Skip to content

מפעל החלומות של אלבר אלבז היא תערוכה שמביאה אושר ללב ועושר לעיניים

מוזיאון העיצוב חולון והאוצרת יערה קידר, מציגים את יצירותיו של מעצב העל בהוד וההדר הראויים לו, עם יותר ממאה מערכות לבוש, מאות צילומים, קטעי וידיאו, וחפצים ופרטים אישיים. לא להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלבר אלבז נולד בקזבלנקה מרוקו, גדל בחולון, למד בשנקר, עבר לניו יורק, כבש את פריז ונפטר בה לפני שנה מקורונה. תחנות מסע חייו מוצגות בתערוכה מרשימה ומפוארת שנפתחה במוזיאון העיצוב חולון. זוהי תערוכת האופנה השנייה שנפתחת בשנת 2021 במוזיאון, מה שמגדיר את תחום האופנה כייצוג לעיצוב ולא כתחום שימושי בלבד.

התערוכה מתפרשת על פני כל קומות וחללי המוזיאון. בגלריה התחתונה מוצגת הקולקציה האחרונה שעיצב, המותג החדש AZ FACTORY שנוצר ב-2021. הקולקציה מוצגת בהשראת חלונות ראווה שעיצב לבית האופנה לנווין ובקבוצות המסמלות את תחנות חייו: טנג'יר, חולון, פריז וניו יורק.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

המסע בסיפור חייו של אלבז מוצג במסדרון ההיקפי שכולל ציטוטים, סיפורים, צילומים, איורי אופנה, חפצים אישיים ופריטים שלא נחשפו מעולם. כמו כן מוצגת "שמלת השלום" שעיצב אלבז למריל סטריפ לטקס האוסקר 2012.

צילום: דן בר דב

בגלריה העליונה, מוצגת התערוכה "אהבה מביאה אהבה", שהובאה מפריז לאחר שהוצגה בה לאחר מותו. זוהי תערוכת מחווה בה מציגים 46 מעצבי אופנה מהמובילים בעולם, מערכות לבוש בהשראתו של אלבז.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

בחלל המעבדה מוצג סרט וידיאו בן 8 דקות המספר על מאחורי הקלעים של עבודתו של אלבד בבית האופנה לנווין.

ליצירת התערוכה היו שותפים בן זוגו של אלבר אלכס קו, מורתו של אלבז בשנקר שלי ורטהיים, הניה דסטל, סטודיו העיצוב סטינסקוויז שליווה את אלבז בפרויקט AZ ומשפחתו של אלבז בישראל.

אוצרת: יערה קידר

קריאייטיב דיירקטור: קייטי ריס שעבדה בצמוד לאלבז במשך 15 שנים.

נעילה: מרץ 2023

מוזיאון העיצוב חולון, פנחס אילון 8 חולון

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן