Skip to content

סינג'יל: המתנחלים היכו, המשטרה צפתה וצה"ל לא התערב

תקיפות פלסטינים, השתלטות על קרקעותיהם, כבר לא תופסות כותרות. המאבק כנגד מתנחלים שהשתלטו על אדמות לא להם בסינג'יל, איננו בראש החדשות הארצית או שוליה. מגפון מדווח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבים מהציבור הישראלי אינם מכירים את חיי היום יום שאינם קלים גם כך של תושבי הכפר סינג'יל, כפר ערבי-מוסלמי בשטחי הרשות הפלסטינית, הממוקם בהרי שומרון בין ההתנחלויות עפרה לשילה, סמוך לוואדי חרמיה, דרומית-מזרחית להתנחלות מעלה לבונה.
אבל סינג'יל עולה מעת לעת לכותרות בגין אירועים קשים, כמו פיגוע דריסה שאירע לפני מספר שנים  או בשל כתובות שטנה שהשאירו מתנחלים הקרואים, נוער הגבעות, על קירות הבתים.
ביום חמישי האחרון בשעות אחר הצהריים הגיעו מתנחלים מכיוון התנחלות הלא חוקית 'חוות נחל שילה' ותקפו באלימות בעלי אדמות פלסטינים מכפר סינג'יל  שהגיעו יחד עם ראש מועצת הכפר לבדוק מה קורה באדמתם לאחר שאותם מתנחלים הגיעו עם דחפור יום קודם לכן וחרשו באדמותיהם. לפחות 10 פלסטינים נפצעו כולל ראש המועצה חאזם תוופש שנחבט בראשו בידי מיכאל שמלה בעלי ההתנחלות הבלתי חוקית. שמלה הנו מתנחל המוכר היטב לצה"ל ולמשטרת ישראל. הפלסטינים הגישו כנגדו עשרות תלונות וככל הידוע למגפון התלונות עדיין "נחקרות" במשטרת בנימין. צה"ל כהרגלו, צופה במתרחש ולא מתעסק עם המתנחלים.

ראש מועצה סינג'יל חאזם תוופש לאחר שהוכה בראשו (צילום: יש דין)


צילום מדף הפייסבוק של Ayed JafrY

 

אל משטרת ישראל הופנו השאלות הבאות:
"אתמול (חמישי) הגיעו מתנחלים בהובלת של מתנחל בשם מיכאל שמלה המוכר היטב למשטרה לאדמות פרטיות של תושבי הכפר סינג'יל ותקפה את הפלסטינים שעבדו באדמתם על פי התר מת"ק – מנהל אזרחי. התוצאה: שתילים נעקרו, עשרות פצועים ובהם ראש עיריית סינג'יל, איש מהמתנחלים לא נעצר והמשטרה לא פעלה למנוע את התקיפה.
בעיית המתנחלים בכלל ומיכאל שמלה בפרט ידועה היטב למשטרה. כנגד שמלה עומדים ותלויים מספר תיקים פליליים.
השאלות:
מדוע המשטרה שנכחה בעת האירוע, לא מנעה משמלה ומהמתנחלים לתקוף את הפלסטינים?
מדוע לא נעצר איש מהתוקפים?
תחנת בנימין מודעת היטב לבעיות החקלאים הפלסטינים ולתקיפות החוזרות ונשנות של אלו העובדים באדמתם והוגשו תלונות רבות בתחנה כנגד שמלה ואחרים. מה נעשה בכדי למנוע את התקיפות הללו ומה נעשה בתלונות כנגד שמלה?"
לצה"ל הוגשו השאלות הבאות:
אתמול בשעות אחר הצהריים מתנחלים שהגיעו מכיוון חוות נחל שילה תקפו בעלי אדמות פלסטינים מהכפר סינגל  שהגיעו יחד עם ראש העירייה לשטח שבעלותם הפרטית לנסות לעצור  מתנחלים שחרשו באדמותיהם. המתנחלים יצאו מכיוון החווה היכו ופצעו 8 מהם כולל ראש העירייה. כוח צה"ל נכח. צפה ולא התערב. מדוע?
בדוברות המשטרה, כמו גם דובר צה"ל העדיפו שלא להגיב עד לפרסום ידיעה זו.
היום (ראשון) בחרו בדובר צה"ל להגיב(התגובה הגיעה ב06:00): "אתמול (הכוונה ליום חמישי? א.מ), התקבל דיווח על חיכוך פיזי בין עשרות פלסטינים ומתיישבים באזור חוות נחל שילה שבחטיבה המרחבית בנימין. החיכוך כלל אלימות הדדית וזריקות אבנים שבעקבותיהן נגרם נזק לשני רכבים ונפצעו שני פלסטינים. בנוסף, מספר פלסטינים יידו אבנים לעבר כוח צבאי. כוחות הביטחון שהגיעו לאזור פעלו להפסקת החיכוך."

1 Comment

  1. פרופ מ. קליני דר מ. ש.
    11 בספטמבר 2022 @ 23:26

    כבר התרגלנו לשקרים של הסנבלטים ממוצא יהודי מקרי , אוהבי גרמניה ומעריצי ברלין, המסתירים את העובדה שהבנדיטים שהם מגינים עליהם גרמו נזק לגדר וכן לעצים שנטעו.
    היהודים היושבים שם הם בעלי הבית מימי קדם והם שומרים על האדמות לא מפני האיכרים הערבים שכמובן זכותם לחיות ולעבד את אדמתם.
    היהודים שומרים על האדמה מפני הבנדיטים ממוצא יהודי מפוקפק. אותם סנבלטים שהפריעו לנחמיה בבנין חומות ירושלים, הגיעו גם לנחל שילה במקום לעוף לברלין- עירכם לנצח נצחים. אם אשכח ברלין, תשכח ימני. אין לכם שורשים בארץ הזאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן