Skip to content

העליון מונע מרשות שדות התעופה לקיים מכרז לניהול בתי קפה בו זכתה רשת "קקאו"

במשך 30 שנה הופעל המזנון בשדה דב על ידי נכה צה"ל, כחלק מהליך שיקומו על פי חוק הנכים; לאחרונה החליטה הרשות להוציא את המזנונים שבתחומיה למכרז, במסגרתו זכתה רשת "קקאו" בניהול בית הקפה בשדה דב; הנכים: "הרשות מנסה להתחמק מעריכת מכרז סגור לנכי צה"ל" מאת רונית שימרון רשות שדות התעופה לא מרחמת על נכי צה"ל. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך 30 שנה הופעל המזנון בשדה דב על ידי נכה צה"ל, כחלק מהליך שיקומו על פי חוק הנכים; לאחרונה החליטה הרשות להוציא את המזנונים שבתחומיה למכרז, במסגרתו זכתה רשת "קקאו" בניהול בית הקפה בשדה דב; הנכים: "הרשות מנסה להתחמק מעריכת מכרז סגור לנכי צה"ל"

מאת רונית שימרון

רשות שדות התעופה לא מרחמת על נכי צה"ל. ביהמ"ש העליון הוציא אתמול צו מניעה נגד רשות שדות התעופה, האוסר עליה להוציא לפועל מכרז בו זכתה רשת "קקאו" לניהול והפעלת בית הקפה בשדה התעופה שדה דב, אשר הופעל ב-30 השנים האחרונות על ידי נכה צה"ל.

עו"ד מידן גריסרו. "רשות שדות התעופה מדירה באופן שיטתי ומגמתי את נכי צה"ל"

הנכה הפעיל את המזנון כחלק מהליך שיקומו על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום). בתחילת חודש פברואר פרסמה רשות שדות התעופה מכרזים פומביים להפעלת המזנונים בטרמינל 1 ובטרמינל 3 שבנתב"ג ובשדה דב, חלף פרסום מכרזים סגורים בין נכי צה"ל בלבד, בהתאם להוראות תקנות חובת המכרזים.

"רשות שדות התעופה טענה כי תקנות חובת המכרזים אינן חלות עליה, והגדירה את המזנונים המופעלים כיום בשטחי הרשות כ'בתי קפה' על מנת להתחמק מעריכת מכרז סגור לנכי צה"ל להפעלת המזנונים בשטחי הרשות", אומרים עוה"ד מידן גריסרו ומשה מרדלר ממשרד עורכי הדין זיו לב ושות', המייצגים את ארגון נכי צה"ל. "זאת כאשר אופי העבודה במקום, כמו גם שטחי ההפעלה, לא צפויים להשתנות כלל (תקנות חובת המכרזים מתייחסות למזנונים, אך לא לבתי קפה).

עו"ד גריסרו: "קבלת טיעוני הרשות היתה גורמת לנכי צה"ל לאבד את ההעדפה המתקנת, שביקש המחוקק להעניק להם במסגרת החקיקה בהפעלת מזנונים בגופים ממשלתיים לצורך שיקומם.

"כמו כן, קבלת הטיעון היתה גורמת לכך שהנכה, המתפעל את המזנון בשדה דב ב-30 השנים האחרונות, ייאלץ לפנות את מקומו. כל זאת, לאחר שהנ"ל השקיע בשנים האחרונות ממון רב מכיסו לשיפוץ המזנון, בעקבות דרישת הרשות".

לדברי ארגון נכי צה"ל הנכה נאלץ לוותר על זכויותיו ולחתום על הסכם פשרה עם הרשות, ולמרות זאת החליט הארגון להמשיך ולהיאבק על זכויותיהם של נכי צה"ל. עתירת הארגון לבית המשפט המחוזי נדחתה ב-8.3. ולכן הוגש ערעור ובקשה לצו מניעה לבית המשפט העליון.

חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל. "זו דוגמא קלאסית לפגיעה בהליך שיקומו של נכה צה"ל"

"רשות שדות התעופה מדירה באופן שיטתי ומגמתי את נכי צה"ל בכל הקשור להעסקתם ולזכויותיהם בהתאם לדין", אומרים עוה"ד גריסרו ומרדלר שהגישו בשם ארגון נכי צה"ל את הערעור לעליון. "לראיה, הרשות אף לא היתה מוכנה לכלול במסגרת הוראות המכרזים דרישה להעסקת נכי צה"ל, כמתחייב בתקנות העסקת נכי מלחמה. מטענות הרשות עולה, כי היא מעדיפה להגדיל את הכנסותיה על חשבון שיקומם של נכי צה"ל וההעדפה המתקנת שביקש המחוקק להעניק להם".

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר: "זו דוגמא קלאסית לפגיעה בהליך שיקומו של נכה צה"ל על ידי המדינה. על המדינה לספק לנכה אפשרות תעסוקה, בייחוד בעסק הנמצא בבעלותה".

כאמור, בית המשפט העליון הורה על עצירת הליכי המכרזים בטענה שהנזק שייגרם לארגון נכי צה"ל ולנכים אותם הוא מייצג, עולה על הנזק שייגרם לרשות שדות התעופה, וקבע כי החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את עתירת הארגון דורשת עיון נוסף.

מרשות שדות התעופה נמסר: "הרשות אינה נוהגת להגיב על נושאים הנידונים בבית משפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן