Skip to content

צירי התנועה מרכזיים בעוטף עזה חסומים גם היום

מחשש לירי תגובה מתוך עזה לעבר אזרחים ומטרות צבאיות עקב מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין התנועה במספר צירים נאסרה אתמול וגם היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל חסם גם היום (רביעי) צירי תנועה מרכזיים בעוטף עזה מחשש לירי ופגיעה באזרחים באמצעות טילי נ"ט, רקטות או צלפים. החשש נובע עקב מעצרו בג'נין של בכיר הגא"פ בסאם א-סעדי. על פי הערכת מצב בצה"ל הוחלט על "המשך חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה גם ביום רביעי 3/8/2022".

באתר צה"ל מפורסמת מפת הכבישים החסומים והם: כביש 232 יישאר חסום במקטע שבין מפלסים לסעד, צירים חקלאיים ממערב לכביש יישארו חסומים גם. בנוסף, כביש 242 וכביש 2410, הנמצאים ממערב לכביש 232 יישארו חסומים גם כן. כביש מספר 4 יישאר חסום מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז. כביש מספר 34 יישאר חסום מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.
כמו כן, הכניסה לגבעת ״קובי״ (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״ תישאר חסומה. בנוסף, חוף זיקים יישאר סגור למבקרים, תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע לא תחודש ומעבר ארז וכרם שלום יישארו סגורים. בצה"ל מתריעים שלא לעצור  בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי.

צירי התנועה החסומים (צילום: אתר צה"ל)
בסאם א-סעדי לאחר מעצרו

א-סעדי ופעיל טרור נוסף נעצרו שלשלום במחנה הפליטים ג'נין במהלך פעילות של מסתערבי מג"ב וסיירת נח"ל, פעילות אשר לוותה בחילופי אש ולא היו בה נפגעים בקרב חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. מעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי, יצר מתיחות בקרב צה"ל כשעל פי ידע מודיעיני שהתקבל בגופי הביטחון מתכננת תנועת הטרור בעזה להגיב באש על מעצר זה. בהודעה משותפת של דוברות המשטרה ודובר צה"ל. יחד עם א-סעדי נעצר גם חתנו אשרף ג'דע. נמסר כי שניהם חשודים בפעילות טרור, וכי הם נעצרו בהכוונה של שב"כ. בצעד חריג ישראל "הדליפה", את תמונתו של א-סעדי לתקשורת על מנת להעביר מסר לעזה לפיו הבכיר נעצר חי ומצבו הבריאותי תקין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן