Skip to content

פרופ' ברוורמן קיבל תספורת עם שלט של המחאה החברתית לידו

להפגנה שהתקיימה הבוקר במסגרת "יום הזעם" נגד הבנקים הגיעו כמה עשרות אנשים. נשמעו קריאות "הון-שלטון-עולם-תחתון" ופרופ' אבישי ברוורמן קרא לבכירים לקצץ במשכורותיהם. מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להפגנה שהתקיימה הבוקר במסגרת "יום הזעם" נגד הבנקים הגיעו כמה עשרות אנשים. נשמעו קריאות "הון-שלטון-עולם-תחתון", ופרופ' אבישי ברוורמן קרא לבכירים לקצץ במשכורותיהם

מאת אליק מאור

כ-50 איש התאספו הבוקר בשדרות רוטשילד פינת יבנה בתל אביב, ברחבה מול הבנקים, וקראו לבנקים להפסיק מיידית לעשוק את הציבור. המפגינים קראו "הון- שלטון-עולם-תחתון". הם גם הציבו כסאות וארגנו ספר, וכך הסתפרו מול המצלמות. את ההצגה גנב ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה, שהתיישב וקיבל תספורת, עם שלט של המחאה החברתית לידו.

>>> בכירים בבנק ישראל: נצלו את יום הזעם לקרוא לציבור להיות אקטיבי מול הבנקים 

ההפגנה נגד הבנקים היום ברוטשילד (צילם: רפי מיכאלי)
ההפגנה נגד הבנקים היום ברוטשילד (צילם: רפי מיכאלי)

אמנון דפני, ממארגני יום הזעם נגד הבנקים, אמר: "אפשר לקבל עסקאות בריבית נמוכה יותר היום בשוק האפור, שנמוכות יותר מאשר הבנקים. זה דבר שלא קיים בשום מקום אחר בעולם".

בין הקריאות שנשמעו בהפגנה: "נמאס להיות עבדים בידי תאגידים גדולים!", "נמאס לשלם ריביות קצוצות של שוק אפור", "נמאס לממן את התספורות של הטייקונים", "נמאס לעבוד כדי לפרנס את השכר המטורף של הבכירים". המפגינים טענו כי הבנקים מחלקים דיווידינדים של מאות מיליונים בשנה, בעוד הציבור לא יכול לגמור את החודש.

שלט מחאה נגד העמלות

ח"כ ברוורמן אמר שחייבים להתעשת ולהוריד ריביות ומיד. לדבריו, המדיניות הכלכלית של נתניהו הביאה את ישראל להיות המדינה שבה יש את האי-שוויוניות הגדולה ביותר במדינות המערב. קצת פחות מאמריקה. "החברה בישראל מתפרקת, ועל הבנקים להבין את זה", אמר.

ברוומן הוסיף שעל הבכירים לקצץ מיידית את משכורותיהם וקרא להם לא להמתין לחוק שיקצץ את שכר הבכירים, אלא להקדים תרופה למכה: "תנו דוגמה אישית, אל תחכו לחוקים. אין סיבה לקחת משכורות כה גבוהות".. כן הוא קרא לצה"ל ולמשרד הביטחון בראשו לקצץ בתקציבים. הוא הוסיף ש"צה"ל ומשרד הביטחון של היום אינם כמו בתקופת בן גוריון ורבין. "היום ניתן לקצץ בתקציב משרד הביטחון. על התקציב להיות שקוף". בוורמן הוסיף, עם זאת, ש"צריך לעשות זאת באחריות ועל פי המתווה של ועדת ברודט בלבד".

את ההפגנה ארגנו אמנון דפני, עידן מילר ואריאל מרום, ראשי "המחנה המשותף". על העצומה, שהחלו להחתים בכנסת לטובת השינוי הנדרש בבנקים, חתמו עד היום יותר מ-11 חברי כנסת מהימין והשמאל, וביניהם ראש ועדת הכלכלה כרמל שאמה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן