Skip to content

שביתת הרכבות בוטלה – רכבת ישראל פועלת כרגיל

הושג הסכם מלא ומפורט עם ועד העובדים וההסתדרות, הכולל בין היתר רפורמה מלאה בפעילות הרכבת. נודע, כי יבוטלו כנראה הצעדים המשמעתיים נגד חברי ועד העובדים של הרכבת, והעובדים יזכו לתוספת שכר בת 25 אחוז ולמענק חד פעמי. עובדי הקבלן ברכבת יועברו להעסקה ישירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הושג הסכם מלא ומפורט עם ועד העובדים וההסתדרות, הכולל בין היתר רפורמה מלאה בפעילות הרכבת. נודע, כי יבוטלו כנראה הצעדים המשמעתיים נגד חברי ועד העובדים של הרכבת, והעובדים  יזכו לתוספת שכר בת 25 אחוז ולמענק חד פעמי. עובדי קבלן ברכבת יועברו להעסקה ישירה והעובדים התחייבו לשקט תעשייתי לשלוש וחצי שנים

מאת אליק מאור

לפנות בוקר, נודע כי הושגה פריצת דרך משמעותית במו"מ המרתוני בין עיני ואנשיו להנהלת הרכבת. המשא ומתן התקיים החל מחמש אחה"צ אתמול (שני), ועד לפנות בוקר.

סמוך לשעה  חמש בבוקר הודיעה הנהלת הרכבת, כי הרכבת פועלת כרגיל וההשבתה לא תכנס היום לתוקף. נמסר כי הושג הסכם מלא ומפורט עם ועד העובדים וההסתדרות, הכולל בין היתר רפורמה מלאה

הרכבת נוסעת (צילום: שרית פרקול)
והרכבת נוסעת (צילום: שרית פרקול)

בפעילות הרכבת. פרטי ההסכם המלאים לא פורסמו. היום ב-8 בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים בבית ההסתדרות בתל אביב, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ושר התחבורה, ישראל כץ, ושם נמסרו פרטים נוספים. פרטי ההסכם יעובדו ורק אז יפורסמו במלואם.

עוד נודע, כי יבוטלו כנראה הצעדים המשמעתיים שהוטלו בשימועים על חברי ועד העובדים של הרכבת, עובדי הרכבת יזכו לתוספת שכר בת 25 אחוז ולמענק חד פעמי בסך 40 אלף שקלים. הם התחייבו לא לשבות בשלוש וחצי השנים הקרובות.

עובדי הקבלן ברכבת יועברו להעסקה ישירה, כולל אנשי ביטחון וכרטיסניות, ושבעים אחוז מכלל הקרונות החדשים שנרכשו, יוותרו לתחזוקה בידי הרכבת. השאר יועברו לתחזוקה במיקור חוץ.

בבית קפה  'דניאל', הנהרייני, שבשדרות הגעתון,  פלטה חגית, המלצרית, חיילת משוחררת, אנחת רווחה. היא תכננה לצאת מעבודתה הלילית בחמש וחצי בבוקר לכיוון תל אביב, על מנת שתוכל להגיע עם אמה לשגרירות ארצות הברית. "יש לנו תור בשגרירות בשעה 10:10 ", היא אמרה, "אני רוצה להגיע לביקור וחייבת ויזה. בלי רכבת אני צריכה כשלוש שעות נסיעה מנהריה באמצעות אוטובוסים. עם רכבת זה שעה וארבעים".

אין ספק כי רכבת ישראל הפכה לגורם חיוני מאוד לציבור נוסעים גדול בישראל. וכמו המלצרית הנהריינית, רבבות נוסעים ישמחו לגלות הבוקר כי הרכבת פועלת כסדרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן