Skip to content

שלום עכשיו: הקמנו יחידה לפירוק מאחזים לא חוקיים

תנועת השמאל הודיעה כי בהמשך לניסיונה לעלות עם בולדוזר לפירוק המאחז הלא חוקי בחומש, הוקמה יחידה שתפעל לפרק עוד 10 מאחזים לא חוקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה לכוונת תנועת 'נחלה' הימנית של המתנחלים לפעול  ולהקים מאחזים בלתי חוקיים במהלך יולי 2022, הודיעה הערב (רביעי) תנועת שלום עכשיו כי פעיליה יעלו ביום רביעי ה-20 ביולי לפרק 10  מאחזים או כלשונה 10 מאחזי טרור חדשים

"נגמרו הימים בהם כנופיית כהניסטים קטנה ואלימה מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה, הצבא והמשטרה בוחרים להתכופף בפני המיליציות המשיחיות של בן גביר וסמוטריץ, אנחנו נעצור אותם על הגבעות!", אמרו בשלום עכשיו והודיעו על הקמת 'היחידה לפירוק מאחזים' "שתפעל להציל את ישראל מזרועותיו המסוכנות של הימין המשיחי".

צילום: שלום עכשיו

לטענת שלום עכשיו רצח הפלסטיני חסן עלי חרב שנדקר בלבו על ידי יהודי לפני שמונה ימים בעימות אלים שפרץ בין תושבי כפר אסכאכא לקבוצת מתנחלים, אירע על רקע ניסיון להקים מאחז בדומה לאלו שמתכננת נחלה להקים. על פי דו"ח 'ההתיישבות האלימה' של 'שלום עכשיו', 63 אחוזים מאירועי אלימות מתנחלים בעשור האחרון התרחשו בסמוך למאחזים. בתנןעת זכויות האדם "יש דין" ציינו כי תושב הכפר אסכאכא סיפר לתחקירן של ארגון השמאל כי "הצעיר והוריו היו באדמתם הסמוכה לגדר של ההתנחלות אריאל. למקום הגיעו מתנחלים שביקשו להקים אוהל. בין הצדדים התפתח חיכוך והמתנחלים עזבו את המקום. מיד לאחר מכן הגיעו חיילים למקום ובהמשך המתנחלים חזרו. במקום התפתח חיכוך בין המתנחלים לפלסטינים ובמהלכו מתנחל שלף סכין ודקר למוות את הצעיר".

התחלנו בחומש ולא סיימנו

ב 'שלום עכשיו' מסבירים כי הפעולה היא המשך ישיר לניסיון פירוק מאחז חומש בחודש שעבר, ניסיון שבהמשכו נחסמו פעילי השמאל על ידי כוחות כשהיו בדרכם עם בולדוזר למאחז. נהג מוביל הבולדוזר עוכב כבר בסמוך לבת עין בידי המשטרה ולא הורשה להמשיך בנסיעה.
תוך כך מודיעים ב 'שלום עכשיו' על הקמת 'היחידה לפירוק מאחזים', אשר תפעל  לדברי התנועה להציל את ישראל מזרועותיו של הימין המשיחי. "היחידה תוביל פעולות בשטח לסיכול הקמת מאחזי טרור חדשים בגדה, תפעל בכל אמצעי העומד לרשותה לפירוק 150 המאחזים הקיימים, ובמקביל תנהל מאבק בלתי מתפשר במאחזי הימין המשיחי שהסתננו לתוך הקו הירוק בתחומי החיים השונים ומאיימים להפוך אותנו לאיראן לאחר הבחירות", נמסר משלום עכשיו. עוד נמסר כי לפעולה שותפים הארגונים: קריים מיניסטר, שוברים שתיקה, מחזקים, לוחמים לשלום, מסתכלים לכיבוש בעיניים, אימהות נגד אלימות, מחסום ווטש ו- זזים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן