Skip to content

יפן: נפיל כל טיל צפון-קוריאני שייכנס לשטחנו

צפון קוריאה מוסיפה לקדם את שיגור הטיל והלוויין, למרות הלחץ האמריקני הכבד. ביפן מודאגים מפני חדירה אפשרית של הטיל לתחומיה מאת אורי קציר שר ההגנה של יפן, נאוקי טאנאקה, הודיע אמש כי הורה לכל סוללות הטילים במדינה ליירט את הטיל ארוך הטווח שבכוונת צפון קוריאה לשגר בימים הקרובים – אם יחדור הטיל אל תחומי הטריטוריה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צפון קוריאה מוסיפה לקדם את שיגור הטיל והלוויין, למרות הלחץ האמריקני הכבד. ביפן מודאגים מפני חדירה אפשרית של הטיל לתחומיה

מאת אורי קציר

ליירט את הטיל הצפון-קוריאני. שר ההגנה של יפן, נאוקי טאנאקה

שר ההגנה של יפן, נאוקי טאנאקה, הודיע אמש כי הורה לכל סוללות הטילים במדינה ליירט את הטיל ארוך הטווח שבכוונת צפון קוריאה לשגר בימים הקרובים – אם יחדור הטיל אל תחומי הטריטוריה של ארצו ויאיים לפגוע בה. הוראתו של טאנאקה ניתנה במהלך ישיבה שקיימה המועצה לביטחון לאומי של יפן, וקדמה לה הוראה כללית יותר לצבא היפני להתכונן לתרחיש מעין זה.

צפון קוריאה מוסיפה להכין את שיגור הטיל ארוך הטווח שבנתה. ההכנות לשיגור, האמור להתבצע בחודש הבא, נקלטו במצלמות המעקב של לוויין אמריקני ופורסמו באתר אינטרנט אמריקני. בין השאר, נראות בתמונות עבודות להכנת כן השיגור של הטיל.

האתר, 38north.org, המתמחה בניתוח של המתרחש בקוריאה, פירסם תמונות שצולמו על ידי הלוויין, השייך לחברה פרטית אמריקנית בשם דיגיטל גלוב. ניתוח של תצלומי האוויר שנעשה במכון ארה"ב-קוריאה בבית הספר ללימודים בינלאומיים מתקדימים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מראה כי נראים מיכלי דלק ומשאיות וכן עבודות המתבצעות להכנת משגר טילים נייד. ליד מתקן השיגור נראה מגדל העומד בזווית של 45 מעלות בהשוואה לכן השיגור. ליד כל אלה מצולמים אנשים רבים העוסקים בהכנה ובתיפעול המתקן. כמו כן, נראים שם גם שני מחסני ענק, בהם מוחזק הדלק האמור לשמש לצורך ביצוע שלב השיגור הראשון.

צפון קוריאה טוענת כי השיגור מיועד עבור לוויין תצפית, שייכנס למסלול הקפה סביב כדור הארץ, ושתפקידו הערכת היקף היבול החקלאי ןאיסוף מידע אקלימי. האמריקנים טוענים כי זהו סיפור כיסוי, שמתחתיו מסתתר מאמץ לבצע ניסוי ירי לטיל ארוך טווח. בצפון טוענים כי הכנת השיגור מתקדמת בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן. ההערכה שם היא כי היום או מחר יותקן השלב הראשון של הטיל במתקן השיגור. שלבי ההתקנה הבאים אמורים להתבצע בימים הקרובים. בצפון מעריכים כי השיגור יתבצע באחד הבקרים של הימים שבין ה-12 ל-16 באפריל.

כלי תקשורת בדרום קוריאה מדווחים כי צפון קוריאה, שבה שורר המשטר הקומוניסטי הקיצוני ביותר בעולם, כבר ביצעה ניסויי שיגור של שני טילים קצרי טווח מחופה המערבי השבוע, למרות הלחץ הבינלאומי שהופעל עליה. העיתון "צ'וסון אילבו" דיווח כי מדובר בטילי קרקע-ים מדגם KN-01 שטווחם מגיע ל-120 קילומטרים, ששוגרו מבסיס טילים הממוקם בסמוך לנמל המערבי של נאמפו. הוא ציטט מקור ממשלתי רשמי ובלתי מזוהה בסיאול, שהעריך כי מדובר בניסיון לשפר את ביצועיו של הטיל ושאין קשר בין שיגור זה לבין השיגור המיועד של הטיל ארוך הטווח באפריל. שר ההגנה של דרום קוריאה נמנע מאישור הדיווח.

נשיא ארה"ב ברק אובמה פנה שוב למנהיגי צפון קוריאה בדרישה לנטוש  את תוכנית פיתוח הטילים, ונענה בסירוב. פיונגיאנג מתעקשת על הגשמת תוכניתה לבצע מה שהיא קוראת "שיגור לוויין מדעי למטרות שלום" מאתר טונגצ'אנג-רי שבצפון מערב המדינה. ארצות הברית, ויחד עימה מדינות נוספות, טוענת כי מדובר בהפרה ל החלטות האו"ם ושל ההסכם שאליו הגיעה וושינגטון עם צפון קוריאה בחודש שעבר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן