצחיק!״   Westfälische Rundschau)).

בלט דורטמונד  שרקדניו הווירטואוזיים מגיעים מ-18 מדינות, הוקם בשנת 1904 והוא פועל כבר למעלה ממאה שנים. כניסתו בשנת 2003 של הכוריאוגרף הסיני שין פנג וואנג כמנהל אמנותי הביאה את הלהקה לשיאים בזירת המחול הבינלאומית.

דרכו האמנותית מושפעת מהביוגרפיה שלו. הוא נולד בסין שם למד כוריאוגרפיה באקדמיה למחול בפקין ובהמשך  למד ריקוד מודרני באוניברסיטת פולקוואנג לאמנויות באסן שבגרמניה. הוא רקד כרקדן הראשי בלהקת המחול המרכזית של פקין ובבלט Aalto באסן, שם יצר כוריאוגרפיות רבות. בשנת 2000 עבד עם הבמאי הנודע ז'אנגי יימו וביחד יצרו את  הבלט הסיני המפורסם "הפנסים האדומים״  The Red lanterns .

בניהולו הפך בלט דורטמונד לכוח חדשני בסצנת המחול של אירופה. וואנג, שביסס את יצירתו האמנותית על שפת ריקוד ניאו-קלאסית, שם דגש על גילוי נושאים ספרותיים ומלחינים חדשים לבלט סיפורי באורך מלא: "אני רואה באמנות מחול כממשק של צורות רבות של ביטוי אמנותי – מוסיקה, אמנויות הבמה וספרות. הלהקה כוללת רקדנים מכל העולם שמביאים לידי ביטוי אמנותי חזק השפעות תרבותיות שונות . אנחנו רוצים לגעת ולעורר השראה בקהל שלנו. כדי שכל אחד ייצא מהערב בצורה אחרת מאיך שהוא נכנס ומרגיש שמשהו קורה".

הרפרטואר של הלהקה בניהולו כולל יצירות חדשות וקיימות של כוריאוגרפים ידועים כמו ויליאם פורסייט, אלכסנדר אקמן, ווין מקגרגור, הנס ואן מאנן, מאורו ביגונזטי, כריסטיאן שפוק, בנג'מין מילפייד, קאייטנו סוטו, אדוארד ליאנג, דגלאס לי, דמיס וולפי, איציק גלילי, ריצ'רד סיגל, אדוארד קלוג, יוהאן אינגר, אקרם חאן וג'ורג בלנשין.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

בערב ירושלמי סגרירי נשמעו מחיאות כפיים סוערות באולם שרובר בתיאטרון ירושלים שהיה מלא מפה לפה. במופע של להקת המחול שהגיע מדורטמונד, וביצעה יצירות של יצירות של גדולי הכוריאוגרפים בני זמננו: וויליאם פורסיית, אדוארד קלוג, אלכסנדר אקמן ושין פנג וואנג שהוא גם המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקהההפגינו הרקדנים כשרון וירטואוזי, ויכולת תנועה במינעד רחב של סגנונות בלט שונים.  החל מריקוד קלאסי על אצבעות וכלה ביצירה מודרנית ומליאת הומור. הלהקה לא הפסיקה להפתיע כשיחד עם הרקדנים הופיעו על הבמה גם ארבעה נגנים שהשתלבו נפלא בקסם שהתרחש לעיני הקהל הנדהם.

השבוע סיימה הלהקה סבב הופעות בארץ בבית האופרה של תל אביב, תיאטרון ירושלים ואודיטוריום חיפה.

בלט דורטמונד. מריקודי בלרינה על קצות האצבעות עם טוטו קלאסי ועד לצלילים שמופקים מתיפוף על הגוף. צילום: יח"צ

בלט האופרה של דורטמונד, אחת הלהקות הרפרטואריות המסעירות והחשובות ביותר באירופה, בניהולו האמנותי של שין פנג וואנג כבשה את הקהל בסיבוב ההופעות שלה בישראל.

הלהקה הנודעת בשל המושגים האמנותיים הבלעדיים שהיא יוצרת והפקות הבלט הייחודיות שלה הפגינה את יכולותיה הווירטואוזיות בתכנית הכוללת יצירות של כוכבי הכוריאוגרפיה: ויליאם פורסייט, אדוארד קלוג, שין פנג וואנג  ואלכסנדר אקמן.

בתוכנית האמנותית של המופע נכללו יצירות מופת של כוריאוגרפים חשובים:

״הריגוש המובהק של דיוק״  מאת ויליאם פורסייט למוזיקה  מאת שוברט, מחווה חושני של פורסייט, כוכב הכוריאוגרפים, לאמנות המחול של ג'ורג' בלנשין. משחק הטעיה גיאומטרי ברמת דיוק גבוהה ביותר, בסגנון ניאו-קלאסי עכשווי, הפורץ את גבולות האמנות כלפי החיים.

״קקטוס״  מאת אלכסנדר אקמן למוזיקה מאת היידן, שוברט, בטהובן שזיכה את יוצרו בפרס ״הברבור״ היוקרתי. יצירה מלאת הומור ל-16 רקדנים ו-4 מוזיקאים היוצרים ביחד סימפוניה  מקורית עם מכות גוף, מחיאות כפיים, נשימות, מילים, מיתרים, כלי קשת וקקטוסים.

קקטוס, השחקנים שיוצרים ומפרקים את התפאורה שמשתנה מרגע לרגע יחד עם תנועת הגוף שלהם

״פולחן האביב״ מאת אדוארד  קלוג  למוזיקה מאת סטרוינסקי: יצירה מחשמלת ומהפנטת העוסקת באלימות, הקרבה, שחרור, טיהור,  הבמה הופכת לאגם חלק וקסום. היצירה הוצגה במופעי בית האופרה בתל אביב בלבד.

״עדן״ מאת שין פנג וואנג , מנהלה האמנותי של הלהקה, למוזיקה מאת  48° Nord שהיא חלק מטרילוגיה בהשראת ״הקומדיה האלוהית״ של דנטה אליגיירי. דנטה וביאטריס רוקדים אהבתם הנצחית במימד שמיימי, בו מסלולי הכוכבים מתמזגים ללא הפרדה עם צהלת המלאכים, "אהבה המניעה את השמש והכוכבים!" היצירה הוצגה בירושלים ובחיפה במקום ״פולחן האביב״.

המופע זכה בביקורות משבחות: ״ריגוש עליז בטכניקה מושלמת… בלט דורטמונד בליגה הראשונה.״ ((Music Magazin, "יצירת מופת של תיאטרון מחול עכשווי, פיצוץ אדיר!״  (Ruhrnachrichten),  ״קקטוס- מחול קומדיה חכם, וירטואוזי, מקורי ומצחיק!״   Westfälische Rundschau)).

בלט דורטמונד  שרקדניו הווירטואוזיים מגיעים מ-18 מדינות, הוקם בשנת 1904 והוא פועל כבר למעלה ממאה שנים. כניסתו בשנת 2003 של הכוריאוגרף הסיני שין פנג וואנג כמנהל אמנותי הביאה את הלהקה לשיאים בזירת המחול הבינלאומית.

דרכו האמנותית מושפעת מהביוגרפיה שלו. הוא נולד בסין שם למד כוריאוגרפיה באקדמיה למחול בפקין ובהמשך  למד ריקוד מודרני באוניברסיטת פולקוואנג לאמנויות באסן שבגרמניה. הוא רקד כרקדן הראשי בלהקת המחול המרכזית של פקין ובבלט Aalto באסן, שם יצר כוריאוגרפיות רבות. בשנת 2000 עבד עם הבמאי הנודע ז'אנגי יימו וביחד יצרו את  הבלט הסיני המפורסם "הפנסים האדומים״  The Red lanterns .

בניהולו הפך בלט דורטמונד לכוח חדשני בסצנת המחול של אירופה. וואנג, שביסס את יצירתו האמנותית על שפת ריקוד ניאו-קלאסית, שם דגש על גילוי נושאים ספרותיים ומלחינים חדשים לבלט סיפורי באורך מלא: "אני רואה באמנות מחול כממשק של צורות רבות של ביטוי אמנותי – מוסיקה, אמנויות הבמה וספרות. הלהקה כוללת רקדנים מכל העולם שמביאים לידי ביטוי אמנותי חזק השפעות תרבותיות שונות . אנחנו רוצים לגעת ולעורר השראה בקהל שלנו. כדי שכל אחד ייצא מהערב בצורה אחרת מאיך שהוא נכנס ומרגיש שמשהו קורה".

הרפרטואר של הלהקה בניהולו כולל יצירות חדשות וקיימות של כוריאוגרפים ידועים כמו ויליאם פורסייט, אלכסנדר אקמן, ווין מקגרגור, הנס ואן מאנן, מאורו ביגונזטי, כריסטיאן שפוק, בנג'מין מילפייד, קאייטנו סוטו, אדוארד ליאנג, דגלאס לי, דמיס וולפי, איציק גלילי, ריצ'רד סיגל, אדוארד קלוג, יוהאן אינגר, אקרם חאן וג'ורג בלנשין.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן