Skip to content

טונאלה, רכב הפנאי הקומפקטי החדש של אלפא רומיאו

דגם חדש ראשון למותג היוקרה האיטלקי. הטונאלה מצויד במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים מתוגבר במערך היברידי מתון, בהספק של 130 כ"ס בגרסת Sprint, או בהספק של 160 כ"ס בגרסאות Ti ו-Veloce, עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 7 הילוכים, מצמד כפול ומנוע חשמלי 48 וולט מובנה, עם הספק של 20 כ"ס ומומנט של 5.6 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים שנערכה היום הציגה יבואנית הרכב סמלת בישראל, את הרכב החדש של אלפא רומיאו הטונאלה – רכב הפנאי הקומפקטי  החדש של המותג. כחלק מהתפישה החדשה של אלפא רומיאו ה  "La Metamorfosi" (המטמורפוזה). אלפא רומיאו טונאלה, רכב הפנאי הקומפקטי המצויד במערך היברידי מתון, הוא הדגם המסמל את השינוי הגדול, המטמורפוזה, העובר על המותג. הטונאלה היא אבן הדרך הראשונה בתהליך "אפס לאפס", במסגרתו תהפוך אלפא רומיאו ליצרנית הרכב הראשונה בעולם אשר תעבור מייצור 0 כלי רכב חשמליים ל-0 פליטות מזהמים תוך 5 שנים.

אלפא רומיאו טונאלה, רכב פנאי קומפקטי יוקרתי (צילום: דן בר דוב)
אלפא רומיאו טונאלה, רכב פנאי קומפקטי יוקרתי (צילום: דן בר דוב)

הטונאלה מתוכננת ומעוצבת תוך שימוש בחומרים וגימורים יוקרתיים יחד עם תאורת פנים ייחודית (בחלק מרמות הגימור). לטונאלה היגוי מדויק וישיר ביחס של 13.6, בשילוב עם מערכת מתלים מתקדמת, מאפיין נוסף של אלפא רומיאו המופיע בטונאלה הם פקדי העברת הילוכים עשויים אלומיניום על גלגל ההגה (בחלק מרמות הגימור). בנוסף, גרסאות ה-MILD HYBRID של הטונאלה מגיעות עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, שנוצר כדי להבטיח אחיזת כביש מושלמת שמעניקה חוויית נהיגה נטולת מאמץ ויציבה, משפר את הזריזות והאופי הספורטיבי שלה, ומציע שיפור מהותי בבטיחות.

הטונאלה החל מ 229 אלף שח (צילום: דן בר דוב)
הטונאלה החל מ 229 אלף שח (צילום: דן בר דוב)

הטונאלה, המעוצבת תוך שמירה על מורשת אלפא רומיאו הנמשכת  112 שנים, הבא לידי ביטוי בחוויית הנהיגה ובעיצוב הרכב. העיצוב מושפע מתוספת של נגיעות מדגם ה S.Z. האגדי בעל פנסי החזית בסידור של 3+3. עיצוב הפנים, הוא בהשראת היסטוריית המרוצים של אלפא ובהמשך ישיר לדגמי העבר, ומציג מידע ברור ונגיש לנהג בנגיעה עיצובית ספורטיבית ובשימוש בטכנולוגיה מודרנית על גבי מסך בגודל "12.3 בלוח המחוונים ומסך מגע מרכזי בגודל של "10.25.

כל דגמי הטונאלה מגיעים עם מבחר מנועי טורבו בנזין ובשילוב מערכת היברידית מסוג MILD HYBRID ועד מערכת היברידית נטענת מסוג PHEV בדגם החזק ביותר שלה אשר צפוי להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה. הטונאלה מגיעה מצוידת בפקדי העברת הילוכים העשויים אלומיניום על גלגל ההגה (בחלק מרמות הגימור), קליפרים קבועים צבועים באדום (בחלק מרמות הגימור) ומערכת ה  DNA לבחירת מצב הנהיגה. הדגם החדש מאופיין בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל התחומים ובהן מערכות עזר חכמות לנהיגה לנהיגה אוטונומית  LEVEL 2 (בחלק מרמות הגימור), טעינה אלחוטית וקישוריות מיטבית למכשירים הסלולרים, פתחי מיזוג למושב האחורי ועוד שלל אפשרויות נוחות אופציונליות.

אלפא רומיאו טונאלה (צילום באדיבות היצרן)
אלפא רומיאו טונאלה (צילום באדיבות היצרן)

באלפא רומיאו רואים בטונאלה את מנוע הצמיחה של המותג כאשר הדגמים MILD HYBRID וה PHEV  הן הסנוניות הראשונות, בין דגמים נוספים של הטונאלה שיגיעו בשנים הקרובות. הנהלת אלפא רומיאו התחייבה להשיק דגם חדש של המותג מידי שנה במטרה להציב אותו בראש החדשנות בעולם הרכב..

הטונאלה (צילום דן בר דוב)
הטונאלה (צילום דן בר דוב)

מנכ"ל קבוצת סמלת, שי פלדמן: "הטונאלה החדשה של אלפא רומיאו היא רכב  SUV MILD HYBRID המביא חדשנות טכנולוגית ועיצובית ברמות הגבוהות ביותר, לצד חווית נהיגה  ברכבי הספורט-יוקרה של אלפא רומיאו. כמותג שתפיסת עולמו היא סביב חווית עיצוב איטלקית אלפא רומיאו טונאלה היא המשכיות ישירה למורשת ולהיסטוריה של המותג יחד עם הקפיצה הטכנולוגית לה מצפים הנהגים היום".

הטונאלה החדשה והסטלביו הוותיק יותר (צילום דן בר דוב)
הטונאלה החדשה והסטלביו הוותיק יותר (צילום דן בר דוב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן