Skip to content

סקס. זה כל הסיפור

"מים ואהבה" הוא סרט פמיניסטי מלא הומור ומוזיקה, שבו נשים מוסלמיות מואסות בעריצותם של הגברים ושולפות את הנשק הסודי שלהן >> ציון 8
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מים ואהבה" הוא סרט פמיניסטי מלא הומור ומוזיקה, שבו נשים מוסלמיות מואסות בעריצותם של הגברים ושולפות את הנשק הסודי שלהן  >> ציון 8

ביקורת סרט / שי שגב

לא עושות יותר אהבה

זה אינו סרט היסטורי, אך גם לא פנטזיה, אלא פיסת חיים הנשאבת מכמה כפרים אי שם במגרב, כנראה בצפון אפריקה. זהו סרט על מעמדן של נשים בעולם הערבי, או שאולי זה בעצם סרט על נשים אשר צריכות מדי יום להביא מים ממקור הנמצא הרחק בהרים, ותוך כדי מסע הטיפוס והירידה מן ההר, מתמודדות עם הרבה סכנות.

זו מסורת בת מאות שנים, ואסור לשנותה. עד שיום אחד, אישה בהיריון המטפסת להר כדי להביא מים לבעלה, נופלת ונחבלת – והתינוק מת בבטנה. אחת משותפותיה לטיפוס, לילה (לילה בחטי המצוינת) מציעה שביתת סקס. נשים לא יעשו יותר אהבה כיוון שהגברים מסרבים להביא את המים בעצמם. מלחמה אמיתית מתחילה בכפר, ונפרסת לשיפולי הכפרים ליד.

הסרט עוסק במאבקן של נשים אשר רוצות לשנות הרגלים בני מאות שנים, ולהביא יותר אהבה לכפר. בתוך הקונפליקט, הנשים צריכות להתמודד מול גירושים מבעליהן, אלימות ואפילו אונס. בנחישות רבה הן יעשו הכול כדי שהתוכנית תצא לפועל.

אנרגיה. לילה בחטי

בעזרת הומור ומוזיקה טובה, הסרט "מים ואהבה" הוא שילוב של יגון ושמחה, מעין מנוע המשגר רמזים עדינים למהות האהבה. הדמויות בסרט משעשעות ועמוסות במיניות. הבמאי, ראדו מיכיאלנו ("הקונצרט"), סיפר כי הוא בעצמו הופתע לגלות איך הנשים, תחת מעטה של בורקה, אינן מפסיקות לדבר על סקס.

הסרט, המתרחש אי שם בין מרוקו, תוניס ואלג'יר מסופר בשפה הערבית (עובדה משעשעת מעט, כיוון שזו אינה שפת האיזור), ויוצר קונטרה חדשה לסרטים המוזיקליים ההוליוודיים של היום. הוא משובץ במספר שירים מענגים, שדרכם הנשים מספרות לגברים את מה שהן חושבות.

נוסף ללילה בחטי, מצוינת גם הישראלית היאם עבאס, ושתיהן מביאות אנרגיה ונופך לדמויות שהן מגלמות. גם בעלה של לילה (סלאח בכרי הישראלי), נחבט בין האהבה לאשתו ובין הלחץ מצד בני משפחתו המתגוררים בכפר. המורכבות היחסים בין הדמויות בהחלט מעניקה ממד של אמינות.

הסרט ניחן בצבעים חזקים, עוצמתיים אם כי יבשים כמדבר, דבר המבליט יופי כמו קמטים ופגמי גוף. התסריט מתייחס לקלאסיקות ספרותיות, והמחזה "ליסיסטרטה" של אריסטופנס ומשלים מתוך "סיפורי אלף לילה ולילה" מהדהדים בזיכרון;  אך הוא גם צופה לעתיד כיוון שהוא דן בצעירים המוסלמים של היום המתמודדים מול התרבות המסורתית.

"מים ואהבה" אינו בהכרח הטעם של כולם, אך בהחלט יש לו זכות קיום, כסרט עצמאי הדן בהגשמת חלום, כבוד ואמונה.

עוד בתרבות: הלו אירופה, עברי לידר בא להופיע

וגם: כואב להפליא ומרגש להחריד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן