Skip to content

אביב הגיע – וגם חיות המחמד סובלות מאלרגיות

אלרגיות בקרב כלבים וחתולים גורמות לעיתים קרובות גירוד כרוני, בבעיות אוזניים ובזיהומי עור משניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלרגיות בקרב כלבים וחתולים בגלל חומרים סביבתיים גורמות לעיתים קרובות דלקת עור אטופית ("אסתמה של העור"), המתבטאת בגירוד כרוני, בבעיות אוזניים ובזיהומי עור משניים

מאת שרית פרקול

המרפאה הדרמטולוגית לבעלי חיים, הקבוצה הגדולה ביותר בארצות הברית של וטרינרים המתמחים במחלות עור, מדווחת על גידול בתסמינים אלרגיים בקרב בעלי החיים ככל שכמויות אבקת הפרחים באוויר מרקיעות שחקים. למרפאה, בה עובדים 21 רופאים וטרינרים, יש שני בתי חולים העובדים במשרה מלאה ו-22 סניפים, המספקים טיפולים רפואיים לחיות מחמד הסובלות מאלרגיות.

המרפאה הווטרינרית לבעלי חיים
אתר המרפאה הווטרינרית לבעלי חיים

אלרגיות בקרב כלבים וחתולים בגלל חומרים סביבתיים גורמות לעיתים קרובות דלקת עור אטופית ("אסתמה של העור"), המתבטאת בגירוד כרוני, בבעיות אוזניים ובזיהומי עור משניים. בדומה לאלרגיה של בני אדם, חומרים אלרגניים סביבתיים גורמים אלרגיה לכלבים ולחתולים מסויימים, בעלי נטיות מוקדמות לאלרגיה, בעוד שלכלבים ולחתולים אחרים לא יהיו שום בעיות. אותם אלרגנים שגורמים לבני אדם קדחת השחת או אסתמה גורמים לעיתים קרובות לבעלי חיים ללקק, לשרוט ואפילו ללעוס את כפותיהם, את האוזניים ואת הצוואר, נכתב בהודעה לעיתונות שפירסמה המרפאה.

ניתן לבצע מבחני אלרגיה לבעלי חיים, בהם נבדקים כ-80 אלרגנים. מרדימים קלות את בעל החיים ומזריקים לו כמויות קטנות של אלרגנים שונים. דרמטולוג וטרינרי בודק את התגובות. במקרים שבהם אי אפשר לעשות מבחני אלרגיה כאלה, לוקחים בדיקות דם שמודדות את רמות הנוגדנים לאלרגנים שונים.

ד"ר ג'ואל גריפיס, דרמטולוג וטרינרי ממרייטה, ג'ורג'יה, אומר: "לעיתים קרובות שילוב של זריקות, מניעת זיהום ואפילו דיאטה מיוחדת נדרשים כדי להשיג פציינט מאושר וחופשי מגירודים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן