Skip to content

'מוחמד חזיר', צרח פעיל הליכוד לעבר מפגיני שיח ג'ראח

ההפגנה השבועית של תושבי שיח ג'ראח כנגד ניסיונות חרדים ופעילים ימניים לסלקם מהשכונה, הסתיימה ללא עצורים, כשברקע מגדף פעיל הליכוד הקיצוני רמי בן יהודה את המפגינים ומסה להלהיט את האווירה (השתתפו, דיווחו וצלמו: שי קנדלר וציפי מנשה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרבית הציבור לא היה שומע או מכיר את שכונת שֵׁייח' גָ'רַאח (בערבית: الشيخ جراح) שכונה שהוקמה על ידי עשירים ערבים שיצאו מחומות העיר העתיקה לפני שנת 1870. השוכנת בצפון-מזרח ירושלים. השכונה ממוקמת ממזרח לשדרות בר-לב, מצפון למושבה האמריקאית, ומדרום-מערב להר הצופים והגבעה הצרפתית. מי שהעלו אותה לכותרות היום בארץ ובעולם כאחד, היו פעילי ימין קיצוני שחברו למתנחלים וראו בשכונה יעד לגירוש הפלסטינים החיים בה להגשמת חזון המשיחיות וגירוש הפלסטינים מירושלים בכלל ומהשכונה בפרט. בחלקה הדרומי של השכונה נמצא קבר שמעון הצדיק. בסביבתו נמצאות קרקעות ובתים שלפני מלחמת העצמאות היו שייכות להקדשים יהודיים, ובחלקן היו שתי שכונות יהודיות, שכונת שמעון הצדיק ושכונת נחלת שמעון. בתקופת השלטון הירדני, ירדן ואונר"א הושיבו על אדמות אלה פליטים פלסטינים. אחרי מלחמת ששת הימים הוחזרה הבעלות על האדמות לבעלים היהודים, אך באזור המשיכו להתגורר תושבים ערבים. החל משנות ה-90 פונו חלק מהתושבים הערבים, בעקבות פסקי דין של בתי משפט בתביעות שהגישו בעלי הקרקע. פינויים אלה, וחשש מפינויים נוספים, עוררו מאבק ומחאות בשכונה שלא פעם הגיעו לעימותים אלימים. על רקע זה נערכה אתמול (שישי) ההפגנה השבועית של תושבי השכונה ופעילי שמאל ציוני כנגד ניסיונות ההשתלטות היהודית משיחית על השכונה.

הקשיבו לדיווח ישיר

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
ח"כ מוסי רז בהפגנה (צילום: שי קנדלר)
חבורת קיצוני הליכוד (צילום: שי קנדלר)


רמי בן יהודה: "משטרה לואי דה פינס" – (צילום שי קנדלר)

פעיל הליכוד, בן יהודה: מוחמד הוא חזיר (צילום: שי קנדלר)

המשטרה חוצצת בין פעילי ליכוד קיצוניים לבין המפגינים (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
העיתונאי החרדי הימני קיצוני יאיר לוי, 'מייעץ' לרמי בן יהודה (צילום: ציפי מנשה)
אבו חומוס הופל אל הרצפה – צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

כמאה פעילים מהשכונה ופעילי שלום יהודים החלו  בתהלוכת ההפגנה בהם זנבה מיד חבורתו של רמי בן יהודה, פעיל ליכוד גס רוח, מוכר למשטרה למפגינים הידוע בקריאותיו כנגד הפלסטינים שבאות לחמם פרובוקטיבית  ולהלהיט את האווירה בקרב המפגינים.
"מוחמד חזיר", כרז בן יהודה במגפון שבידיו, "מוחמד חנזיר",  קרא שוב ושוב בערבית ועברית. אלא שמרבית המפגינים שמכירים את התופעה נותרו אדישים לצעקותיו, למעט אלו שנפלו על אוזניהם של עוברי אורח פלסטינים כשבחלקם הגיב בזעם ל"שמחתו" של בן יהודה.
החבורה הקטנה של בן יהודה שנשאה את דגלי הליכוד וכהרגלה את דגלי ישראל. פעלה כמו בן יהודה להגיע לעימות עם המפגינים.  משטרת ישראל אותה כינה בן יהודה במהלך ההפגנה: 'משטרת לואי דה פינס', נצבה בתווך וניסתה לחצוץ בין  פעילי הליכוד הקיצוניים למפגינים. בתוך כך נתלש דגל פלסטין  מידיו של מוחמד אבו חומוס, חבר וועד השכונה ומפגין וותיק, דגל אותו הוא נושא בידיו בכל הפגנה, בידי פרובוקטורים יהודים שהגיעו להפגנה ובמאבק שהתפתח בן אבו חומוס לפרובוקטורים על הדגל אלו שברו את מוט הדגל, לא לפני שהכו את אבו חומוס במוטות הדגלים שבידיהם כשהאחרון ניסה להחזיר לעצמו את הדגל. לאחר מספר שעות ההפגנה הסתיימה ללא עצורים משני הצדדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן