Skip to content

זיקוק ומחזור מתכות יקרות שומר על הסביבה וגם על הכיס

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תהליך זיקוק של מתכות יקרות כמו זהב וכסף הינו מורכב. זיקוק מתכות אלו יכול לבצע כל אחד אשר עובד עם מתכות יקרות וכך לחסוך כסף. נושא זה הינו וותיק מאחר שמתכות יקרות הן חלק משמעותי בכל מיני תעשיות כבר הרבה שנים.

השימוש במתכות יקרות קיים בתעשיות כמו צורפות, רפואה, חלל ותעופה וכו. תוך זמן קצר נוכל לקבל מתכת טהורה המתאימה לשימוש וגם לתרום לסביבה. מכיוון שתהליך הזיקוק ממן את עצמו ואנו מקבלים את התשלום מהמתכת הממוחזרת זה מאוד משתלם כלכלית. יש לנו את הידע לזקק ולמחזר פסולת רטובה מסוכנת ויבשה.

צילום: FREEPIK

איזה תהליך הזהב עובר עד שמתקבל צורה טהורה?

המתכות הנפוצות ביותר שאפשר למצוא אותם בתעשייה ומומלץ למחזר אותן הן-  כסף, פלדיום, פלטינה, נחושת וכמובן זהב.
לא כולם מודעים ליתרונות של תהליך זיקוק מתכות יקרות, למשל בתעשיות האלקטרוניקה לא כולם מודעים לפחת הקיים בריכוז גבוה של זהב.

קיימים מספר שירותים ואחד מהם הנפוץ היום הוא שאיש מקצוע מהתחום מגיע לבית העסק ובעזרת מנהלי הייצור מאתר נקודות אשר בהן מצטבר הזהב שניתן למחזר. תינתן לכן ייעוץ שיעזור לכם להגדיל את כמות הפסולת לזיקוק. כמות הפסולת לזיקוק. וגם עוזר לכם לדעת איך לייעל את יכולות איסוף הפסולת. זה יעזור לכם להגיד את החיסכון הכספי ולייעל את עבודת הייצור.

השלב הראשון- בשלב זה שורפים אורגנים ומפרידים בין כל פסולת המתכתית על ידי תנור.
הפסולת הופכת לאפר בסוף התהליך ואז מוציאים את הברזל עם מגנט. יש אפקט אפטר ברנר שמסנן את הרעלים שיוצאים מהעשן.

בשלב השני מקבלים החלטה- יציקה או אפר. בשלב הזה הלקוח בוחר כיצד לנתב את הפסולת ליציקה בתנור. רק בישראל אפשר לטחון פסולת לאבקה בשיטה כזו. את המתכות שהפכו לנוזל הומוגני בתנור יוצקים בתבנית לעיני הלקוח.

שלב שלישי ואחרון הוא – קבלת מדגם הומוגני. זה השלב שמתבצע לעיני להקוח. קודחים ומוציאים גוש או מדגם מהאפר הטחון. המדגם נכנס למעבדה לבדיקה כימית וכך מזהים את האחוז המדויק של הכסף או הזהב.

שלב אחרון- זיקוק. יש מספר דרכים לזיקוק. האפר או המטיל אלו הם שעוברים זיקוק ואז מפרידים בין הסגסוגת המתכת לבין הזהב והכסף.

לסיכום- פסולת שניתנת למחזור נמצאת אצל כמעט כל מי שמתעסק עם מתכות יקרות. מחזור כסף וזהב זה תהליך מורכב אך גם שומר על הסביבה וגם משתלם כלכלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן