Skip to content

תחקירן בצלם נעצר ושוחרר באזהרה

התחקירן שמתעד בווידאו פעילות אלימה של מתנחלים וחיילים כנגד פלסטינים, הוזהר שיפסיק להטריד חיילים ולעשות בעיות. מרגע מעצרו ועד שחרורו לא נמסרו פרטים על סיבות המעצר ומקום המצאו לאיש ממשפחתו ולעורכי דינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחקירן ארגון זכויות האשם "בצלם", נעצר בשבוע החולף, נחקר בשב"כ והוזהר ש"יפסיק לעשות בעיות". על פי עדות התחקירן, נסר נוואג'עה  הוא נעצר באישון לילה בידי חיילי צה"ל בשבת, 6.8.2022, נלקח למחנה צבאי, המצוי בסמיכות להתנחלות עתניאל כשהוא אזור ופניו מכוסות. לאחר שעות ארוכות ללא מים ומזון, נלקח למתקן שב"כ, שם נחקר בידי חוקר השירות אודות פעילותו כתחקירן ארגון "בצלם" (תיעוד אלימות ופעילות לא חוקית כלפי פלסטינים).  נוואג'ה תחקירן ארגון זכויות האדם "בצלם", בדרום הר חברון, נעצר בסוסיא באישון לילה על ידי חיילים שהגיעו לביתו. הוא נאזק, פניו כוסו, והוא נלקח על ידי החיילים למחנה צבאי בהתנחלות עתניאל. שם נותר לדבריו למשך כ-12 שעות, מכוסה עיניים וידיו אזוקות מאחורי גבו, מבלי שניתן לו מזון למעט מעט מים.

דרוש לחקירת שב"כ – רגעי מעצרו של נסר נוואג'עה (צילום: גיא בוטביה)


המעצר וההסבר למעצרו

מרגע מעצרו ועד שחרורו המשטרה, הצבא והשב"כ אליהם פנו עורכי הדין של הארגון, לא נמסרו פרטים למשפחתו, לגבי מקום המצאו וסבת מעצרו של נוואג'עה. לאחר ששוחר סיפר התחקירן כי נלקח בסופו של דבר למתקן שב"כ בגוש עציון, שם נחקר בידי חוקר שב"כ שהזדהה כקפטן יאסין, אודות עבודתו כתחקירן ומעשיו בביתו, הואשם כי הוא גורם בעיות בכל האזור ושוחרר באזהרה "שיפסיק לעשות בעיות ולהתחכך עם הצבא".
כאמור, מרגע מעצרו ועד שחרורו, לא נמסרו כל פרטים על סיבות המעצר, לאן נלקח ומקום המצאו לידי משפחתו ועורכי הדין של הארגון. לדבריו באותה שיחת אזהרה אמר לו קצין השב"כ כי הוא "מאיים על הצבא ושולח את פעילי בצלם להטריד את החיילים". לאמור: להפסיק לתעד בווידאו פעילות אלימה של חיילי צה"ל ומתנחלים כלפי פלסטינים. כי זו פעילות שמטרידה את החיילים.
נוואג'עה מסר בתגובה למעצרו ואמר כי "לא מפתיע שישראל תחפש את מי שמתעד ופועל כדי לחשוף את העוולות שהיא עושה בשטחים. האלימות שמפעילים הכוחות הישראליים היא לא דבר חדש, אלא חלק מהעבודה היומיומית שלי וחלק מהשגרה של כל הפלסטינים בשטחים הכבושים. זו הסיבה שאני עושה את העבודה שלי, ואמשיך לעשות אותה".
מנכ"ל בצלם חגי אלעד הגיב למעצר ואמר: "זה מקרה שערורייתי, אבל לא חריג. ישראל עושה כל שביכולתה לשבש את עבודתם של ארגוני זכויות אדם, ופלסטינים בפרט, בחשיפת ההפרות שהיא מבצעת. מי שמייצר "חיכוך" זו המדינה שלוקחת את אדמות הפלסטינים, בג"ץ שמכשיר זאת, המתנחלים שתוקפים והצבא שמגבה. מעצר ותחקור של עובד בצלם מטרתו ברורה: לפגוע בעבודתו ולסייע לצבא ולמתנחלים להמשיך ולרמוס את זכויות הפלסטינים בדרום הר חברון".מהשב"כ לא התקבלה כל תגובה עד לפרסום ידיעה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן