Skip to content

12 בני אדם עוכבו היום לאחר שבחיפוש שנערך בטירה נמצאו אקדחים, טלפונים סלולריים וכוורת זיקוקים

במבצע של תחנת טירה במשולש נחשף נשק וציוד נוסף. "תפיסת אמצעי הלחימה היום, מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה", מציינים במשטרה. בתוך כך הטיל סגן נשיא בית משפט השלום 20 חודשי מאסר על אדם שהחזיק בביתו אקדח ללא רישיון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

12 בני אדם תושבי טירה במשולש, עוכבו הבוקר (שני) במסגרת האכיפה המוגברת נגד מחוללי פשיעה בחברה הערבית, במהלכה חשפה המשטרה אמצעי לחימה המוחזקים בניגוד לחוק. במהלך החיפוש נמצאו אקדחים, טלפונים סלולריים כוורת זיקוקים וכה אלפי שקלים במזומן. בתום הפעילות עוכבו כאמור 12 תושבי טירה בחשד למעורבות בהחזקה הלא חוקית של אמצעי הלחימה וראיות נוספות.

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

שוטרי תחנת טירה ולוחמי היס"מ ביצעו היום פעילות מבצעית מוגברת בעיר, למען בטחון תושבי המקום, במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות של משטרת ישראל נגד שימוש והחזקה לא חוקית באמצעי לחימה בידי גורמים פליליים ואחרים.  בתוך כך, השוטרים בצעו חיפוש ממוקד במספר מקומות בעיר, בסיוע יחידת הכלבנים של מחוז מרכז וחבלני המשטרה, במסגרתה חשפו 2 אקדחים, 11 טלפונים סלולארים וכוורת זיקוקים. חבלני המשטרה סרקו את המקום ובחנו את פריטי האמל"ח, על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור, ובסיום הועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. לדברי המשטרה תפיסת אמצעי הלחימה היום, מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה.

פעולת תחנת טירה נגד מחוללי פשיעה

בתוך כך גזר היום סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, מאסר בפועל בן 20  חודש על מוחמד אדיב, תושב ירושלים המזרחית שהחזיק בביתו אקדח ללא רישיון. מוחמד הודה והביע צער וטען כי מקומו לא בבית הסהר. סנגורו, עו"ד ראמי עותמאן, ביקש מבית המשפט להסתפק ב 11 חודשי מאסר והדגיש כי מרשו, בעל משפחה, עובד במאפייה וללא עבר פלילי. עוד טען הסנגור כי העובדה שהחזיק נשק בלבד ללא תחמושת, מעידה כי לא היווה סכנה פוטנציאלית לציבור.
"הנאשם החזיק בביתו אקדח תקני ומחסנית.  מעשה זה יוצר פוטנציאל ממשי לפגיעה בערך המוגן החשוב מכל, שמירה על חיי אדם, שהרי החזקת נשק מקפלת בתוכה סיכון ממשי כי יעשה בו שימוש לביצוע עבירות פליליות, ובכך יביא לקיפוח נפש", פסק השופט והוסיף: "הדברים מקבלים משנה תוקף בתקופה האחרונה, בה נופלים כמעט מדי שבוע קרבנות לעבירות אלימות קשות המבוצעות תוך שימוש בנשק לא חוקי – ורק בימים הספורים שחלפו בין שמיעת הטיעונים לעונש לשימוע גזר הדין נורה למוות אדם ושני ילדים שהיו עמו נפצעו קשה ובאירוע אחר נורו ונפצעו חמישה אנשים שישבו בסוכת אבלים. חברה חפצת חיים אינה יכולה להסכין עם מצב זה, ועל בתי המשפט לתת את חלקם למאבק בתופעה של החזקת נשק שלא כדין".
"בשים לב לכל אלה, מתחם העונש ההולם את מעשיו של הנאשם הוא מאסר בפועל לתקופה שבין שנה וחצי ועד שלוש שנים ועונשים נלווים", אמר השופט וציין כי
"לזכות הנאשם זקפתי את הודאתו במיוחס לו, העדר הרשעות קודמות וניהול אורח חיים נורמטיבי ויצרני בתקופה שקדמה למעצרו. עוד זקפתי לזכותו את היותו בעל משפחה, אשר מאסרו פוגע לא רק בו אלא גם ביתר בני משפחתו".  "מנגד ניתן לצפות מאדם בוגר ונורמטיבי כי יבין את משמעות מעשיו והשלכותיהם, וימנע מביצוע עבירות. במיוחד דברים אמורים בשים לב לכך שהחזקת נשק איננה עבירה שנעברת בלהט הרגע ובסערת רגשות, אלא עבירה שבצידה מחשבה ומודעות", אמר מינטקביץ ופסק על מאסר בן שנה ושמונה חודשים ביכוי ימי מעצרו מאז ה-12 במרץ 2022.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן