Skip to content

מעצרים נוספים בצרפת; חיפוש נרחב אחר "האדם השלישי"

פרשת מוחמד מרה טרם הסתיימה. משטרת צרפת עדיין מחפשת אחרי אדם שלישי שהיה שותף למעשי הרצח. במקביל, מתבצע במשטרה ניקוי אורוות: 19 חשודים בפעילות חתרנית מוסלמית פונדמנטליסטית נעצרו היום מאת: עמית מנדלזון (צרפת) "האדם השלישי" היה פעם שמו של סרט, בכיכובם של ג'וזף קוטן ואורסון וולס. סופר בו על אדם שנראה במקום בו בוצע פשע, אך איש אינו יודע לשחזר את מראהו וזהותו. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת מוחמד מרה טרם הסתיימה. משטרת צרפת עדיין מחפשת אחרי אדם שלישי שהיה שותף למעשי הרצח. במקביל, מתבצע במשטרה ניקוי אורוות: 19 חשודים בפעילות חתרנית מוסלמית פונדמנטליסטית נעצרו היום

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

מעצרים בשעות הבוקר המוקדמות. היכן האדם השלישי?

"האדם השלישי" היה פעם שמו של סרט, בכיכובם של ג'וזף קוטן ואורסון וולס. סופר בו על אדם שנראה במקום בו בוצע פשע, אך איש אינו יודע לשחזר את מראהו וזהותו. למשטרת צרפת יש עתה "אדם שלישי" משלה, מישהו המעורב במקרי הרצח שביצע מוחמד מארה. החיפושים אחר האיש, שקיומו אומת על ידי עדות אחיו של מרה, עבד אלקאדר מרה, נמשכים.

לפי טענת משטרת צרפת, האדם השלישי היה מעורב בגניבת האופנוע לביצוע הרצח בטולוז, וכמו כן, הוא כנראה האיש ששלח את סרטי הוידיאו ובהם צילומי הרציחות, לרשת הטלוויזיה בערבית אל-ג'זירה (שנענתה לבקשת ניקולה סרקוזי ולא שידרה אותם בסופו של דבר).

כריסטיאן אטלין, מי שששימש כעורך דינו של מארה וייצג אותו בתיקים פליליים אחרים בעבר, טוען שמארה היה נשוי. לדבריו, הוא נשא אישה בטקס מוסלמי, אך מאחר ולא היה זה טקס אזרחי כפי שמחייב החוק, נישואיו אינם מופיעים ברישומים הרשמיים. משטרת צרפת לא אימתה עדיין את המידע הזה. אפשרות נוספת שהועלתה היא שמארה בעצם שימש כמודיע של המודיעין הצרפתי. סיוע לטענה זו אפשר למצוא בעובדה שבמהלך המו"מ ביקש מארה לשוחח עם האדם שתיחקר אותו לאחר שחזר מסיורו באפגניסטן. ראש יחידת המודיעין המרכזית, ה- DCRI, דחה את האפשרות הזו.

הבוקר (יום שישי) ביצעה משטרת צרפת סדרת מעצרים של פעילים מוסלמים רדיקלים בערים טולוז, נאנט, ליון, אזור פאריס ודרום צרפת. בחלק מהמקרים נעזרה המשטרה ביחידות העילית, ה- GIPN וה-RAID.

הנשיא סרקוזי אמר כי מדובר ב-19 עצורים, אף המשטרה מסרה שהמספר נמוך יותר. המשטרה פעלה על פי צו חירום של בית משפט המופעל על פי החוק למלחמה בטרור, והמעצרים התבצעו בהתבסס על חשד לקשירת קשר לביצוע פעילות טרוריסטית. המעצרים אמנם איננו קשור ישירות לאירועי טולוז אך נועדו "לנתק את השרשרת", לפי דברי מקור במשטרה. למעשה מדובר במידע שנמצא בחקירה ובתיקים פתוחים מאוקטובר 2010.
"המבצע איננו קשור לאירועי טולוז ולא מתמקד באזור מיוחד אלא בכל צרפת, ומבוצע על פי החוק", אמר המקור. הוא גם ציין כי במהלך הפשיטות נמצאו מספר כלי נשק, ביניהם שלושה רובי סער מדגם קלצ'ניקוב, רימון יד ואקדח מדגם גלוק.

"יש עוד הרבה שאלות שצריכות להישאל" אומר נשיא צרפת ניקולה סרקוזי, "אינני יודע עם העצורים קשורים אחד לשני או לאירועי טולוז. מה שבטוח הוא שמבצעים מסוג זה ימשכו ויובילו לגירושםשל אלו שבסופו של דבר אין להם מה לחפש כאן (בצרפת)".

"אירועי מונטובן וטולוז השאירו טראומה גדולה בצרפת", הוסיף סרקוזי, "ולא יתכן שלא נסיק מסקנות. לפיכך, שרי החוץ והפנים הגיעו להחלטה לעצור ולהרחיק מספר מסויים של מטיפים מאדמת צרפת, במטרה למנוע מהם להפיץ ערכים הנוגדים את ערכי הרפובליקה".

בין העצורים גם חברי FORSANNE ALIZZA, ארגון מוסלמי רדיקלי שמקימו גורש מצרפת לפני מספר חודשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן