Skip to content

"השתקפות האידאה": תערוכה חדשה במערות בית גוברין

תערוכתו של אמן הגרפיטי הבינלאומי פלפלד המוקרנת על קירות חללי מערות הפעמון בגן לאומי בית גוברין היא חוויה רב חושית מהפנטת. מומלץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביצירתו החדשה, "השתקפות האידיאה", מציג פילפלד את ההשראה שקיבל מביקורו בגן לאומי בית גוברין, אתר המשלב מסורות ותרבות אדם לאורך השנים עם נוף אורבני קדום ומרחבי טבע בשפלת יהודה. החיבור למערות הוביל את פילפלד ליצור דמויות וחיבורים רוחניים ופנטסטיים שהתעוררו בו כששהה שעות רבות במרחב הפתוח ובתוך המערות.

את ההשראה לשם התערוכה קיבל פילפלד ממשל המערה של אפלטון, אשר מסמל את התעתוע בין עולם האמת לעולם השקר ולאורך השנים עיצב תפיסות פילוסופיות מהן נגזרו רעיונות חברתיים ופוליטיים, לחם חוקו של אמן הגרפיטי היום.

את התערוכה מלוות כתוביות בכתב עברי קדום, כתב בעל ערך היסטורי ואופי גרפי אסתטי המהווה מוטיב חוזר ביצירתו של פילפלד, המחבר בין יצירותיו ומבטא את זיקתו לתרבות ולמורשת הארץ. המבקר בתערוכה מוזמן לאתגר קריאתן באמצעות מפתח הכתב בו בחר להשתמש. עבודותיו המאופיינות במוטיבים קוויים איקוניים, לרוב בצבעי שחור לבן, מציגות סיפור של תרבויות עתיקות, מסתוריות ושבטיות, מוצאות במה חדשה ויוצאת דופן להיראות, הן מוצגות בזירת ההשראה מהן נוצרו.

צילום: שרה פלד

היכן: בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון

מתי: בימי חמישי ומוצאי שבת עד סוף נובמבר בשעות 19:00 – 22:00 ( כניסה אחרונה לאתר ב 21:00).
הטיול בגן הלאומי יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

הביקור בתערוכה מחייב רישום מראש – יש להירשם לשעות הביקור בערב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן