Skip to content

הסרט "משולש העצבות" יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2022

הסרט, שזכה בפרס דקל הזהב, הוא סרטו החדש של הבמאי השוודי המוערך רובן אוסטלונד ("כוח עליון", "הריבוע"), קומדיה שנונה בהשתתפות וודי הרלסון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח ב-21 ביולי בבריכת הסולטן בהקרנת בכורה חגיגית של "משולש העצבות", הזוכה הגדול של פסטיבל קאן. זהו הסרט דובר האנגלית הראשון של הבמאי המוערך וזוכה הפרסים רובן אוסטלונד, וסחף את הקהל בהקרנת הבכורה העולמית שלו בקאן והוכרז מיידית כמועמד מוביל לזכייה בפרס הגדול.

הסרט: "משולש העצבות" (Triangle-of-Sadness_Fredrik-Wenzel_©Plattform-Produktion)
הסרט: "משולש העצבות" (Triangle-of-Sadness_Fredrik-Wenzel_©Plattform-Produktion)

הסרט הוא סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות. במרכז העלילה ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף.

חמש שנים לאחר שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן על "הריבוע", אוסטלונד שיחזר את ההישג הודות לסרט "משולש העצבות", והצטרף בכך למועדון מצומצם של במאים שזכו בפרס היוקרתי יותר מפעם אחת (הכולל את פרנסיס פורד קופולה, מיכאל הנקה, האחים דארדן ואמיר קוסטוריצה). זהו סרט שלא מפסיק להפתיע, להצחיק ולהבריק, והוא מבהיר מדוע טיפס אוסטלונד לצמרת הקולנוע העולמי: הוא מיטיב לכתוב ומפליא להשתמש במצלמה, בעריכה, במוזיקה ובצוות השחקנים והשחקניות, בהם בולט וודי הרלסון בהופעה נהדרת כרב-חובל שיכור.

רוני מהדב-לוין, מנהל הפסטיבל ו-אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי, מסרו היום: "אנחנו גאים לפתוח את הפסטיבל השנה עם 'משולש העצבות’, אחד הסרטים היפים, החכמים והמצחיקים ביותר שראינו מזה זמן רב. רובן אוסטלונד, מיוצרי הקולנוע החשובים והמקוריים בדורנו, הדהים את הצופים בפסטיבל קאן האחרון עם סרט רענן ויוצא דופן המצליח להיות מבדר וחתרני בעת ובעונה אחת. הוא מעביר את רוח התקופה שאנו חיים בה באופן חד ומדויק, ולפיכך לא הופתענו כאשר חבר השופטים החליט להעניק לו את דקל הזהב. אנחנו רוצים להודות לבתי קולנוע לב, מפיצי הסרט בישראל, ובטוחים שאלפי הצופים בבריכת הסולטן יזכו לחוויה בלתי נשכחת".

מהדורתו ה-39 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח, כמיטב המסורת, באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב-21 ביולי, 2022, תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-5,000 צופים ואורחים, ותימשך עד 31 ביולי, 2022.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן