Skip to content

הממשלה אישרה הגדלת מכסת העובדים הזרים לענף המלונאות

לאחר שבתחילת החודש החלו להגיע לראשונה, עשרות עובדים פיליפינים, החליטה היום הממשלה להגדיל ל-2000 את מכסת העובדים הזרים שיגיעו לעבוד בענף המלונאות עקב משבר כוח האדם הקיצוני הפוקד את הענף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת הממשלה שהתקבלה היום, מגדילה את מכסות העובדים הזרים בענף המלונאות ל-2000 עובדים מהפיליפינים ול-2000 עובדים מירדן. העובדים הירדנים מיועדים לעבוד במלונות באזור אילת. כבר בחודש הקרוב ישתלבו בענף כ-800 עובדים פיליפינים, בעיקר במקצועות הניקיון והחדרנות.

מחזור כ"א בענף המלונאות (צילום דן בר דוב)
מחזור כ"א בענף המלונאות (צילום דן בר דוב)

 

החלטת הממשלה הראשונה אשר אישרה את העסקתם של עובדים זרים בענף המלונאות, התקבלה כבר בשנת 2018. ערב פרוץ מגפת הקורונה, היו אמורים להגיע לישראל 2000 עובדים, אך הדבר בוטל על רקע המשבר העמוק אליו נכנס העולם.

הגעתם של העובדים כעת נועדה לתת פתרון למצוקת כוח האדם החריפה הפוקדת את הענף. הודות למאמציו של שר התיירות, יואל רזבוזוב ושיתוף הפעולה עם רשות ההגירה והתאחדות המלונות בישראל, מתאפשרת הגעתם של העובדים לישראל, רגע לפני עונת השיא בענף, הקיץ.

אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות: "הגעתם של העובדים הזרים לקראת תקופת השיא בקיץ, נותנת פתרון מסוים למחסור כ"א החמור שהיקשה על התאוששות הענף מאז משבר הקורונה. אני מבקש להודות לשר התיירות, יואל רזבוזוב על מאמציו לסייע בהבאתם של העובדים לישראל. במקביל נפעל לגיוס ולהעסקת עובדים ישראלים נוספים בענף בנוסף לעשרות האלפים המועסקים כיום"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן