Skip to content

ממשלת ישראל סיימה את דרכה – בנט ולפיד הודיעו על פיזור הכנסת

במסיבת עיתונאים פרט ראש הממשלה את הנסיבות שהובילו להקמת ממשלת השינוי ואת הסיבות להחלטה על סיום דרכה. שר החוץ יאיר לפיד יהיה ראש ממשלת המעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ שיכהן כראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד הודיעו הערב (שני) במסיבת עיתונאים על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. על פי בנט מוצו כל האפשרויות לייצב קואליציה שתמשיך להוביל את מדינת ישראל. ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד יחל לכהן כראש ממשלה לאחר אישור הממשלה את ההצעה לפיזור הכנסת. הצעת החוק לפיזור הכנסת צפויה לעלות להצבעה ביום שני הבא. לפי מקורות פוליטיים, ההצעה תהיה ככל הנראה הצעת חוק ממשלתית, כך שהיא אינה צריכה לעבור בקריאה טרומית, אלא בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית בלבד. ההצעה תזדקק לרוב מיוחד של 61 חברי כנסת – בכל אחת מההצבעות – כדי לעבור.
"הקמנו את הממשלה כדי לעצרו את הסחרור שישראל הייתה נתונה בו. הצלחנו להקים ממשלה לישראל, שהוציאה אותה מהבור", אמר ראש הממשלה, "ביום שישי האחרון קיימתי שורה של שיחות עם גורמי ביטחון ומשפט, והבנתי שעם פקיעת תקנות יהודה ושומרון, מדינת ישראל תיכנס לכאוס חוקתי. את זה לא יכולתי לאפשר. לא חסכנו במאמצים לגייס את מי שנדרש, אבל לצערנו המאמצים לא נשאו פרי. על כן, לפיד ואני החלטנו לפעול יחד לפיזור הכנסת תוך העברה מסודרת של השלטון והבטחת האינטרס הלאומי גם בתקופת המעבר".

בנט ולפיד (צילום: דוברות הכנסת)

"בניגוד לאופוזיציה, בשום שלב של כהונתי לא הסכמתי ששיקול פוליטי ישפיע באיזושהי דרך על ביטחון ישראל ואכן בשנה האחרונה ביטחון ישראל התחזק", המשיך בנט. "אנחנו נוודא שאפילו יום אחד של נזק לא ייגרם. במשפט שלמה של 2022 בחרנו להיות האמא ששומרת על חיי הילד גם במחיר אישי כבד. עומד פה עם לפיד חברי שייכנס לתפקיד ראש הממשלה, בהתאם להסכם בינינו. למדתי להכיר אותו, עבדנו ביחד, יאיר מגלם מידות של הגינות ואחריות, מה שנקרא 'מענטש'. היו לנו מחלוקות אבל חזקה מהחלוקות היא ההבנה שהמדינה גדולה משנינו ואנחנו פועלים רק לטובת מדינת ישראל".עוד אמר ראש הממשלה כי "לפיד ואני שוחחנו הערב עם כל ראשי המפלגות בממשלה. אמרתי להם באותה שיחה שאני גאה בהם ובשותפות שלא הייתה אפשרית בלי הרצון הטוב וההתגייסות שלהם. פונה גם לאלה שלא בחרו בי או תמכו בי, אלה שיש בלבם עלי. אני מבין אתכם. המהלך לא היה קל. אבל דעו שעשיתי זאת לשם שמים". בנט הודה בסיום נאומו לרעייתו וילדיו על התמיכה בו והכלת כל המתקפות והארס שהוטלו לעברם.
לפיד הסתפק בהודעה קצרה בה ברך את בנט ושבח אותו על התנהלותו והנהגתו במהלך כהונתו כראש ממשלה.
בנט התייחס לתרעלת האופוזיציה ואמר: "בניגוד לאופוזיציה, בשום שלב של כהונתי לא הסכמתי ששיקול פוליטי ישפיע באיזושהי דרך על ביטחון ישראל ואכן בשנה האחרונה ביטחון ישראל התחזק. אנחנו נוודא שאפילו יום אחד של נזק לא ייגרם. במשפט שלמה של 2022 בחרנו להיות האימא ששומרת על חיי הילד גם במחיר אישי כבד. עומד פה עם לפיד חברי שייכנס לתפקיד ראש הממשלה, בהתאם להסכם בינינו. למדתי להכיר אותו, עבדנו ביחד, יאיר מגלם מידות של הגינות ואחריות, מה שנקרא 'מענטש'. היו לנו מחלוקות אבל חזקה מהחלוקות היא ההבנה שהמדינה גדולה משנינו ואנחנו פועלים רק לטובת מדינת ישראל". עוד אמר בנט כי "לפיד ואני שוחחנו הערב עם כל ראשי המפלגות בממשלה. אמרתי להם באותה שיחה שאני גאה בהם ובשותפות שלא הייתה אפשרית בלי הרצון הטוב וההתגייסות שלהם. פונה גם לאלה שלא בחרו בי או תמכו בי, אלה שיש בלבם עלי. אני מבין אתכם. המהלך לא היה קל. אבל דעו שעשיתי זאת לשם שמים".

זו הייתה שנה מיוחדת. עבדנו ביחד. העברנו תקציב, ייצבנו את המשק והבאנו לצמיחה כלכלית, ניצחנו גלי קורונה בלי יום אחד של סגר. החזרנו למאות אלפי מובטלים את הפרנסה ואת הכבוד. הורדנו את הגירעון האסטרונומי כמעט לאפס. המדינה חזרה להיות מנוהלת. בביטחון, המערכה מול איראן לא פוסקת. ניהלנו שיח נחוש אך מכבד עם ידידתנו ארה"ב כדי להבטיח שהאינטרסים של ישראל יישמרו. הסכם גרעין מסוכן, כפי שאתם יודעים היטב, לא נחתם. דברים אחרים, רבים, קרו ועוד יקרו, במערכה שאנחנו מנהלים שם מתוך תפיסה שיש להכות בראש התמנון ולא רק בזרועותיו.

הדרום היה השקט ביותר בעשור האחרון. נערים ונערות בשדרות ובעוטף עזה חוו את השנה הבטוחה והשקטה בחייהם, מכיוון ששיקמנו את ההרתעה. הפסקנו את מזוודות הכסף לחמאס.

קבענו משוואה של תגובה על כל בלון. פעלנו למנוע את התחמשות המחבלים מחדש, וחזרנו גם לנקודות הבסיסיות: שלא לאפשר לחמאס להכתיב לנו באיזה מתווה יערך מצעד הדגלים בבירתנו, ירושלים. התמודדנו גם עם גל טרור רצחני. על לוח ליבי כל אחד מהנרצחים והנופלים, ותנחומיי למשפחותיהם. זה היה במשמרת שלי ואני כראש ממשלה נושא באחריות הכוללת. שלחנו את כוחות השב"כ, צה"ל והמשטרה לפעול לילה-לילה מול המחבלים בשומרון וביהודה ובכל מקום שהם נמצאים, כשמטרתנו להגיע למחבלים במיטות שלהם, ולא ברחובות בני ברק או תל אביב. יש עוד תחומים רבים בהם פעלנו. ויהיה עוד זמן לסכם. אני גאה במה שעשינו. עשינו- לא עשיתי. כי עבדנו ביחד. כמה חשוב לעבוד ביחד.
בנט הוסיף: "שוחחנו הערב עם כל ראשי המפלגות השותפות לממשלה: שר הביטחון גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. אמרתי להם שאני גאה בהם ובשותפות שלא הייתה אפשרית בלי התגייסות של כולם. רגע לפני שיתחילו קמפיינים של בחירות – זכרו את היכולת לעבוד ביחד כשיש מטרה משותפת שהיא מעל המחלוקות". "האמנתי, והיום אני בטוח שזה היה נכון לישראל לחלץ את כולנו מהבור" אמר בנט לסיכום.
"מילה על ההמשך", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו, " גם אם יוצאים לבחירות בעוד כמה חודשים, האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית".

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן