Skip to content

תערוכות חדשות במוזיאוני חולון, חיפה ות"א

בספטמבר מוזיאון העיצוב חולון יפתח תערוכת אופנה ענקית הסוקרת את פועלו של אלבר אלבז, באוגוסט ייפתח אשכול תערוכות במוזיאון חיפה לאמנות ובמוזיאון תל אביב לאמנות מציגים תערוכות קיץ-סתיו חדשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת האופנה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם על חייו ויצירתו של מעצב-העל אלבר אלבז, תיפתח ב-15 לספטמבר לקהל הרחב ותתפרש על פני כל מבנה מוזיאון העיצוב חולון.

התערוכה "אלבר אלבז מפעל החלומות" תתפרש על פני כל חללי המוזיאון אשר יוקדשו למסע בין אבני הדרך במסלול האופנה של מעצב-העל אלבר אלבז, שנפטר אשתקד מקורונה. בתערוכה יוצגו דגמי קוטור, חומרי ארכיון נדירים, חפצים אישיים וצילומים שמעולם לא נחשפו לקהל, וביניהם קולקציית ההשקה שעיצב אלבז למותג שלו, AZ פקטורי, שלא הוצגה עד היום במוזיאון. במסגרת התערוכה יוצגו גם דגמי התצוגה LOVE BRINGS LOVE – אירוע שלא היה כמותו בהיסטוריה של האופנה העולמית. ביוזמת בן זוגו אלכס קו והמותג AZ פקטורי התגייסו 46 מטובי בתי האופנה בעולם ליצירת דגמי מחווה בהוקרה לזכרו של אלבר – ביניהם בית דיור, גוצ׳י, בלנסיאגה, אלכסנדר מקווין ועוד. הדגמים יוצגו בחוויית מולטימדיה מקורית שעוצבה במיוחד לתערוכה זו.

אלבר אלבז, מעצב-על ואגדת אופנה בין-לאומית. נולד בקזבלנקה, גדל בחולון, היגר לניו יורק, כבש את פריז והותיר אחריו מורשת מפוארת ששינתה את פני האופנה לנצח. התערוכה ״אלבר אלבז: מפעל החלומות״ שתיפתח במוזיאון העיצוב חולון ותתפרש על כל חלקיו היא התערוכה המקיפה ביותר שהוצגה עד כה על אודותיו – מחווה מרגשת ונוגעת ללב החוגגת את חייו ואת יצירתו. אלבז (1961–2021) חלם ונשם אופנה מילדות, ונחשב לעילוי בקרב מעצבי האופנה בעולם. התערוכה היא הזדמנות לספר ולחוות את סיפורו יוצא הדופן. אלבר היה ידוע לא רק בכישרונו הייחודי לעיצוב, אלא גם בזכות חזון חדשני ויכולתו הנדירה לספר סיפור, לגעת ולרגש. הוא היה אדם שנאהב והוערך על ידי רבים בכל העולם והשפיע על יוצרים רבים. החלומות, הכוח המניע בחייו, מקבלים מקום של כבוד במרכז התערוכה, לצד דגמי קוטור מרהיבים.

אוצרת התערוכה: יערה קידר (״הנשף״, ״ז׳ה טם, רונית אלקבץ״).

קריאייטיב דיירקטור: קייטי ריס, שליוותה את אלבר לאורך 15 שנים.

קרדיט צילום: אלבר אלבז, פריז 2008, צילום: ג׳ובאני ג׳יאנוני

מוזיאון חיפה לאמנות יפתח את עונת קיץ-סתיו עם 5 תערוכות חדשות ב-4 לאוגוסט. 

בתערוכות החדשות, המוזיאון בוחן מחדש רעיונות שהתעצבו במהלך המאה הקודמת ביחס למציאות ימינו. בעזרת תצוגה של אמנים ישראלים עכשוויים בולטים לצד קריאה של האוספים של המוזיאון, התערוכות מציעות דיון בתפיסות מודרניסטיות מבחינה אמנותית, אדריכלית וחברתית. האמנית נרדין סרוג׳י מתחקה אחר עברו האדריכלי של הבניין כבית ספר לבנות של הכנסייה האנגליקנית; תערוכת היחיד של האמן עודד הירש בוחנת את הרלוונטיות העכשווית של האתוס החלוצי ההתיישבותי בישראל. לצידן שלוש תערוכות המנהלות ביניהן שיח אודות מודרניזם ועכשוויות בישראל: תצוגת קבע חדשה לאוסף האמנות הישראלי, תערוכה המציגה מבחר הדפסים גרמניים מהמחצית הראשונה של המאה העשרים, ותערוכת תחריטים של מיטב אמני ישראל ממרכז גוטסמן לתחריט שבקיבוץ כברי.

עודד הירש, מתוך ״50 כחול״, 2009, עודד הירש

4 תערוכות קיץ-סתיו חדשות במוזיאון תל אביב לאמנות

"שעון, שמש" של מעיין אלקיים היא מעין תערוכה בתוך תערוכה, מלאכת מחשבת מרהיבה של מלאכות מהעבר היוצרות תמונת ראי מהופכת לעידן בו אין כמעט מלאכה.

התערוכה "אפורה כל שיטה, רק עץ החיים ירוק לעד" נאצרה מתוך אוספיו השונים של המוזיאון. הסרגל שהדריך את בחירת העבודות, מסמן את מידת כוחן לברוא שיח וליצור משמעות חדשה כשהן מוצבות בסמיכות לעבודות אחרות שנוצרו במדיומים ובתקופות שונות, מתוך תפיסות אמנותיות והקשרים תרבותיים משתנים.

התערוכה של שירה זלוור "התכנסות ציפורים (2022)" כוללת יותר מ־400 פסלי ציפורים מזנים שונים.  הציפורים, העשויות משעווה, נאמנות לגודלן המקורי, עומדות דומם על רצפת הגלריה בחגיגה של יופי ושונוּת. מדרורים ועורבים 'פשוטים' ועד לציפורים מרהיבות וגדולות ממדים דוגמת הפלמינגו. כל אחת מהן פוסלה ונצבעה ידנית, בתשומת לב קפדנית לכל נוצה ונוצה.

"PLAY" של אורס פישר, המוצג לראשונה בחלל מוזיאלי, הוא לכאורה מיצב בינה מלאכותית חדשני ופשוט לכאורה – תשעה כיסאות משרדיים צבעוניים נעים בחופשיות בגלריה, מגיבים לקהל ו"מתקשרים" עם המבקרים. הפיסול והתנהגות הצופים בחלל, חוברים למכלול מפתיע של כוריאוגרפיה אנושית. עם כניסתם של מבקרים לגלריה, הכיסאות מגיבים – אחד יכול "לרוץ" לעברנו, אחר "ייבהל", יסתובב ויסתתר בפינה, ואילו כסאות אחרים יראו כמתגודדים בקבוצה ו"מתעלמים" מנוכחותנו. עם כל תנועה של הקהל, בחלל הגלריה ההתנהגות של הכיסאות נעשית עשירה יותר ובלתי צפויה.

אורס פישר, פרנצ'סקו, 2017 צילום-שטפן אלטנבורגר

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן