Skip to content

מופז בנאום הניצחון: ציפי, מקומך איתנו

היו"ר החדש של קדימה, שאול מופז, הזמין את כל חברי הכנסת של המפלגה שהיו באולם, כולל התומכים המובהקים בלבני, לעלות לבמה לצידו: "אני מכריז בזאת כי בכוונתי להוביל את ישראל לסדר חברתי חדש". בעוד כמה ימים תודיע לבני האם היא רואה את עתידה במפלגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היו"ר החדש של קדימה, שאול מופז, הזמין את כל חברי הכנסת של המפלגה שהיו באולם, כולל התומכים המובהקים בלבני, לעלות לבמה לצידו: "אני מכריז בזאת כי בכוונתי להוביל את ישראל לסדר חברתי חדש".  בעוד כמה ימים תודיע לבני האם היא רואה את עתידה במפלגה 

מאת ניצן קידר

מתפקדי מפלגת קדימה קמים היום לבוקר חדש, עם יו"ר חדש: בבחירות המקדימות שנערכו אתמול הביס ח"כ שאול מופז את היו"ר היוצאת ציפי לבני ביותר מ-20 אחוזים: מופז זכה ל-61.7% מקולות הבוחרים לעומת 37.23% שקיבלה לבני. כ-41% ממתפקדי קדימה הצביעו בפריימריז הללו.

שאול מופז
"שאול מופז. נרגש ומוקף בתומכיו . "הערב הזה, קדימה ניצחה .

במטה מפלגת קדימה בפתח תקווה נאספו הלילה אלפי תומכים, שבאו להביע הזדהות עם המנהיג החדש ולחגוג את סיום הפריימריז ואת תחילתה של הדרך החדשה במפלגה. יו"ר ועדת הבחירות, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, מסרה בקושי רב את התוצאות, כשברקע מתנגן בקול רם הזמריר של קדימה ועשרות צלמים עוטים על הבמה שהתמלאה בתומכי מופז. אז עלה גם היו"ר החדש של קדימה על הבמה וחייך באושר.

"אני מאוד נרגש הלילה", פתח היו"ר החדש בנאום ראשון. מופז הזמין את כל חברי הכנסת של המפלגה שהיו באולם, כולל התומכים המובהקים בלבני, לעלות לבמה לצידו. הוא פנה למי שהפסידה לו בבחירות ואמר: "ציפי – מקומך איתנו. חברי הסיעה, ללא קשר למטה אליו השתייכו, שותפים מלאים למאמץ של קדימה. נצא מאוחדים למערכה על דמותה, דרכה, ערכיה וצדקתה של המדינה וליבם של אזרחי ישראל".

מהומה על הבמה, לפני הנאום
מהומה על הבמה, לפני הנאום

מופז הבהיר, כי המפלגה בראשותו תחתור לעיסוק רב בנושאים חברתיים. "לצד האיומים החיצוניים, איום קיומי מבית – ישראל מאבדת את אזרחיה העובדים, משלמי המיסים, שנאבקים תחת ידה הגסה של ממשלת נתניהו הרעה והכושלת. אני מכריז בזאת כי בכוונתי להוביל את ישראל לסדר חברתי חדש. קדימה תחזיר את הכבוד לאדם העובד ולסיום החרפה של מעמד העובדים העניים בישראל, נפעל לדיור בר השגה לכולם ולהזדמנות שווה לכל האזרחים – נשים, גברים, עולים, ערבים, דרוזים, בדואים, צ'רקסים. כולנו ישראלים".

לגבי העתיד הקרוב אמר היו"ר החדש: "לפנינו עבודה קשה מאוד. ראשיתה בחידוש הברית שלנו עם ציבור הבוחרים, שבעבר נתן בנו אמון כשראש הממשלה לשעבר אריאל שרון הקים את המפלגה, ועלינו להשיב עטרה ליושנה. נוכיח שאנחנו ראויים לתמיכת הציבור במעשים ולא בדיבורים".

מוקדם יותר, עם היוודע התוצאות, התקשרה ציפי לבני אל שאול מופז ובירכה אותו על נצחונו. מיד אחר כך יצאה בהודעה לתקשורת בה אמרה: "התקשרתי עכשיו לשאול מופז ואיחלתי לו בהצלחה. אלה התוצאות. אני רוצה להודות מעומק הלב לכל אותם מתנדבים מדהימים שחלק נמצאים כאן עכשיו

יוצאים לדרך חדשה עם יו"ר חדש. חלוץ (צילום: ציפי מנשה)
יוצאים לדרך חדשה, לא פשוטה וארוכה, עם יו"ר חדש. חלוץ. צילום ציפי מנשה

מאחורי, לכל אותם חברי קדימה ואזרחים שהעניקו לי הרבה מאוד אהבה במהלך הדרך הזאת. אני ממש לא מתכוונת לענות על שאלות. אלה היו חודשיים ארוכים, זה היה יום ארוך, וחשבתי שמן הראוי לעדכן את הציבור שבירכתי את שאול מופז", אמרה לבני, שסירבה להתייחס לשאלות העיתונאים בנוגע לתכניותיה לעתיד. מקורביה אמרו, כי היא שוקלת את כל האופציות ובעוד כמה ימים תודיע האם היא רואה את עתידה במפלגה בפרט או בחיים הפוליטיים בכלל.

בניגוד ללבני, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מי שהיה בעצמו יו"ר המפלגה, צלצל אל מופז וגם הציע למופז סיוע בחיזוק המפלגה.

מופז זכה לפרגון הן מתומכיה של לבני והן מתומכיו שלו. דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, שהובא לקדימה על ידי לבני וערק למחנה מופז, סיכם: "אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה, דרך לא פשוטה וארוכה בראשותו של היושב ראש החדש".

ח"כ אבי דיכטר, שחבר למופז רק בסוף השבוע שעבר, אמר כי המנצחת האמיתי בבחירות היא מפלגת קדימה. "אין ספק שההחלטה לאחד כוחות למען עתידה של קדימה הייתה נכונה. הניצחון המוחץ קבע בצורה נחרצת: אנחנו רוצים קדימה אחרת, קדימה לדרך חדשה".

גם במפלגות אחרות בירכו על נצחונו של מופז. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "מדובר באדם ראוי, שתרם רבות למדינה, אני מקווה שגם ציפי לבני לא תפרוש, יש לה מקום של כבוד במערכת הפוליטית". גם מפלגת העצמאות בירכה את מופז על היבחרו.

ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד התקשה לפרגן, אך איחל למופז שישמש שנים רבות כיו"ר האופוזיציה.

יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת, משה גפני, פירסם הודעה בה בחר לתקוף את לבני, בלי לפרגן למופז: "לבני תקפה את החרדים בתקופה האחרונה, וכל מי שתוקף את החרדים – סופו להיעלם, כמו מפלגת שינוי".

ציפי לבני. סוף הדרך הפוליטית? (צילום: ציפי מנשה)
(ציפי לבני. דרך חדשה או סוף הדרך הפוליטית? (צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן