Skip to content

משרד המשפטים מזמינכם למלא טופס אנונימי לשיפור הצעת חוק הטרדה מינית במקומות עבודה

משרד המשפטים מזמין את הציבור להציע הצעות לשיפור חוק להטרדות מיניות במקומות עבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד המשפטים פונה הבוקר (שלישי) לציבור העובדים.ות, המעסיקים.ות והממונות למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי בבקשה למלא סקר אנונימי הנוגע להצעת חוק למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה. על פי משרד המשפטים מטרת המהלך היא לאסוף נתונים מהשטח על מנת להביא לשיפור, עדכון והגשמת מטרות החוק – שמירה על מרחב בטוח ומוגן מפני הטרדות מיניות במקומות העבודה. מסיבות אלו מתחיל המשרד בימים אלו את השלב המרכזי במהלך לבחינה מחדש של החוק למניעת הטרדה מינית במקומות העבודה, באמצעות סקר נרחב המיועד להפצה בקרב עובדים/ות, מעסיקים/ות וממונים/ות על מניעת הטרדה מינית במקומות העבודה במגזר העסקי, במגזר הציבורי ובמגזר השלישי.

צילום אילוסטרציה לשימוש חופשי: katemangostar freepik
צילום: משרד המשפטים

בראשית פברואר 2021, יצא משרד המשפטים בהליך 'קחו חלק' (HAVE A SAY), אשר קרא לציבור לקחת חלק בהליך חשיבה מחדש על מדיניות הרגולציה למניעת הטרדה מינית  ולשקול קידום תיקוני חקיקה. בהמשך לכך, התקבלו עשרות תגובות מגורמים שונים בהם ארגונים הפועלים בתחום, משרדי עורכי דין, עמותות, ממונות להטרדה מינית וכן מאנשים פרטיים. לאחר מיפוי התגובות שהתקבלו, התגבשה תמונה כללית של הנקודות המרכזיות הטעונות שיפור בחוק ובתקנות למניעת הטרדה מינית, בהן:

–          עמימות וחוסר בהירות בנוגע להגדרת מעשה המהווה הטרדה מינית

–         היקף האחריות והחובות של המעסיקים במקומות העבודה למיגור התופעה של הטרדה מינית

–         פערים בתפקיד הממונה למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, בדגש על הכשרה וסמכויות

כעת, משרד המשפטים יוצא לשלב המרכזי במהלך, העמקה ואיסוף נתונים מהשטח, ופונה ישירות אליכם: עובדים/ות, מעסיקים/ות וממונות על הטרדה מינית במקומות העבודה במגזר הפרטי, הציבורי והשלישי, באמצעות סקר מקיף עליו ניתן להשיב באופן אנונימי לחלוטין ובמטרה להיעזר בידע ובניסיון האישי של כל אחד ואחת מכם, כחלק מבחינה מחודשת ומעודכנת של תופעת ההטרדות המיניות במקומות העבודה והטיפול בה בעת הנוכחית. רוצים/ות להשפיע על שיפור החוק למניעת הטרדה מינית? מוזמנים/ות להיכנס לקישור ולענות על השאלון, באופן אנונימי לחלוטין,
כאן>> https://shituf.inql.co.il/index.php/sexual-harassment/

 

 

2 Comments

  1. פמיניסטית
    27 ביולי 2022 @ 20:25

    בחוק אין חסמים למניעת ניצול לרעה, ועורכי דין רומזים או אומרים במפורש לעובדת מפוטרת שכדאי לה להגיש תלונה חסרת ביסוס או תלונה סוביקטיבית לחלוטין (כי להפגע אפשר מכל דבר ) ולאיים שאם דרישותיה לא יענו הן ימררו את חיו של הקורבן שלהן ע״י גרירתו למשפטי שוא שיבזבזו לו זמן וכסף, ברמז עבה שכניעה לדרישותיהן תעלה פחות.

    — מומלץ לא לפרסם את התגובה שלי לציבור אבל נא לקחת לתשומת לבכם ולהגדיר אמצעים שירתיעו נגד תלונות שוא.

  2. ליאת
    26 ביולי 2022 @ 16:14

    יש להוסיף רגולציה על הנושא ' , דיווח למשרד המשפטים: אודות מס תלונות , סטאטוס טיפול . לרוב הטיפול נסגר ברמת ארגון . ברגע שיהיה פיקוח , הטיפול יהיה בהתאם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן