הרכב החדש מבית מותג רכבי היוקרה היפני, בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי e-TNGA עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וייחודיות כוללת מערכת היגוי steer by wire אופציונאלית בעלת גלגל הגה קטום וכן מערכת בקרה חדשנית של מומנט הנהיגה לכל הגלגלים וטכנולוגיות חדשות המשפרות את הנוחות בתא הנוסעים ובהן אפשרות לגג פנוראמי בעל שקיפות משתנה. המחיר החל מ- 450 אלף שח
לקסוס RZ 450e, הרכב החשמלי הייעודי הראשון מבית מותג רכבי היוקרה היפני יוצא לדרך בעולם ומגיע גם לישראל. הרכב, שיהיה זמין לקהל בישראל בסוף חודש מרץ, מעורר עניין רב כאשר כבר שוריינו מראש מעל 200 לקוחות במכירה מוקדמת. ה-RZ מציע חוויית נהיגה חדשה עם ביצועים דינמיים המחזקים את מאפייני הליבה של הדגם, באופן המבטיח את חותם הנהיגה הייחודי של לקסוס, ה-Lexus Driving Signature, המבוסס על שלוש תכונות ה-C: ביטחון (Confidence), שליטה (Control) ונוחות (Comfort) בכל מצבי הנהיגה. יתרונותיו של רכב חשמלי המונע על ידי סוללה, כמו תגובה מהירה ודיוק רב, נוצלו עד תום. תשומת לב מיוחדת הוקדשה להענקת קו ראייה מצוין ומשוב לנהג ולהבטחת בקרת יציבות של הרכב, בכל עת. המרכב, המשקל הנמוך יותר, חלוקת המסה והקשיחות הכוללת של הדגם תורמים לביטחון, לשליטה ולנוחות של הנהג. במבנה נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים כדי להבטיח חוזק יוצא דופן שבו האלמנטים מחוברים יחד, אך שומרים על משקל מופחת.
ה-RZ מציג את את מערכת ההיגוי האלקטרונית הראשונה בעולם. במערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. הטכנולוגיה דורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג: כדי לעבור מנעילת הגה אחת לשנייה נדרש סיבוב של 150 מעלות בלבד, ללא צורך בסיבוב יד מעל יד.
ה-RZ גם מהווה יישום ראשון של ה-e-Axle החשמלי החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט/שעה והאחורי 80 קילווט/שעה, עם הספק כולל של 230 קילווט/שעה. בנוסף, כולל הדגם את בקרת כוח הנהיגה DIRECT-4 – טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. המערכת מעבירה תחושה טובה יותר בין הכביש לגלגל ההגה ומספקת יציבות משופרת ודינמיקת נסיעה במהירות גבוהה. DIRECT-4 מחשבת ומיישמת מייד את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השנייה – מהר יותר מכל מערכת מכנית אחרת.
ה-RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילוואט/שעה. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת 10 השנים, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. טווח הנסיעה של ה-RZ הוא מעל-400 ק"מ במחזור WLTP משולב. הודות להתמקדות בגורמים מרכזיים, כולל משקל רכב, הספק סוללה וביצועים אופטימליים, צריכת ההספק של ה-RZ היא בין 17-18 קילוואט/שעה ל-100 קילומטרים של נסיעה, מה שהופך את ה-RZ לאחד הרכבים החשמליים היעילים ביותר בשוק.
ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם ביותר של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.
מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "אנחנו גאים להשיק בישראל את הדגם החדש של לקסוס, שמציג לעולם את התפיסה המלאה של המותג עבור רכב חשמלי יוקרתי. ה-RZ 450e הוא חלק מרכזי ומשמעותי בהגשמת החזון של לקסוס בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר, להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות, ביניהן: הייבריד, טורבו הייבריד, פלאגן אין הייבריד וחשמל, שאותן כבר ניתן לראות באולמות התצוגה שלנו ברחבי הארץ. הדגם החדש מציג יוקרה בלתי מתפשרת בשילוב מספר מרשים של חידושים מרמת ביצועי הנהיגה, דרך הטכנולוגיה ועד לעיצוב החיצוני והפנימי, ומאפשר הצצה נרחבת לאופן בו לקסוס תופסת את עתיד התחום – באופן בו קיים מגוון אפשרויות עם פתרון מתאים לכל לקוח, כאשר רכבי היבריד, פלאג-אין וחשמליים מהווים 90% מכלל המוצרים".
ה RZ ישווק בשלוש רמות גימור במחירים של 450 עד 500 אלף שח.