לקסוס ישראל השיקה היום (יום ג') את ה-RX החדש. הדגם החדש של רכב ה-SUV היוקרתי הגדול של לקסוס, המהווה את הדור החמישי של הדגם. בהתאם לחזון אותו הגדירה לקסוס למען עתיד ירוק ונקי יותר, ה-RX החדש מציג מגוון רחב של מערכות הנעה חשמליות. הדגם החדש כולל במקביל גם שיפור בביצועים דינמיים, עיצוב משופר, תא נוסעים מרווח ופתוח, סביבת נהג מעוצבת, מערכת מולטימדיה מתקדמת ומערכות בטיחות מתקדמות.
ה-RX החדש יוצע בישראל, בדומה לאירופה, עם שלוש מערכות הנעה, ה-+RX 450h, דגם ה-RX הראשון שמאמץ את הטכנולוגיה ההיברידית פלאג אין של לקסוס. הרכב ההיברידי RX 350h ממוצב כחלופה יעילה למעוניינים לעבור ממערכות הנעה של דיזל ובנזין.
בנוסף, לקסוס מציגה את הרכב ההיברידי הראשון שלה בגרסת ביצועים עם מגדש טורבו. ה-RX 500h, שמגיע עם בקרת כוח נהיגה DIRECT4 – טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. המערכת מעבירה תחושה טובה יותר בין הכביש לגלגל ההגה ומספקת יציבות משופרת ודינמיקת נסיעה במהירות גבוהה.
חלל הנהג מבוסס על קונספט ה-Tazuna של לקסוס, בה העיצוב ומתווה תצוגות הבקרה והמידע מחושבים במדויק לתפעול זריז וקל, בהתאם לעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש". היא גם משפרת את חווית הנהיגה, עם סידור אינטואיטיבי ונקי, המועצם על ידי מערכת Lexus Link Multimedia החדשה והסייעת הקולית “Hey Lexus“ המופעלת באמצעות אפליקציית הסמארטפון Lexus Link. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע 14 אינץ' כסטנדרט עם כפתורים לגישה לפונקציות הנפוצות ביותר. הגרפיקה מוצגת ב-HD עם נראות מצוינת בכל תנאי התאורה ויחידת העיבוד המרכזית במערכת עובדת פי 3.6 מהר יותר מקודמתה.
פנים ה-RX משדר יוקרה מעודנת לא מתחכמת. הגישה של "פחות זה יותר" מסירה פריטים מיותרים מהמרחב לטובת מראה עדכני עם משטח נקי ומסודר. שינוי עיצובי זה מקנה תחושה מיידית של מרחב, רווחה, עידון ונוחות. תא הנוסעים שומר על אלמנטים של יוקרה בעבודת יד של מומחי ה"טאקומי" (אומן ביפנית). ניתן לראות את הפשטות העיצובית החדשה בדרך שבה לוח המחוונים משתלב בצורה רציפה ונקייה כחלק מכיסוי לוח השעונים, לוח המחוונים וגימור הדלתות.
ב RX מותנות מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת קדם התנגשות משופרת, מערכת חדשה של סיוע פרואקטיבי בנהיגה ואופציה לחבילת בטיחות מורחבת. הוא קיים גם עם מערכת Safe Exit Assist המקושרת למערכת פתיחת דלת אלקטרונית. מערכת זו מונעת פתיחה של הדלתות כאשר כלי רכב או רוכבי אופניים מתקרבים מאחור. המערכת החדשה זכתה לאחרונה בדירוג חמישה כוכבים במבדק של ה-Euro NCAP.
לקסוס השתמשה בחומרים חדשים במבנה הרכב כדי להפחית את המשקל מבלי להתפשר על שלמות המבנה או הביצועים. הופחתו עוביים של חלקי הצד ומרכבי הדלתות, וברכיבים מסוימים כמו הקורה המרכזית נעשה שימוש בפלדה עם חוזק מתיחה גבוה והטבעה חמה. חיסכון נוסף במשקל הושג על ידי החלפת הפלדה בכנפיים הקדמיות לאלומיניום – צעד שעזר לשפר את חלוקת המשקל בין החלק הקדמי/אחורי של הרכב. כל פרט חשוב: החומר שממנו עשויים כיסוי מיכל הדלק ושקע הטעינה של ה-+ RX 450h השתנה מפלדה לשרף. ה RX מוצע במספר רמות גימור ומינוע החל מ 400 אלף שח עד 550 אלף שח.
מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "כפי שלקסוס הגדירה מהו רכב SUV יוקרתי כשה-RX יצא לראשונה לפני כרבע מאה, כך היא מגדירה מחדש מהו SUV יוקרתי שמבוסס על מערכות הנעה חשמליות. ה-RX עבר כעת מהפך של ממש, זכה להצלחה ומשך למותג לקוחות שלא התחברו לתבנית הקלאסית של דגמי SUV עד שיצא לשוק. הדגם החדש שאנו מציגים היום, הוא חלק ממהלך אסטרטגי של לקסוס בהתאם לחזון בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר, להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות שכבר ניתן לראות באולמות התצוגה שלנו ברחבי הארץ. השקת ה-RX עם 3 הנעת היברידית חדישות , היבריד .פלאג-אין היבריד וטורבו היבריד מהווה את המשך המהלך הייחודי הזה עבור שוק היוקרה, באופן שבאמת מאפשר לכל מי שמחפש למצוא בלקסוס את המענה המתאים ביותר עבורו בהתאם להעדפות ולהרגלי נהיגה אישיים".