Skip to content

אב שאנס את בתו באכזריות שנים רבות ישלם לה פיצוי של מעט יותר ממיליון שקלים

בית המשפט לענייני משפחה בצפת פסק כי על האב שמרצה כעת מאסר על מעשיו אלו מוטל לפצות את בתו בנוסף לעונשי המאסר ופיצויים אחרים שנפסקו כנגדו במהלך הדיון הפלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר בדווי שאנס את בתו תושבת הצפון כיום בת 29, ישלם לה פיצוי בן מיליון ו84 אלף ₪ בנוסף לתשלומי ההוצאות המשפטיות של הסיוע המשפטי, אותן ישלם לקופת אוצר המדינה. כך פסקה היום (רביעי) סגנית הנשיא, השופטת בית המשפט לענייני משפחה בצפת, אביבית נחמיאס.
מדובר בתובענה נזיקית, לתשלום פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת כתוצאה ממעשי אינוס קשים שביצע בה אביה עוד בהיותה קטינה, ובגינם הורשע ונדון ל-18 שנות מאסר בפועל. לאחר סקירת הפסיקה העוסקת בפיצוי בגין כאב וסבל ונזקים לא ממוניים במקרים של פגיעה מינית , נפסק לתובעת בגין נזק בלתי ממוני סך של 650,000 ₪, ובסה"כ נפסק פיצוי בסך של 1,084,000 ₪, לאחר ניכוי תגמולי מל"ל והפיצוי שנפסק בהליך הפלילי. פסק הדין ניתן  לאחר שביום 14.08.14 האב הורשע וביום 02.11.14 נגזר דינו והוא נדון ל-18 שנות מאסר  ואף חויב בתשלום פיצוי לתובעת ולאם.  בהכרעת הדין מיום 14.8.14 הורשע האב בביצוע עבירות מין במשפחה ובידי אחראי חסר ישע (מקרים רבים מאוד, ניסיון לעבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע והדחה בחקירה. בנוסף הוא הורשע בביצוע עבירות כנגד בת זוגו בהתאם לאישום השני (חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה בנסיבות מחמירות (בת זוג) ואיומים.

בית המשפט לענייני משפחה – צפת (צילום: הרשות השופטת)

מכתב האישום עולה כי  במשך תקופה של כשלוש שנים קודם להגשת כתב האישום, בתדירות של כפעם בחודש, עוד בעת שבתו הייתה עדיין קטינה נהג האב לכפות על התובעת לקיים עמו יחסי מין שכללו מין אנאלי כשהאב התעלם מזעקות הבת ומניסיונותיה להדוף אותו מעליה, תוך שהוא מסב לה כאבים וחבלות גופניות. מעשים אלה נמשכו כאמור עד סמוך למעצרו.

עוד עולה מכתב  האישום כי במהלך התקופה, לאחר שהגיע האב לפורקן מיני בתוך גופה של ביתו, ותוך שאף אחד מהצדדים לא השתמש באמצעי מניעה, הורה האב לביתו ליטול כדורים בתואנה כי מדובר בכאבים נגד כאב ראש. לאחר שנטלה המתלוננת את הכדורים והם הסבו לה סחרחורות ודימום, יידע אותה האב כי מדובר בכדורים למניעת הריון.
כפי שעולה מכתב האישום, האב איים על ביתו שלא תספר לאיש על המעשים, וכי אם תספר, יפיץ כנגדה שמועה שהיא מקיימת יחסי מין עם אחיה הצעיר. כתוצאה ממעשים אלה, סבלה הבת מדיכאון, מחוסר תיאבון, וחיה בבית בטרור ובאימה. כתב האישום גולל מספר מקרי אינוס ומעשי סדום  קשים. כשהבת שמודעת לחשיבות לבתוליה בחברה הבדווית ניסתה להתגונן גם עם טענה כזו השיב לה האב: "יהיה בסדר, היום עושים ניתוחים ותופרים את קרום הבתולין".
התובעת טענה כי המעשים בגינם הורשע אביה, היו חלק ממסכת התעללות נפשית פיזית ומינית, כאשר הנתבע רמס את כבודה, שבר את רוחה וגזל את תום ילדותה וחדוות נעוריה. כאמור, הצדדים משתייכים לחברה הבדואית השמרנית הרואה כערך עליון את שלמות גופה של נערה ושמירה על בתוליה, כל פגיעה בערך זה נתפסת כפגיעה ביושרה, במוסר המיני שלה כאשר מעשיו של הנתבע הטילו מעין מום בגופה וגרמו לתובעת לביזיון וחרפה אף בעיני הסביבה כולה. נוכח הפגיעה ולאור התפיסה השמרנית של החברה בה חייה התובעת נאלצה התובעת להתחתן עם גבר מדרום הארץ, המבוגר ממנה במספר רב של שנים עת היה נשוי הוא לאישה אחרת. התובעת טוענת כי הפגיעה הקשה אותה חוותה פגעה קשות גם בחיי נישואיה, שבסופו של יום לא צלחו והיא נאלצה לחזור יחד עם ילדיה לצפון ולהתגורר עם אמה. בכתב התביעה מוסבר כי הניצול המיני המתמשך מצד האב האונס גרם לבתו חבלות גופניות ונפשיות רבות אשר הובילו לנזקים בלתי הפיכים ולפגיעה בתפקודה הכללי והפתולוגי, במיוחד לאור העובדה שהפגיעה נגרמה בידי מי שאמור להגן עליה. התובעת נזקקת  לטיפולים רבים וממושכים לבניית זהות עצמית בריאה יותר ויצירת מסוגלות לפתח קשרים. עוד הוסיפה התובעת שהיא מתקשה למצוא עבודה כל זה כתוצאה מהתעללותו של אביה.
הבת תבעה מהאב פיצוי בסך של 2,000,000 ₪, כשלטענתה צריך לשקף גם את האינטרס הציבורי של הגנה על גופן של נשים מפני עברייני מין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן