Skip to content

מכתב של נשיא ארה"ב לשעבר לראש הממשלה לשעבר חושף: נתניהו הסכים להקמת מדינה פלסטינית

על פי מכתב של דונלד טראמפ לבנימין נתניהו מה-26 בינואר 2020 שפורסם בג'רוזלם פוסט נחשף כי במסגרת תוכנית השלום של טראמפ, הסכים נתניהו לתוכנית ולפיה ארה"ב תכיר בסיפוח חלקים מהגדה לישראל וזו מצידה תכיר במדינה פלסטינית בעל רצף טריטוריאלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכתב של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ  המופנה לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מאשר כי טראמפ אישר לנתניהו לספח מספר חלקים מהגדה המערבית לישראל בתנאי שישראל תסכים לתוכנית השלום שלו הכוללת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי, כך פרסם הלילה (שני) הג'רוזלם פוסט. על פי הפרסום במכתב בן שלושה עמודים מ-26 בינואר 2020, יומיים לפני שטראמפ הציג את חזון השלום שלו בבית הלבן, סיכם הנשיא חלק מפרטיו. אלה כללו את העובדה שישראל תוכל להרחיב את הריבונות לחלקים מהגדה המערבית, כפי שמתואר במפה הכלולה בתוכנית אם נתניהו יסכים למדינה פלסטינית בשטח הנותר במפה זו.

טראמפ ונתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום – לע"מ)
צילום: עמוד הידיעה בג'רוזלם פוסט

על פי הג'רוזלם פוסט "הנציג המיוחד של טראמפ למשא ומתן בינלאומי, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי במהלך שהותו בבית הלבן "הוא תמיד הבין מראש הממשלה לשעבר נתניהו כי ההכרה של ארה"ב בהרחבת ריבונותה של ישראל על אותם אזורים שנועדו להיות חלק מישראל שנשקלה על ידי תוכנית השלום שפרסם הנשיא טראמפ היא הכרחית כדי שנתניהו יסכים לתוכנית השלום המוצעת שלנו. דיוד פרידמן היה חלק מרוב, אולי כל, הדיונים האלה ואני מאמין שגם הוא הבין את זה בצורה ברורה. כבר לא עבדתי בבית הלבן בזמן שתוכנית השלום פורסמה, אז אני לא יודע מה היה יכול להשתנות; אבל בהתחשב בעמדתו של ראש הממשלה נתניהו בנושא לאורך כל הדיונים שלנו, אני לא מתפלא שנתניהו האמין שהתנאי נשאר על כנו"!. מקור בממשל טראמפ שהיה מעורב באופן הדוק במכתבו של הנשיא אמר כי "זה היה חלק מרכזי בקבלתה של ישראל את חזון השלום כמסגרת למשא ומתן [עם הפלסטינים] כדי שאמריקה תקבל את הריבונות מראש, בהתאם לתהליך המיפוי ולתוכנית, ולכל הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן להיכלל בה !. היה ברור מאוד שמדובר במרכיב חיוני", אמר המקור.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן